Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamarzające spryskiwacze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Otóż odkąd zaczęły się mrozy przestają mi działać spryskiwacze szyb. W zbiorniku mam płyn przeznaczony do użytku zimowego (-22*C). Płynu nie wlałem na "ostatnią chwilę", tylko dobry miesiąc temu więc nie jest to problem zalegającego w wężykach płynu letniego. Sprawa jest dziwna gdyż nawet w temperaturze -1*C spryskiwacze nie działają. Po wstawieniu samochodu do garażu problem od razu zniknął, lecz po przejechaniu 2-3 km na mrozie zaczął powracać.

 

Próby zadziałania odmrażaczem do szyb/zamków, jak i przepychanie dysz szpilką kompletnie nic nie dały.

 

Czytałem tematy związane z pompką spryskiwaczy, lecz nie występują u mnie takie objawy (np. włączanie się przedniej wycieraczki zamiast tylnego spryskiwacza, etc.).

 

Co może być przyczyną tych niedomagań? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wuerzet, zalej tam butelkę likieru z kości (denaturat) odpuści przeczyści i będzie rozmrażało nawet przy -30

a na przyszłość tani dobry płyn do spryskiwaczy na zimę to produkt biedronki, na ten okres mrozów stosuję dodatkowy wspomagacz: koncentrat płynu do spryskiwaczy zmieszany z biedronką i w miarę możliwości spirytus techniczny :mrgreen: (to nawet w samolotach nie zamarza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wuerzet, zalej tam butelkę likieru z kości (denaturat) odpuści przeczyści i będzie rozmrażało nawet przy -30
denaturat działa destrukcujnie na gume i rurki. Trzeba dolać ale koncentratu płynu do spryskiwaczy , taki do -80stopni dedykowanego do TIRów. Co więcej , świetnie zapobiega zamarzaniu zamków i drzwi (przesmarować uszczelki). Sprawdzone ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, u mnie już od paru lat stosuję spirytus i daje radę nic się nie psuje ale ten koncentrat to też dobry pomysł jak nie masz bryły lodu w zbirniczku jak jest lód to zostaje tylko spiryt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś korzystając ze słonecznej pogody postanowiłem przyjrzeć się dokładniej spryskiwaczom. Po analizie okazało się, że sprawa jednak nie będzie tak łatwa do usunięcia jak pierwotnie mi się wydawało.

 

Otóż:

- płyn w zbiorniczku jest w stanie płynnym

- wężyki są miękkie (drożne)

- po naciśnięciu na wężyk niedaleko spryskiwaczy na masce, z dysz wychodziły "bańki mydlane" tak więc tam nic nie zamarzło

 

Dalej jednak płyn z nich nie leci. Jedyne co mogę teraz podejrzewać to pompka spryskiwaczy (przy plusowych temperaturach działa bez problemów). Czy jest możliwe, żeby zamarzła niejako od zewnątrz? Bo płyn zimowy w jej wnętrzu na bank nie zamarzł.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wuerzet może nie zamarła, ale może ten płyn zimowy, ma jakieś dziwne właściwości i gumka w pompce spuchła, również bardzo prawdopodobne jest to, że w wężykach zrobił Ci się zator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, sytuacja podobna:

- płyn w stanie płynnym

- wężyki drożne

- wygląda jakby zaworek zwrotny nie trzymał

Opis: Spryskiwacze zaczynają psikać po około minucie przytrzymywania włącznika, boję się, że spalę pompkę a jak tak nagle mi coś brudnego spadnie na szybę to czas czyszczenia (spryskania) może okazać się za długi i w coś przywalę. Jakieś sugestie doświadczonych mechaników :oops:

 

EDIT:

Mam nadzieje, że pomoże mi ten opis: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=5946

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!