Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


lukredi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam parę pytań do znawców a mianowicie. Mam Megankę coupe z 1997 roku z silnikiem 1,6 i 90KM. Kocham to moje autko i wcale nie chcę się z nim rozstawać zwłaszcza że wpakowałem już w niego mnóstwo kasy i wysiłku - zawieszenie od nowa, obniżenie tyłu fele w projekcie wydech (nie wspomnę o audio za które dołożyłem około 4 tyś). Ale silnik ma przejechane 225 tyś kilometrów i nie chcę już więcej do niego dokładać zwłaszcza że jest coraz bardziej awaryjny. Po drugie marzy mi się aby to autko rozpruwało drogi więc pomyslałem że zrobię swapa i teraz moje pytanka. Kto mi to zrobi w Gliwicach bądź okolicach? Najtańszym i chyba najprostyszym bedzie silnik 2,0 16v z meganki ale jeśli ktoś wie co będzie tam zajebiście pasować z wiekszą ilością mocy to proszę o pomoc gdyż moje marzenia siegają nawet 3,0 v6 jak u jednego z użytkowników jednakże wiem że z silnika 2,0 można uzyskać nawet do 200KM a to już by mi na razie wystarczyło. Znalazłem fajny sprzęt na allegro za wcale niedużą kasę - jest to cały silnik ze skrzynią biegów. Ale z tego co już się orientuję to za mało. Jakie inne części będą mi potrzebne. Proszę o pomoc bo jestem mimo wszystko zielony :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc kolego sam silnik ze skrzynia to nie wszystko,potrzebny Ci bedzie komputer silnika,musisz zmienić hamulce bo te z silnika 1.6 sa za słabe,zawieszenie do 2.0 16v też jest inne niż do 1.6 nie wiem czy wszystko Ci sie ładnie spasuje, zauważ również że silnik 2.0 jest dużo cięższy od Twojego.Możesz spróbować wymienić silnik skrzynie i komputer a później zobaczysz czy jeszcze bedzie coś trzeba zmieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, i tu się zgadza... a zawsze dojdzie jakaś wiązka bo swap to nie tylo montaż silnika i skrzyni to przeważnie zawieszenia, często pompa paliwa, wiązka, komputer, czasami licznik... sporo kasy i czasu... ja robiłem swapy w CC/SC z 700 i 900 na 1.2 i było roboty na dni... za pierwszym razem 2 tyg. ale później szło... ale roboty było... więc swap to sporo pracy nerwó i często kasy... kto się tego podejmuje musi mieć sporo grosza na jakieś wydatki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczniki są zamienne bez przeróbek, można ze starego wziąć, układ kierowniczy we wszystkich megi był taki sam (tzn. były 2 wersje ale występujące niezależnie od silnika)

 

ja tylko podsuwam pewne możliwe rozwiązania :mrgreen: sam po prostu kupiłbym inne auto :) najlepiej F7R ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem o co Ci chodzi mam identyczne autko identyczny przebieg :mrgreen: Ja myslalem nad 1.6 16v ale mechanik powiedział ze tyle samo roboty. Roboty troche dużo jak koledzy wyżej napisali ale dyma z tego że nie posło sie na łatwizne jest ogromna. I mysle że zegary też chyba inne by musiały być. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego w ogóle zmieniać zegary przy zmianie silnika? Przecież sygnał do obrotomierza jest brany z cewki, a zarówno 1.6 jak i 2.0 ma 4 cylindry więc będzie to działać, tylko że jak będziemy mieli 16v to wskazówka częściej będzie lądowała na czerwonym polu. Prędkościomierz jest wyskalowany do 220km/h, w sumie po co więcej... Chyba, że koła dużo większe będą to wtedy rodzi się problem związany z przekłamaniem, ale myślę, że 15" z oponą o szerokości 195 wystarczą.

Wiadomo, że aby swap był full profesjonalny to i o takie detale trzeba zadbać, ale jak ktoś ma ograniczony budżet to chyba lepiej się skupić na rzeczach, ze tak powiem pod maską.

 

Ja mam do Was takie pytanie odnośnie swapów czy sprężarka klimy i pompa od wspomagania pasują od 1.6 8v do 2.0 8v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się marzy SWAP na 3.0 i najlepiej plus kompresor.....ale to za parę latek, jak studia skończę;] Chociaż może wtedy będą niedrogie 2.0 turbo(w nowej Lagunie Coupe takie będą, spodziewam się, że będzie to najpopularniejszy silnik:)

 

Pewnie kasy pójdzie wiele na SWAP itd., ale uważam,ze jak coś się kocha i chce się mieć coś wyjątkowego (np. 250KM w Megane classic) to warto. Satysfakcja i radość jest bezcenna a kasy do grobu i tak nie weźmiesz;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale samochód tak ;-) po takim swapie, można do megi mówić spokojnie 'żono', bo znaleźć później amatora na takie cacko.. było by naprawdę trudno... ale jeśli tylko się chce i ma się do tego środki to trzeba robić modyfikacje, swapy, by wyróżnić swoje autko. tak więc Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, może auta też do grobu się nie weźmie, ale zawsze potomnym można zostawić:)

a po za tym....jak ktoś coś kocha, to nie nic się nie liczy :mrgreen:

Osobiscie, jak coś takiego autko zrobię, to nie będę miał zamiaru go sprzedawać:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!