Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Megane II


Shemue

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam sie nie dziwie ze mi megi pali zawsze ponizej 5, za mocno jej nie cisne, w dlugasnych korkach tez wcale czesto nie stoje, poza tym chcialabym porownac wyniki z kims kto ma taki silnik jak ja, czyli 1.5 dCi ale 100 KM. Na pewno tez pomaga mi nasze zdrowe morskie powietrze... :) DrNo - no w Krakowie rzeczywiscie jest kiepskie ale za to miasto piekne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi mogę ci opisać jak jest u mnie (mam ten sam silnik tyle że kombi).

Najniższe uzyskane spalanie na trasie 120 km (2x60 km, dojazd do Torunia i z powrotem, wieczór bardzo spokojna jazda 80-100 km/h) => 4,2 l/100 km

 

Spokojna jazda na trasie Świecie - Poznań i z powrotem wliczając przejazd przez prawie cały Poznań (2x185 km=370 km) =>4,6 l/100km

 

Ta sama trasa tyle że mi się śpieszyło i w porywach do 130km/h =>5,2 l/100

 

W mieście - codziennie dojeżdżam do pracy 4 km + wyjazdy na zakupy też nie dalej niż 3 km. W ciągu 2 tygodni zrobiłem 150 km (starając się zrobić małe spalanie) =>5,5 l/100 (średnia prędkość dla tej trasy wg komputera 18 km/h :-/ )

 

Podobna sytuacja jak powyżej ale bez dbania o spalanie a bardziej na dynamikę jazdy (dodatkowo zima) => 6,5 l/100

 

Wzystkie wyniki podane za komputerem ale porównując z dystrybutorem wychodzi że pokazuje prawidłowo

 

PS. Ogólnie ujmując jeżdżę bardzo spokojnie (kolega mówi że się wożę a nie jeżdżę :) ) i tylko w porywach mnie ponosi :) tzn przekraczam 2500 obr :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega 1,5 dci 80 kucy , kombi

Spalanie w miescie możemy sobie darować jako temat , bywało że auto paliło nawet 16l/100 ! , ale wiele zalezy od miasta , długości tras korków itp.

Jeżeli czesto jeźdze krótkie trasy ( 3 km) z zimnym silnikiem w dużych korkach ( na przejazd potrzebuję 30 minut) to takie sa wyniki.

 

Za to w trasie jest czym się pochwalić:

to auto potrafi spalic nawet 3,3 litra na 100 km , na zbiorniku 60 litrów można zrobić 1600 km ( sam kiedyś przejechałem 1550 km , a na stacji weszło tylko 58 litrów) , tylko trzeba umiec i miec warunki. Tak średnio to w trasie auto pali mi ok. 3,5 - 3,7 ltr./100km.

Najbardziej optymalne warunki to temp powyżej 25 stropni , sucha jezdnia , jazda bez świateł , włączonej klimy i styl" emerycki" .

Wiadomo że paliwo tez ma kapitalny wpływ na osiągi.

Na 4 biegu najlepiej pali ok 90/h na piatym ok 110 km/h

Co ciekawe zmiana prędkości parę km w dół lub w góre pogarsza mi wynik nawet o 0,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sympatyczni Koledzy.

Benzyna jako taka, jest tylko jedna. Dopiero po dodaniu do niej odpowiednich srodkow chemicznych zamienia sie w etylinę rózniącą sie liczbą oktanową.

Liczba oktanowa etyliny okresla odpornosc benzyny na samozapłon.

W starych silnikach stopien sprezania był dość niski / nawet ponizej 7/, zatem nizsza byla temperatura mieszanki po koniec suwu sprężania. Etylina wiec mogla miec nizszą liczbę oktanową. Dzis stopien sprezania przekracza nawet 10, wiec temperatura w cylindrach jest wyzsza. Benzyna o niskiej liczbie oktanowej spalałaby sie wybuchowo. Wystepowaloby spalanie detonacyjne, bardzo szkodliwe dla silnika. Dlatego liczba oktanowa musi byc wyzsza. Paliwo więc dobiera sie do konkretnego silnika, o konkretnym stopniu sprezania. I w ten sposob nie ma etyliny dobrej, albo złej. Jest tylko własciwa, albo nie. Nie sądze, aby liczba oktanowa decydowala o ilosci spalanego paliwa. Ale mogę się też mylić. :) Myśle, ze jest cala gama innych czynnikow zdecydowanie bardziej wpływających na ilosc spalanego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz rację tym bardziej że w gazecie widziałem porównanie 95 i 98 na hamowni i wyszło tak samo i spalanie też się nie różniło.

Ja myślałem bardziej o V Power Diesel który jest ponoć ropą niemiecką... :-/ I czy to spowoduje zmniejszenie spalania. Wezme tym razem V Powera i ocenimy.

Shell V Power Diesel vs. Nestee A24 ON (ropka z Lotosa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spalania powiem tak : mój komputer podpowiada że silnik spalił przez ostatnie 10kkm średnio 8,5 l/100km ; w trasie pokazuje przy stabilnej jeździe 7,2 l/100km ;

przy ruchach przepustnicy leci nawet do 20 l/100km; trzeba jeździć po emerycku;

Tato jest emeryt z Meganką 1,4 8v classic i jemu pali średnio 8 l/100 (tak mówi) ale wiadomo że użytkownicy zawsze oszukują o 0,5 l/100. tak więc wszystko się zgadza;

żeby zrobić 7 l/100 trzeba szybko wyjechać z miasta , zrobić trasę 200 km, nie wyprzedzać , nie stawać na czerwonym świetle etc.

to co piszę potwierdza instrukcja Megane: 7,5 / 9,6 - średnio 8,5 (zużycie liczy się dla masy pojazdu a nie pojemn. silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz rację tym bardziej że w gazecie widziałem porównanie 95 i 98 na hamowni i wyszło tak samo i spalanie też się nie różniło.

Kiedyś juz to pisałem, ale zmieciono mnie twerdząc że na 98 pali mniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy także od opon jakie mamy złożone ja np. w mojej MEGANCE II 1.6 16V mam z tyłu opony 225/55/16 a przód 205/55/16 i spalanie mam na poziomie 8,5 - 9,5 l przy spokojnej jeździe, na oponach 195/65/15 miałem spalanie na poziomie 7 - 8,5 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!