Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Megane II


Shemue

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam sie nie dziwie ze mi megi pali zawsze ponizej 5, za mocno jej nie cisne, w dlugasnych korkach tez wcale czesto nie stoje, poza tym chcialabym porownac wyniki z kims kto ma taki silnik jak ja, czyli 1.5 dCi ale 100 KM. Na pewno tez pomaga mi nasze zdrowe morskie powietrze... :) DrNo - no w Krakowie rzeczywiscie jest kiepskie ale za to miasto piekne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi mogę ci opisać jak jest u mnie (mam ten sam silnik tyle że kombi).

Najniższe uzyskane spalanie na trasie 120 km (2x60 km, dojazd do Torunia i z powrotem, wieczór bardzo spokojna jazda 80-100 km/h) => 4,2 l/100 km

 

Spokojna jazda na trasie Świecie - Poznań i z powrotem wliczając przejazd przez prawie cały Poznań (2x185 km=370 km) =>4,6 l/100km

 

Ta sama trasa tyle że mi się śpieszyło i w porywach do 130km/h =>5,2 l/100

 

W mieście - codziennie dojeżdżam do pracy 4 km + wyjazdy na zakupy też nie dalej niż 3 km. W ciągu 2 tygodni zrobiłem 150 km (starając się zrobić małe spalanie) =>5,5 l/100 (średnia prędkość dla tej trasy wg komputera 18 km/h :-/ )

 

Podobna sytuacja jak powyżej ale bez dbania o spalanie a bardziej na dynamikę jazdy (dodatkowo zima) => 6,5 l/100

 

Wzystkie wyniki podane za komputerem ale porównując z dystrybutorem wychodzi że pokazuje prawidłowo

 

PS. Ogólnie ujmując jeżdżę bardzo spokojnie (kolega mówi że się wożę a nie jeżdżę :) ) i tylko w porywach mnie ponosi :) tzn przekraczam 2500 obr :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega 1,5 dci 80 kucy , kombi

Spalanie w miescie możemy sobie darować jako temat , bywało że auto paliło nawet 16l/100 ! , ale wiele zalezy od miasta , długości tras korków itp.

Jeżeli czesto jeźdze krótkie trasy ( 3 km) z zimnym silnikiem w dużych korkach ( na przejazd potrzebuję 30 minut) to takie sa wyniki.

 

Za to w trasie jest czym się pochwalić:

to auto potrafi spalic nawet 3,3 litra na 100 km , na zbiorniku 60 litrów można zrobić 1600 km ( sam kiedyś przejechałem 1550 km , a na stacji weszło tylko 58 litrów) , tylko trzeba umiec i miec warunki. Tak średnio to w trasie auto pali mi ok. 3,5 - 3,7 ltr./100km.

Najbardziej optymalne warunki to temp powyżej 25 stropni , sucha jezdnia , jazda bez świateł , włączonej klimy i styl" emerycki" .

Wiadomo że paliwo tez ma kapitalny wpływ na osiągi.

Na 4 biegu najlepiej pali ok 90/h na piatym ok 110 km/h

Co ciekawe zmiana prędkości parę km w dół lub w góre pogarsza mi wynik nawet o 0,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sympatyczni Koledzy.

Benzyna jako taka, jest tylko jedna. Dopiero po dodaniu do niej odpowiednich srodkow chemicznych zamienia sie w etylinę rózniącą sie liczbą oktanową.

Liczba oktanowa etyliny okresla odpornosc benzyny na samozapłon.

W starych silnikach stopien sprezania był dość niski / nawet ponizej 7/, zatem nizsza byla temperatura mieszanki po koniec suwu sprężania. Etylina wiec mogla miec nizszą liczbę oktanową. Dzis stopien sprezania przekracza nawet 10, wiec temperatura w cylindrach jest wyzsza. Benzyna o niskiej liczbie oktanowej spalałaby sie wybuchowo. Wystepowaloby spalanie detonacyjne, bardzo szkodliwe dla silnika. Dlatego liczba oktanowa musi byc wyzsza. Paliwo więc dobiera sie do konkretnego silnika, o konkretnym stopniu sprezania. I w ten sposob nie ma etyliny dobrej, albo złej. Jest tylko własciwa, albo nie. Nie sądze, aby liczba oktanowa decydowala o ilosci spalanego paliwa. Ale mogę się też mylić. :) Myśle, ze jest cala gama innych czynnikow zdecydowanie bardziej wpływających na ilosc spalanego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz rację tym bardziej że w gazecie widziałem porównanie 95 i 98 na hamowni i wyszło tak samo i spalanie też się nie różniło.

Ja myślałem bardziej o V Power Diesel który jest ponoć ropą niemiecką... :-/ I czy to spowoduje zmniejszenie spalania. Wezme tym razem V Powera i ocenimy.

Shell V Power Diesel vs. Nestee A24 ON (ropka z Lotosa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spalania powiem tak : mój komputer podpowiada że silnik spalił przez ostatnie 10kkm średnio 8,5 l/100km ; w trasie pokazuje przy stabilnej jeździe 7,2 l/100km ;

przy ruchach przepustnicy leci nawet do 20 l/100km; trzeba jeździć po emerycku;

Tato jest emeryt z Meganką 1,4 8v classic i jemu pali średnio 8 l/100 (tak mówi) ale wiadomo że użytkownicy zawsze oszukują o 0,5 l/100. tak więc wszystko się zgadza;

żeby zrobić 7 l/100 trzeba szybko wyjechać z miasta , zrobić trasę 200 km, nie wyprzedzać , nie stawać na czerwonym świetle etc.

to co piszę potwierdza instrukcja Megane: 7,5 / 9,6 - średnio 8,5 (zużycie liczy się dla masy pojazdu a nie pojemn. silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz rację tym bardziej że w gazecie widziałem porównanie 95 i 98 na hamowni i wyszło tak samo i spalanie też się nie różniło.

Kiedyś juz to pisałem, ale zmieciono mnie twerdząc że na 98 pali mniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy także od opon jakie mamy złożone ja np. w mojej MEGANCE II 1.6 16V mam z tyłu opony 225/55/16 a przód 205/55/16 i spalanie mam na poziomie 8,5 - 9,5 l przy spokojnej jeździe, na oponach 195/65/15 miałem spalanie na poziomie 7 - 8,5 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!