Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [Scenic I Ph II] OPONY LETNIE


katin79

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Ja zmieniłem rozmiar ze 185/65/15 na 195/60/15 i zauważyłem kilka rzeczy większa stabilność na zakrętach , wydaje mi się ze hamulce lepsze (subiektywne odczucie)

ale negatywne zjawiska to, że zaczął reagować na koleiny a przy zimowych 185 i wcześniejszych letnich tego nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mój Scenic jeździ na 205/50 R16 i prowadzi się rewelacyjnie i pewnie, oprócz kolein oczywiście. Ale mam zastrzeżenia co do tłumienia nierówności na drodze i zastanawiam się czy nie jest to wina niskiego profilu opon.

Jak zachowują się Wasze auta po zmianie szerokości opony i wysokości profilu?

Jak oceniacie wpływ wielkości kół na komfort jazdy i tłumienia nierówności drogi ?

Podzielcie się spostrzeżeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mam pytanie ponieważ felgi nowe już mam oponki dwie założyłem zostało mi do kupie jeszcze 2 egzemplarze...

Cena na allegro nowych są chore 200zł za używkę gdzie... i tu właśnie moje pytanie

Mogę kupić albo oponę

WANLI, SUNNY czy coś podobnego nówkę na allegro za 200-210zł (chińska)

bądź za 250zł Barum Bravuris 2

i co lepiej wybrać <czerwona> ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam chciał bym kupić do swojego Scenica opony letnie 185/70/R14 takie mam obecnie na oryginalnych felgach ale postanowiłem kupić nowe stąd mojej pytanie jakie wybrać....

1. Uniroyal Rallye 440 cena 130 szt

2. BARUM BRILLANTIS -TIRELine cena 125 szt

3. WESTLAKE cena 102 szt

4. DEBICA PASSIO cena 120 szt

5. TRACMAX RADIAL F 102 cena 135 szt

Szczerze mówiąc napaliłem się na Uniroyal ale proszę o waszą poradę czy to dobry wybór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kbarann, barum brilantis to tak jakbyś na slikach w czasie deszczu jeździł,

z baruma to bravuris, z tych co podałeś to uniroyal proponuję

uniroyal_rallye440.jpg

choć to dość stary bieżnik zapewne opony o leciwym DOT, Masterek1985, tylko gdzie ty te ceny znalazłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy co sądzicie o oponach Barum Bravuris? Chcę kupić opony do 150 zł za sztukę w rozmiarze 195/50/R15, które będą przede wszystkim ciche i zapewnią pewne prowadzenie również na mokrym. Styl jazdy spokojny do umiarkowany ale bez brawury ;)

Czy to będzie dobry wybór? A może macie ciekawsze propozycje w ramach mojego skromnego budżetu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie będę musiał kupić również oponki letnie, być może jeszcze nawet w tym sezonie. Czy zamiana rozmiaru ze 185 na 195 bez zmiany profilu i średnicy nie spowoduje problemów z założeniem ich? Jakie wtedy powinno być w nich ciśnienie? Jakie polecilibyście oponki letnie? Osobiście pod uwagę biorę następujące:

 

Vredestein Sportrac 3

Nokian H

Dunlop SP SPORT FASTRESPONSE

Bridgestone ER300

Continental ContiPremiumContact 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vredestein Sportrac 3

zdecydowanie polecam trakcja na poziomie slików ale słychać je z tej grupy jaka podałeś polecałbym tez nokiany H będą duuuuużo cichsze rozmiar do scenika to 185/65 r 15 przy 195 będzie to 195/60 r15 ale wejdą też 65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź ;) Czy 195 wejdą na pewno bez problemu na profilu 65? Pytam gdyż chcę mieć absolutną pewność co do tego aby uniknąć później przykrej niespodzianki. Czy Nokiany H będą cechować się podobnymi osiągami co Vredne? Jeśli osiągi miałyby być dużo gorsze to wolałbym wybrać właśnie Vredne kosztem większego hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osiągi mogą być deczko gorsze przy delikatnym zużyciu nokianów ale jak dla normalnego zjadacza kilometrów nie ma to różnicy nokian będzie cichszy aczkolwiek mogę polecić tańszy produkt o bardzo podobnych właściwościach jezdnych a przy cenie o 70zł niższej.

Sam jestem użytkownikiem vredesteina i w miarę dostępności odpowiedniej ilości środków pieniężnych na pewno zakupię nowe na wiosnę, jednak gdy tych środków przybraknie mogą być to nokiany a przy dalszym kryzysie będą to omawiane tu barumy bo naprawdę przy normalnym użytkowaniu nie odczujesz różnicy. Jeśli jesteś zwolennikiem palenia gumy nie polecam vredesteinów bo na nich nie zapiszczysz tak się kleją ... ;) jednak ich bardzo wysoka przyczepność jest okupiona niestety zużyciem może nie tak szybkim jak zachwalane TOYO Proxes TR1 ale jest on widoczny. mam je 3 lata od nowości na chwile obecną głębokość bieżnika to 4mm.(samochód przejechał na nich ok 40 tyś liczę bez zimy) Barumy zdecydowanie się poprawiły to nie jest już ten model który ścierał się 5 mm w ciągu sezonu.

195/65 to tak na styk zwłaszcza z tyłu ale wchodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zwolennikiem palenia gumy, nie jestem też mistrzem prostej więc akurat nie przeszkadza mi fakt, że Vredne nie będą piszczały ;) Skoro jesteś użytkownikiem tych opon to czy mógłbyś ocenić ich zachowanie na mokrym? Chodzi mi o właściwości trakcyjne w ulewne dni. Jak trzyma się auto na mokrym? Nie ma problemów z hamowaniem, również awaryjnym? Postanowiłem że zakupię jednak rozmiar 19560R15, tak dla spokojności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!