Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uklad chlodzenia o co chodzi??


Rekomendowane odpowiedzi

sprawdzalem korek oleju czysty w zbiorniczku tez niema sladow oleju pokusilem sie i odkrecilem swiece maja identyczny kolor jedno co zauwarzylem to pekniety zbiorniczek plynu chlodzacego pol roku temu mechanik wymienil pompe wody odpowietrzyl tez uklad bo widzialem :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to pęknięcie jest? Jest swobodny dostęp do atmosfery? W układzie zawsze wytwarza się pewne ciśnienie, jak go nie będzie może powodować, ze układ chłodzenia źle pracuje.

Proponuje wymienić, lub przynajmniej zakleić dokładnie mocną taśmą samoprzylepną.

To że odpowietrzał pół roku temu nic nie znaczy, może dobrze nie odpowietrzył? Może układ chłodzenia zapowietrzył się z powodu nieszczelności na zbiorniku wyrównawczy?

No i pytanie zasadnicze przegrzania pojawiły się teraz czy trwają od czasu wymiany pompy? Przyczyną może być również pompa.

Proponuje uszczelnić zbiorniczek wyrównawczy i spróbować odpowietrzyć układ chłodzenia.

Jak to nie przyniesie zadowalających efektów trzeba szukać dalej.

Po za tym, jak ten mechanik wymieniał pompę to zmieniał również płyn chłodniczy? Przeczyścił lub choćby przepłukał układ? Zwróć uwagę na chłodnice, może ona jest zabrudzona? Twoje autko ma już trochę lat i mogło się na chłodnicy nazbierać sporo brudu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki napewno sprobuje tych rad ktore mi przekazales a co do zbiorniczka to cisnienie wydostaje sie z niego na zewnatrz wlasnie z tych pekniec to sie ciagnie od wymiany pompy ale zbiorniczek pekl wlasnie przy awari pompy ale ok wyprobuje twoje rady pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia Meganki to jakiś koszmar. :roll:

 

1. Wymiana uszczelki pod głowicą - niewiele pomogła grzeje się dalej!?? wentylator milczy

2. Czujnik sterujący włączaniem wentylatora - wymiana, niestety z efektem rozszczelnienia układu klimatyzacji, wentylator się włącza ale nie zawsze woda dalej sie gotuje ! ??

3. Wymiana termostatu trochę lepiej ale w dalszym ciągu na małych obrotach zapowietrzanie układu, wzrost temperatury, płyn uciekał przez korek zbiorniczka wyrównawczego!??

4. I w końcu wymiana korka zbiorniczka wyrównawczego - czyżby to powodowało takie zakłócenia w prawidłowym działaniu układu chłodzenia i brak podciśnienia w układzie. Gorąca woda zamiast do dużego obiegu waliła do zbiorniczka wyrównawczego i zapowietrzała układ??????

 

Dodam że układ był zawalony mieszanką powstałą z uszkodzenia uszczelki pod głowicą olej dostał się do układu chłodzenia, wielokrotne płukanie układu za namową fachowca płynem do naczyń :mrgreen: wypłukało większość syfu z układu.

 

Meganka ma już 11 lat, chyba czas na zmiane, mam nadzieję, że to koniec mojej udręki z układem chłodzenia. Może te wnioski podsuną wam metody walki i oszczędzą zbędnych kosztów - korek kosztował 11 zeta i od niego mogłem zacząć hihihi pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hihihi. Widzę iż myślałeś, że to fotka z mojego wskaźnika, ale nie to przykładowa fotka z książki. Pytałem ogólnie, która kreska oznacza jaką temperaturę. Nieźle się ubawiłem hihihi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sm90, i po co pajacujesz.

Z drugiej strony jak Cię interesuje jaką masz temp. na silniku to sobie załóż termometr cyfrowy będziesz wiedział. Na tym wskaźniku strzałka wskaźnika ma stać poziomo, wtedy temp. jest optymalna temperatura. Pewne wahania są dopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było proste "jaką temperaturę wskazują podziałki na wskaźniku temperatury" a nie jaką temperaturę wskazuje wskaźnik temperatury na zdjęciu. Nie znasz odpowiedzi to po co zaśmiecasz forum. <ok> i trochu dystansu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!