Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam Scenika 1.6 Zauważyłem ubytek płynu chłodniczego /około 1 cm na 20 przejechanych kilometrów/. Sprawdziłem cały uklad chłodniczy i znalazłem chyba przyczynę. Metalowa rurka układu chłodniczego biegnąca nad filtrem oleju równolegle do silnika wchodzi po prawej stronie w obudowę silnika i tam zlokalizowałem wyciek. Pytanie: Jest to wyciek na połączeniu metalowej rurki z silnikiem /oring?/ czy też wyciek może być z uszczelki głowicy i spływa akurat w tym miejscu. Nie znam dokładnie budowy tego silnika. Może ktoś z Was miał podobny przypadek. Dziękuję za ewentualne porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombaj, tam jest pompa cieczy chłodzącej proponowałbym sie tym jak najszybciej zająć bo pompa napędzana jest paskiem rozrządu a płyn chłodzący + guma paska rozrządu = kłopoty napisz dokładniej jaki masz silnik i który to rok auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj! Samochód jest z 2001 roku 1.6 benzyna. Pompa wodna nie ma wycieku, sprawdziłem. Wyciek jest na połączeniu czarnej, metalowej rurki układu chłodzenia z korpusem silnika. Rurka, jak pisałem, biegnie nad filtrem olejnym równolegle do płaszczyzny silnika. Po prawej stronie połączona jest z wężem gumowym, a po lewej wchodzi w obudowę silnika i tam jest mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo Robak! Znalazłem jak się nazywa ta część: to jest przewód metalowy układu chłodzenia. Z jednej strony jest połączony z wężem gumowym, z drugiej strony wchodzi w korpus silnika i właśnie tam jest wyciek. Nie wiem jak jest mocowany i jak uszczelniony jest ten przewód metalowy w korpusie silnika. Chyba O-ring i co dalej?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za schemat. To jest ten przewód równoległy do przerywanej lini D C . Na schemacie jest pokazany jako gumowy z opaską zaciskową. Tylko jak ta metalowa rura w moim samochodziku jest w otworze korpusu silnika mocowana, wciskana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombaj, wygląda na to że tak, ale sprawdzę to jeszcze, nie mam potwierdzenia

 

ten przewód na bank jest metalowy, trzyma się na tych gumowych wężach i jedną śrubą jest mocowany do korpusu silnika. jeśli chodzi o trasę to zaklej to z wierzchu silikonem wysokotemperaturowym. powinno przetrzymać, wiadomo należałoby sprawdzać to co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombaj, no rozbierał auta nie będę przeszukuję instrukcje i noty techniczne ale o tej rurce nie ma słowa, ze zdjęć wynika że jej elementem osadczym jest jedynie ten oring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Mam ten sam problem. Megane I phase II silnik 1.4 16v. Wyciek z tej metalowej rurki układu chłodzenia idącej poziomo nad filtrem oleju poprzez cały silnik (pomiędzy termostatem a pompą wody tak mniej więcej). Cieknie w miejscu gdzie ta rurka wchodzi w blok silnika. I dwa pytania:

1. Czy tę rurkę ciężko jest wymienić? Ona jest na wcisk tylko? Czy jakoś mocowana.....pytam bo dostęp jest średni, szczególnie jak się ma LPG.

2. Kupić całą rurkę, czy wystarczy o-ring, który jest na jej końcu? Cena w serwisie to niecałe 30 złotych za oring lub ponad 100zł za rurkę z oringiem.

Proszę o odpowiedź osoby kompetentne, najlepiej takie, które miały taką usterkę.

Pozdrawiam serdecznie,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.....wymieniłem sobie sam oring. U mnie najtrudniej było zdjąć oba węże chłodzenia założone na tę metalową rurkę. U mnie ten grubszy wąż się przywulkanizował do tej rurki i było bardzo ciężko. Jakoś mi się udało to w końcu sciągnąć. Potem odkręca się jedną srubę 13 mocującą tę rurkę do bloku silnika i rurkę się wyciąga w prawo (stojąc przodem do silnika). Jest tylko na wcisk na oringu i z wyciągnięciem jej nie ma problemu.

 

Aha....na sam początek, przed rozpoczęciem głównych prac, zalecam odkręcenie dwóch śrub i zdjęcie tej aluminiowej osłony listwy wtrsykowej z przodu (i u góry) silnika. Robi się to 2 minuty a idealnie poprawia dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!