Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka wtryskow/swiec zarowych


Drumarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W zeszlym tyg w megance 1.9dCi 2001r. wymieniono mi przeplywomierz oraz swiece zarowe, pare dni po tym zaczela od czasu do czasu zapalac sie kontrolka jak w tytule lecz auto ani nie traci mocy ani nie dusi sie ani tez nie kopci... Czy to tylko blad do wykasowania czy tez cos powazniejszego? Mial ktos juz podobne objawy?

Dziekuje za pomoc

[kolego nie ten dział, temat przenoszę do odpowiedniego proponowałbym poczytać jednak regulamin bo od momentu rejestracji upłynęło 6 minut i już zdążyłeś go naruszyć :mrgreen: ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym tyg w megance 1.9dCi 2001r. [...]

Ja mam podobną sytuację i ten sam silnik. Podczas wyjazdu wakacyjnego w pewnym momencie, bez wyraźnego powodu zapaliła mi się kontrolka świec żarowych. Po powrocie do domu i wizycie w ASO, mechanicy stwierdzili, że mam przepalone dwie świece żarowe. Niestety również po ich wymianie kontrolka czasami się zapala. Zacząłem obserwować kiedy to się dzieje i zauważyłem pewne prawidłowości:

- jazda lekko poniżej 2tys. obrotów najczęściej na V biegu i

- większe obciążenie silnika - typu lekkie wzniesienie, gwałtowniej naciśnięty gaz itp.

 

Zdjęcie na moment nogi z gazu powoduje zgaszenie tej kontrolki i dalej jest spokój. Tez próbuję ustalić przyczynę, ale jak na razie bezskutecznie :-/

Będę również wdzięczny za ewentualne sugestie Forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akkon -masz do czyszczenia zawór egr i do wymiany filtr powietrza , a jak turbinka,nie bierze silnik oleju-miałem to samo? :mrgreen:

Drumarek - Ty też powinieneś sobie sprawdzić zawór egr ale dodatkowo zobacz czy aby mechanik dobrze wpiął przepływomierz (wtyczka czy zaskoczyła na taki zaczep) i przede wszystkim jakiej firmy masz ten przepływomierz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akkon -masz do czyszczenia zawór egr...

Sorry za lamerskie pytanie, ale czy to skomplikowana operacja i ile kosztuje?

...i do wymiany filtr powietrza

Tu pudło ;-) Filtr paliwa i powietrza już wymieniłem. Oczywiście bez rezultatu.

a jak turbinka,nie bierze silnik oleju-

Z moich obserwacji wynika, że oleju ubywa, ale nie więcej niż w przewidzianych przez producentach progach.

miałem to samo

Objawy miałeś podobne jak u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podobne ale takie same.Dlatego napisałem Ci co sprawdzić i jedno nie wyklucza drugiego.Jeśli ubywa Ci oleju to napisz jeszcze ile a ja Ci powiem ,że mój brał 1 l na 10000 km i turbinka miała takie luzy na ośce,że latała jak ży... po pustym sklepie.Jeśli wymieniłeś filtr powietrza to dobrze ale nie zmieni nic jak wysiadła turbina i na dodatek masz zasyfiony egr.Co do samego zaworu to użyj opcji szukaj - a niebo się przed Tobą otworzy :mrgreen: A jeśli już o coś pytasz to i słuchaj ... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podobne ale takie same.Dlatego napisałem Ci co sprawdzić i jedno nie wyklucza drugiego

To ja się domyślam, dlatego wdzięczny Ci jestem za tą sugestię i tym tropem podążę.

Jeśli wymieniłeś filtr powietrza to dobrze ale nie zmieni nic jak wysiadła turbina i na dodatek masz zasyfiony egr

Zanieczyszczany zawór to brzmi przekonująco, ale żeby od razu turbina... nawet nie chcę o tym myśleć :-/

A jeśli już o coś pytasz to i słuchaj

Ale przecież ja się "wsłu[ciach]ę". I właśnie żeby słyszeć lepiej i więcej, znowu pytam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak Ci tyle oleju ubywa to jedź wymienić turbinkę by uniknąć kosztów gdy klęknie Ci podczas jazdy . Koszt regeneracji turbiny to około 1200 zeta(ja tyle płaciłem). Przy okazji musisz wyczyścić intercoler z oleju który w nim zalega i możesz jeszcze wy...ć katalizator który jest tuż za turbiną bo na bank też masz go zaklejonego i wtedy odetchniesz pełnymi płucami :mrgreen: Resztę jak coś to na pw bo temat się będzie ciągnąć i ciągnąć i ciągnąć :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Akkon -masz do czyszczenia zawór egr

W końcu się zabrałem za tą sprawę. Komputer wykazał dwa błędy: zakłócenie działania recyrkulacji splin w obwodzie regulacji oraz przepływomierz. Diagnoza warsztatu: czyszczenie kolektora ssącego i zaworu EGR. Okazało się, że strasznie były zapieczone. Po przeczyszczeniu wprost nie mogłem poznać swojej Megi, nie wiedziałem, że potrafi być taka ostra <ok> Samochód po prostu nabrał nowej dynamiki. Teraz muszę ja trochę potestować. Zobaczymy czy kontrolka się zapali.

 

Pozdrawiam

 

Edit:

Po 2 miesiącach jazdy wszytko jest ok. więc to było to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!