Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


lukredi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam parę pytań do znawców a mianowicie. Mam Megankę coupe z 1997 roku z silnikiem 1,6 i 90KM. Kocham to moje autko i wcale nie chcę się z nim rozstawać zwłaszcza że wpakowałem już w niego mnóstwo kasy i wysiłku - zawieszenie od nowa, obniżenie tyłu fele w projekcie wydech (nie wspomnę o audio za które dołożyłem około 4 tyś). Ale silnik ma przejechane 225 tyś kilometrów i nie chcę już więcej do niego dokładać zwłaszcza że jest coraz bardziej awaryjny. Po drugie marzy mi się aby to autko rozpruwało drogi więc pomyslałem że zrobię swapa i teraz moje pytanka. Kto mi to zrobi w Gliwicach bądź okolicach? Najtańszym i chyba najprostyszym bedzie silnik 2,0 16v z meganki ale jeśli ktoś wie co będzie tam zajebiście pasować z wiekszą ilością mocy to proszę o pomoc gdyż moje marzenia siegają nawet 3,0 v6 jak u jednego z użytkowników jednakże wiem że z silnika 2,0 można uzyskać nawet do 200KM a to już by mi na razie wystarczyło. Znalazłem fajny sprzęt na allegro za wcale niedużą kasę - jest to cały silnik ze skrzynią biegów. Ale z tego co już się orientuję to za mało. Jakie inne części będą mi potrzebne. Proszę o pomoc bo jestem mimo wszystko zielony :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc kolego sam silnik ze skrzynia to nie wszystko,potrzebny Ci bedzie komputer silnika,musisz zmienić hamulce bo te z silnika 1.6 sa za słabe,zawieszenie do 2.0 16v też jest inne niż do 1.6 nie wiem czy wszystko Ci sie ładnie spasuje, zauważ również że silnik 2.0 jest dużo cięższy od Twojego.Możesz spróbować wymienić silnik skrzynie i komputer a później zobaczysz czy jeszcze bedzie coś trzeba zmieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, i tu się zgadza... a zawsze dojdzie jakaś wiązka bo swap to nie tylo montaż silnika i skrzyni to przeważnie zawieszenia, często pompa paliwa, wiązka, komputer, czasami licznik... sporo kasy i czasu... ja robiłem swapy w CC/SC z 700 i 900 na 1.2 i było roboty na dni... za pierwszym razem 2 tyg. ale później szło... ale roboty było... więc swap to sporo pracy nerwó i często kasy... kto się tego podejmuje musi mieć sporo grosza na jakieś wydatki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczniki są zamienne bez przeróbek, można ze starego wziąć, układ kierowniczy we wszystkich megi był taki sam (tzn. były 2 wersje ale występujące niezależnie od silnika)

 

ja tylko podsuwam pewne możliwe rozwiązania :mrgreen: sam po prostu kupiłbym inne auto :) najlepiej F7R ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem o co Ci chodzi mam identyczne autko identyczny przebieg :mrgreen: Ja myslalem nad 1.6 16v ale mechanik powiedział ze tyle samo roboty. Roboty troche dużo jak koledzy wyżej napisali ale dyma z tego że nie posło sie na łatwizne jest ogromna. I mysle że zegary też chyba inne by musiały być. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego w ogóle zmieniać zegary przy zmianie silnika? Przecież sygnał do obrotomierza jest brany z cewki, a zarówno 1.6 jak i 2.0 ma 4 cylindry więc będzie to działać, tylko że jak będziemy mieli 16v to wskazówka częściej będzie lądowała na czerwonym polu. Prędkościomierz jest wyskalowany do 220km/h, w sumie po co więcej... Chyba, że koła dużo większe będą to wtedy rodzi się problem związany z przekłamaniem, ale myślę, że 15" z oponą o szerokości 195 wystarczą.

Wiadomo, że aby swap był full profesjonalny to i o takie detale trzeba zadbać, ale jak ktoś ma ograniczony budżet to chyba lepiej się skupić na rzeczach, ze tak powiem pod maską.

 

Ja mam do Was takie pytanie odnośnie swapów czy sprężarka klimy i pompa od wspomagania pasują od 1.6 8v do 2.0 8v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się marzy SWAP na 3.0 i najlepiej plus kompresor.....ale to za parę latek, jak studia skończę;] Chociaż może wtedy będą niedrogie 2.0 turbo(w nowej Lagunie Coupe takie będą, spodziewam się, że będzie to najpopularniejszy silnik:)

 

Pewnie kasy pójdzie wiele na SWAP itd., ale uważam,ze jak coś się kocha i chce się mieć coś wyjątkowego (np. 250KM w Megane classic) to warto. Satysfakcja i radość jest bezcenna a kasy do grobu i tak nie weźmiesz;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale samochód tak ;-) po takim swapie, można do megi mówić spokojnie 'żono', bo znaleźć później amatora na takie cacko.. było by naprawdę trudno... ale jeśli tylko się chce i ma się do tego środki to trzeba robić modyfikacje, swapy, by wyróżnić swoje autko. tak więc Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, może auta też do grobu się nie weźmie, ale zawsze potomnym można zostawić:)

a po za tym....jak ktoś coś kocha, to nie nic się nie liczy :mrgreen:

Osobiscie, jak coś takiego autko zrobię, to nie będę miał zamiaru go sprzedawać:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!