Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganki z niemiec (sprowadzone przez kiljanczyka - reagroup)


pol555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytskich!

Zamierzam zakupić meg II w kombi (diesel, 2003-2004r., max 40.000 zł). Ostatnio trafiłem do Kiljańczyka w Warszawie, gdzie mają świeżo ściągnięte z niemiec takie samochody. Oglądałem 2004.11 z przebiegiem 43 tys. km i co mnie bardzo zaniepokoiło to bardzo wytarte opony- dziwnie mocno jak na taki przebieg. Czy ktoś ma może doświadczenie z tymi samochodami? Wiem, że wcześniej mieli takich 8 i wszystkie sprzedali (wszystkie są i były srebrne, jeździły w niemczech w siemensie). Zastanawiam się czy nie jest to jakaś ściema, bo samochód, który jeździł przez dwa lata w Niemczech powinien mieć ok 80-100 tys a nie 40. A zużycie tych opon jest bardzo podejrzane.. z góry dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - dCi kupuje się po to, żeby nim jeździć... dużo i często (no chyba, że w niemczech panuje moda na diesle i "jak nie klekocze to nie jesteś trendy ;-) )

 

Po drugie - nawet na nasze, polskie warunki 2,5 roczny samochód z diesel`em i przebiegiem ~ 40 kkm to nieczęsty widok.

 

Po trzecie - jakiekolwiek oponki (michelin, continental czy bridgestone) nie "padną" po 40 kkm.

 

Jeżeli istnieje problem zaniżonego przebiegu to (oprócz kwestii hmmm... moralnych) pojawia się poważny problem - wymiana paska rozrządu. Jak zapewne wiecie pasek warto wymieniać co 90kkm lub 5 lat... Konsekwencji pęknięcia paska chyba przedstawiać nie muszę.

Jeżeli Megane miało 90 lub 100 kkm a teraz "magicznie" ma tylko 43kkm to nieświadomy niczego Kolega pojedzie w Polskę z przeświadczeniem, że jeszcze ~50kkm spokoju.

 

Niby masz potwierdzenie w postaci książki przeglądów i dokonania stosownej usługi - tylko co z tego?

Gorzej, że przy 100kkm nie zobaczysz charakterystycznych objawów dużego przebiegu - zniszczonej kierownicy, wytartych pedałów, nadszarpanych boczków siedzeń.

W zasadzie samochód z przebiegiem 40 a 100 kkm będzie wyglądał w środku prawie tak samo... Gorzej z podzespołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trzecie - jakiekolwiek oponki (michelin, continental czy bridgestone) nie "padną" po 40 kkm.

 

Moje padły po ok 35 tyś Bawarskich betonowych autostrad. Inaczej opony się ścierają na betonie, inaczej na autostradzie przy dużej prędkości a inaczej przy małej. Zarówno mi jak i mojemu koledze przetarły się po ok 30-40 tyś. Naprawdę kiepskie są teraz gumy. No i jeśli ktoś się przesuwa a nie jeździ to oponki też szybciej się zdzierają. Mogę przysłać zdjęcia moich oponek w obecnym stanie po przebiegu ok 35-40 (bo resztę na zimówkach zrobiłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zrobiłem juz 42tys minus zima jakieś 4 tys i po stanie obecnym sadzę że jakieś 30 może uda się zrobić Mozna też zauważyc ze duże znaczenie ma technika jazdy jak ktos ma cieżką nogę to napewno nie zrobi dobrego przbiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na opony wedlug mnie nie ma co patrzec. Widzialem w ASO clio ktore stalo na 4 roznych oponach. Co sie okazalo te opony co mieli zalozyli na stalowe fele a alumy + oryginalne opony poszly z innym autem :)

 

Bardziej mozna by sie sugierowac np startymi pedalami lub zuzyciem kierownicy itp. Chodzi mi tutaj o rzeczy ktore ciezko wymienic.

 

40 000 tyle mam moja meganka ale to jest silnik benzynowy ;-) A raczej malo kto wywali 5 000 zł czy wiecej na diesla zeby robic okolo 20 000 na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 000 tyle mam moja meganka ale to jest silnik benzynowy ;-) A raczej malo kto wywali 5 000 zł czy wiecej na diesla zeby robic okolo 20 000 na rok.

 

Jak to mało kto. Np Ja. Megi, DrNO pewnie też.

To jest tak. Raz wsiądziesz do diesla z turbiną i nie chcesz innego auta. To uzależnia. Tego powinni zabronić!

 

[ Dodano: 2007-03-21, 22:50 ]

Ale z jednej strony sprzedaje to ASO i ono bierze odpowiedzialnosc ...

 

Były znajomy. Jak to pięknie brzmi. :) Czytałem kiedyś jego post w serwisie chyba TDI.pl gdzie opisywał jak kupił bezwypadkowe auto (nie chcę pisać marki) u Dealera w Krakowie przy ul. Łokietka :) . Okazało się że auto było po dzwonku. Co ciekawe nie domyślił się że w tym kraju nikt nie sprzedaje 2 letniego auta diesla z małym przebiegiem i jeszcze bezwypadkowe! A jak się znajdzie gdzieś taki przypadek to musi być jakiś feler, który powoduje że właściciel ma już dosyć tego auta.

 

Kiedyś mi ktoś powiedział że nie mam racji bo kupił 5 letnie auto w dobrym stanie. ALE!! 5 letnie to nie 2 letnie a to zasadnicza różnica. Bo 5 letnie auta niektórzy mają już dość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra :) uspokoiliście mnie z tymi oponami. dzisiaj jeszcze raz oglądałem to auto. pedały, kierownica itp są ok. co sądzicie o cenie? to jest 2004 czerwiec, 1.5 dCi 80KM, kombi srebrny metalik, klima, radio, ABS, ESP, 64tys. przebiegu, bezwypadkowy (sam sprawdziłem grubość lakieru) - cena 38000zł

a moze ktoś chce się pozbyć kombi o podobnych parametrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam kto to ten samochod kupuje (sorry), ale ja polecam rzeczoznawce z PZMotu. Wezmie z 200pln pewnie, ale sprawdzi lakier, zuzycie, wycieki etc. Jak sie kupuje auto za taka kase, to mysle, ze 200 to nic.

 

Jak ktos sie nie zna, nie jest pewny to niech nie kombinuje, bo potem bedzie zalowal - bezsensu.

 

edit:

 

rada okazuje sie dla Pola.

Sorry, nowy jestem (zreszta ty tez :)), jeszcze nie zapamietuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, w sierpniu ubiegłego roku kupiłem u Kiljańczyka moją Megi (1,5 dCi 100KM sedan, rocznik 2005 - gwarancja do 19.05.2007r.). Autko pochodzi z Francji, przebieg ok. 13800 km. Alusy 17", opony Bridgestone 205/50R17 w bardzo dobrym stanie. Lekkie ryski tu i tam na lakierze, ale to w końcu przedmiot użytkowy, a nie eksponat muzealny. Jestem zadowolony i w przyszłości, kiedy ten egzemplarz już mi się "wyjeździ", pewnie będę reflektował na jakąś podobną, używaną Renówkę (może Grand Scenic lub Espace - jak rodzinka jeszcze się powiększy? :-) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!