Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Megane II


Shemue

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam sie nie dziwie ze mi megi pali zawsze ponizej 5, za mocno jej nie cisne, w dlugasnych korkach tez wcale czesto nie stoje, poza tym chcialabym porownac wyniki z kims kto ma taki silnik jak ja, czyli 1.5 dCi ale 100 KM. Na pewno tez pomaga mi nasze zdrowe morskie powietrze... :) DrNo - no w Krakowie rzeczywiscie jest kiepskie ale za to miasto piekne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi mogę ci opisać jak jest u mnie (mam ten sam silnik tyle że kombi).

Najniższe uzyskane spalanie na trasie 120 km (2x60 km, dojazd do Torunia i z powrotem, wieczór bardzo spokojna jazda 80-100 km/h) => 4,2 l/100 km

 

Spokojna jazda na trasie Świecie - Poznań i z powrotem wliczając przejazd przez prawie cały Poznań (2x185 km=370 km) =>4,6 l/100km

 

Ta sama trasa tyle że mi się śpieszyło i w porywach do 130km/h =>5,2 l/100

 

W mieście - codziennie dojeżdżam do pracy 4 km + wyjazdy na zakupy też nie dalej niż 3 km. W ciągu 2 tygodni zrobiłem 150 km (starając się zrobić małe spalanie) =>5,5 l/100 (średnia prędkość dla tej trasy wg komputera 18 km/h :-/ )

 

Podobna sytuacja jak powyżej ale bez dbania o spalanie a bardziej na dynamikę jazdy (dodatkowo zima) => 6,5 l/100

 

Wzystkie wyniki podane za komputerem ale porównując z dystrybutorem wychodzi że pokazuje prawidłowo

 

PS. Ogólnie ujmując jeżdżę bardzo spokojnie (kolega mówi że się wożę a nie jeżdżę :) ) i tylko w porywach mnie ponosi :) tzn przekraczam 2500 obr :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega 1,5 dci 80 kucy , kombi

Spalanie w miescie możemy sobie darować jako temat , bywało że auto paliło nawet 16l/100 ! , ale wiele zalezy od miasta , długości tras korków itp.

Jeżeli czesto jeźdze krótkie trasy ( 3 km) z zimnym silnikiem w dużych korkach ( na przejazd potrzebuję 30 minut) to takie sa wyniki.

 

Za to w trasie jest czym się pochwalić:

to auto potrafi spalic nawet 3,3 litra na 100 km , na zbiorniku 60 litrów można zrobić 1600 km ( sam kiedyś przejechałem 1550 km , a na stacji weszło tylko 58 litrów) , tylko trzeba umiec i miec warunki. Tak średnio to w trasie auto pali mi ok. 3,5 - 3,7 ltr./100km.

Najbardziej optymalne warunki to temp powyżej 25 stropni , sucha jezdnia , jazda bez świateł , włączonej klimy i styl" emerycki" .

Wiadomo że paliwo tez ma kapitalny wpływ na osiągi.

Na 4 biegu najlepiej pali ok 90/h na piatym ok 110 km/h

Co ciekawe zmiana prędkości parę km w dół lub w góre pogarsza mi wynik nawet o 0,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sympatyczni Koledzy.

Benzyna jako taka, jest tylko jedna. Dopiero po dodaniu do niej odpowiednich srodkow chemicznych zamienia sie w etylinę rózniącą sie liczbą oktanową.

Liczba oktanowa etyliny okresla odpornosc benzyny na samozapłon.

W starych silnikach stopien sprezania był dość niski / nawet ponizej 7/, zatem nizsza byla temperatura mieszanki po koniec suwu sprężania. Etylina wiec mogla miec nizszą liczbę oktanową. Dzis stopien sprezania przekracza nawet 10, wiec temperatura w cylindrach jest wyzsza. Benzyna o niskiej liczbie oktanowej spalałaby sie wybuchowo. Wystepowaloby spalanie detonacyjne, bardzo szkodliwe dla silnika. Dlatego liczba oktanowa musi byc wyzsza. Paliwo więc dobiera sie do konkretnego silnika, o konkretnym stopniu sprezania. I w ten sposob nie ma etyliny dobrej, albo złej. Jest tylko własciwa, albo nie. Nie sądze, aby liczba oktanowa decydowala o ilosci spalanego paliwa. Ale mogę się też mylić. :) Myśle, ze jest cala gama innych czynnikow zdecydowanie bardziej wpływających na ilosc spalanego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz rację tym bardziej że w gazecie widziałem porównanie 95 i 98 na hamowni i wyszło tak samo i spalanie też się nie różniło.

Ja myślałem bardziej o V Power Diesel który jest ponoć ropą niemiecką... :-/ I czy to spowoduje zmniejszenie spalania. Wezme tym razem V Powera i ocenimy.

Shell V Power Diesel vs. Nestee A24 ON (ropka z Lotosa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spalania powiem tak : mój komputer podpowiada że silnik spalił przez ostatnie 10kkm średnio 8,5 l/100km ; w trasie pokazuje przy stabilnej jeździe 7,2 l/100km ;

przy ruchach przepustnicy leci nawet do 20 l/100km; trzeba jeździć po emerycku;

Tato jest emeryt z Meganką 1,4 8v classic i jemu pali średnio 8 l/100 (tak mówi) ale wiadomo że użytkownicy zawsze oszukują o 0,5 l/100. tak więc wszystko się zgadza;

żeby zrobić 7 l/100 trzeba szybko wyjechać z miasta , zrobić trasę 200 km, nie wyprzedzać , nie stawać na czerwonym świetle etc.

to co piszę potwierdza instrukcja Megane: 7,5 / 9,6 - średnio 8,5 (zużycie liczy się dla masy pojazdu a nie pojemn. silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz rację tym bardziej że w gazecie widziałem porównanie 95 i 98 na hamowni i wyszło tak samo i spalanie też się nie różniło.

Kiedyś juz to pisałem, ale zmieciono mnie twerdząc że na 98 pali mniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy także od opon jakie mamy złożone ja np. w mojej MEGANCE II 1.6 16V mam z tyłu opony 225/55/16 a przód 205/55/16 i spalanie mam na poziomie 8,5 - 9,5 l przy spokojnej jeździe, na oponach 195/65/15 miałem spalanie na poziomie 7 - 8,5 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!