Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kierunkowskaz a podświetlenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jako, że używane auta mają swoje pewne dolegliwości, mojego egzemplarza też to nie mogło ominąć. Wiec zwracam się do Was o pomoc :mrgreen:

Pierwsza sprawą jest nie działający potencjometr podświetlenia. Kręci się w dół i górę, a i owszem, ale nic z tego nie wynika. Pomijam fakt, że ani on, ani kolega obok od reg. świateł, a także pokrętła od ogrzewania nie są podświetlane, ale to zapewne żarówki. Mam rozumieć, że to przez to nie działa w ogóle potencjometr (czy na liczniku np. przynajmniej powinien?).

 

Drugim problemem jest to, że czasami gdy wrzucam lewy kierunek (gdy wezmę go do końca, żeby sam pracował, a nie tylko lekko dotknę, żeby sobie mignął z raz, dwa razy) to wyłącza mi się podświetlenie zegarów. :shock: W tym momencie, mocniej zaczyna świecić wyświetlacz od radia, oraz samo radio... Gdy zaczynam ruszać manetką, albo odbije kierunek to podświetlenie wraca. Światła się nie wyłączają. Przy wrzucaniu prawego kierunku, zaniku podświetlenia narazie nie stwierdzono.

Z góry dzięki za pomoc.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ominął w sensie odłączył wtyczkę z potencjometru za pokrętłem ?

A co do 2 pytania, to czy z manetki od kierunków i świateł, przy przełączaniu świateł na pozycje świateł mijania, wychodzą 2 kabelki, jeden odpowiedzialny za światła, a drugi za podświetlenie tablicy ? I czy możliwe jest, że opisana wyżej sytuacja, to po prostu nie stykanie kabelka od podświetlenia, tudzież jego wręcz przerywanie się ?

 

Pzdr

 

EDIT:

Zaobserwowane: jednak podświetlenie regulacji wysokości świateł działa. Nie działa podświetlenie: nawiewów, potencjometru oświetlenia, włącznik ogrzewania tylnej szyby, otwieranie szyb pasażera z jednej i drugiej strony, przekręcanie wlotów powietrza (lecz nie wiem, czy to się ma w ogóle palić) oraz kontrolka zapięcia pasów nie działa. W większości najpierw posprawdzam żarówki, a co może być z tą kontrolką pasów ?

 

Pzdr

 

[ Dodano: 2009-02-21, 00:44 ]

Witam. Jako, że dorobiłem się w końcu torx'ów, więc rozkręciłem dziś megankę. Pomijając, że nigdzie nie mieli takich żarówek w Słupsku jakich potrzebowałem, to mam pytanie. Wymieniłem żarówki w przyciskach od szyb, kontrolce pasów, guziku od zamykania drzwi i ogrzewania tylnej szyby, oraz regulacji nawiewów. Lecz z tym ostatnim mam problem. Otóż gdy jakąkolwiek nową żarówkę próbuję włożyć do tego panelu od regulacji nawiewów to nie dość, że nie świeci, to jeszcze gaśnie mi podświetlenie zegarka i stacji radiowych, to także przygasa podświetlenie licznika i obrotomierza... Dodam, że dioda od klimatyzacji działa i się świeci... Żarówki są dobre, próbowałem oczywiście wkładać je w różne miejsca, różną ilość i za każdym razem efekt ten sam... Gdy włożę sam plastik od tych żarówek to nic takiego się nie dzieje... Żarówki mam 12 V, 0.4 W oraz 1.2 W jedne i drugie dają ten sam efekt... Spotkał się ktoś z czymś takim ?

 

Pzdr

 

 

 

EDIT:

Problem rozwiązało wyczyszczenie tej mazi oryginalnej na potencjometrze od oświetlenia, oraz wyjęcie i ponowne włożenie (ta operacja powtarzana wielokrotnie) żarówek :oops:

pzdr :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Problem rozwiązało wyczyszczenie tej mazi oryginalnej na potencjometrze od oświetlenia, oraz wyjęcie i ponowne włożenie (ta operacja powtarzana wielokrotnie) żarówek :)

pzdr <czerwona>

 

Witam, dziś wziąłem się za niwelowanie niedomagań mojego kombi. Na pierwszy strzał - potencjometr, który robił co chciał, ciemniej, jaśniej..raz do połowy skali innym razem zaciemniał maksymalnie itd. Rozebrałem ustrojstwo, wyczyściłem z tego pseudo smaru, odgiąłem blaszki, delikatnie przesmarowałem ponownie miejsce suwu co by się nie wydrapało. Niby działa, zobaczymy jak długo :mrgreen:

Druga sprawa, padła żarówka podświetlenia zegara cyfrowego (duży wyświetlacz PHII), w skutek tego połowa wyświetlacza ginęła w mroku. Dzięki wskazówkom forumowiczów, zdjęcie pokrywy deski było pestką, tak samo jak wymiana żarówki za 80gr.

 

Mój spokój mąci jednak jeszcze kwestia podświetlenia nawiewów. Nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi jak dojść do żarówek tych elementów? W konsoli centralnej jedynym wyjściem wydaje się demontaż radia i sięgnięcie żarówki od spodu - jeśli taka jest (?)

 

Gdyby ktoś miał doświadczenie w tej materii. Dobrze byłoby o tym przeczytać :mrgreen: Pozdrawiam

 

 

ps zabieram się także za montaż czujników cofania, ale z tym poczekam na nieco bardziej sprzyjającą aurę. Zastanawiam się tylko czy czarna listwa na zderzaku kombi nada się na taki "upgrade" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sroqraf, możesz to zrobić od strony popielniczki, jak wysuniesz popelniczkę to zabaczysz dwa torxy, wykręcasz je, wyjmujesz popielniczkę z obudową, z następnie wyjmujesz cały panel sterowania nawiewami, wymieniasz dwie żarówki i montujesz w odwrotnej kolejności. Bułka z masłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!