Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padła cała elektryka :( Bardzo proszę o szybk


Rekomendowane odpowiedzi

novy, Jak zapalilo Ci sie stop i akumulator to prawdopodobnie szczotki albo cos powazniejszego w alternatorze. Spotkalo mnie to samo w poniedzialek w trasie... Tylko ze mi sie udalo jeszcze przetoczyc jakie 30km z tym problemem pod koniec zaczely sie zapalac wszystkie mozliwe kontrolki na desce od abs, poduszek. Dotyoczylem sie do wujka godzina pod prostownikiem i do ASO w siedlcach... 350zl kosztowala mnie expresowa naprawa... Ale szczotki mozesz kupic na wlasna reke wyjdzie napewno taniej i w jakims warsztacie Ci to wymienia gorzej jak cos z regulatorem tez poszlo. I z tego co wiem jak juz bedzie rozbierany alternator to mozna by wymienic zapobiegawczo lozyska ok 40zl podobno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc panowie, naladuje akum i miernikiem kukne czy go alternator laduje, jak juz wszystko bedzie ok dam znac co to bylo i co zrobilem pewnie sie przyda dla przyszlych pokolen z tym problemem <ok> dzieki raz jeszcze

 

[ Dodano: 2009-01-30, 17:58 ]

ok, na razie naladowalem akum, odpalilem sprawdzilem miernikiem i dupa, że sie tak wyraże nie ładuje, jutro wymontuje alternator i dalej bede relacjonowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałam po wymianie akumulatora to samo co novy, czyli zapalały się kontrolki STOP i ABS podczas jazdy. Dopiero dodatkowo po regeneracji akumulatora, samochód zaczął normalnie działać przez jakiś czas. Potem pojawił się problem, że nie zawsze mi od razu zapala (tak jak o tym pisałam wcześniej). A teraz pytanie z innej beczki - czy można w radio ustawić opcję (bądź usunąć), żeby np. po 1,5 godziny samo się wyłączało? Bo ja mam tak za każdym razem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiec tak, wymontowałem alternator kolega wzial mi go do elektryka coby go psrawdzic i sie okazuje, ze jest dobry. W takim razie co to moze byc skoro swieci kontrolka ladowania alternator jest dobry a prostownikiem akum naladowalem? moge jeszcze cos sam sprawdzic czy zostaje hol do elektryka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychodzi mi tylko:

1) bezpiecznik na akumulatorze (nie wiem czy w Twojej wersji jest?)

2) luźne klemy(ale nie wiem czy w takim przypadku świeciła by się kontrolka ładowania?)

Jeżeli nawet akumulator będzie naładowany, a będą problemy z rozruchem to stawiłbym na jakieś uszkodzenie elektryczne. Może sprawdź bezpieczniki?

Jak nawet auto odpali sprawdzić należy napięcie ładowania na klemach akumulatora i na alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, tak zrobie, jeszcze jedna sprawa (pewnie niektórzy sie beda smiac itd itp) mój akum ma kolo 7 lat, moze byc tak ze prostownikiem naladowalem a alternator nie da rady? Bo wydaje mi sie ze po wlaczeniu silnika i sprawdzeniu miernikiem to tak czy tak wartosc napiecia powinna sie zmieniac, czy moze sie myle? Nie wiem czy kupic od razu nowy akum (i tak czas na nowy) i sprawdzic z nowym czy to raczej nie wina starego aku? U mojej mamuni w pracy rozgorzała dyskusja na temat mojej megi, padlo stwierdzenie ze w tak starym aku mogly sie np obluzowac cele i wtedy nie bedzie go alternator ladowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akumulator jest w tak "podeszłym" wieku, to możliwe jest naładowanie go prostownikiem. Inna sprawa jak szybko się rozładuje? Ale dalej nie wiem czy jak całkowicie padnie aku to zaświeci się kontrolka ładowania. W sumie to jest tam jakaś elektronika(?), która włączy alarm gdy napięcie ładowania jest niższe lub wyższe niż założone.

Sprawne aku w stanie spoczynku ma ok 12,5V, napięcie ładowania nie powinno być wyższe niż ok. 14,5V.

 

PS

Ja miałem aku 8 lat. aż pięknego słonecznego, upalnego dnia powiedział papa i trza było kupić nowy :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akumulator jest w tak "podeszłym" wieku, to możliwe jest naładowanie go prostownikiem

Tak nie do końca, możesz go ładować ale nie naładować. Nawet jeżeli jakimś cudem to zrobisz to po podłączeniu w samochodzie i tak spadają jego możliwości i wydajność.

Perpetuum mobile to to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, taki akumulator po prostu nie ma "siły" aby zaspokoić zapotrzebowania prądowego niezbędnego na rozruch.

Tak się jeszcze zastanawiam...

Alternator potrzebuje napięcia na stojanie, żeby produkować prąd, być może ten kabelek, który doprowadzał prąd nie kontaktował? Po wyjęciu ten styk teoretycznie mógł się "naprawić" Stąd alternator dział poza samochodem. Być może się mylę, ale przypomina mi się, że kiedyś miałem podobny problem w innym samochodzie. Kabelek doprowadzający prąd do stojana po prostu zgnił i odpadł. Wystarczyło go ponownie podłączyć wszystko wróciło do normy. Oczywiście może tu być różnica w konstrukcji samego alternatora, ale nie wiem czemu po przeczytaniu, że alternator poza autem działał bez zarzutu, tak mi się jakoś przypomniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może ten kabelek, który doprowadzał prąd nie kontaktował?

już to właśnie napisałem wyżej, choć bardziej ogólnikowo.

I łącząc powyższe z

taki akumulator po prostu nie ma "siły" aby zaspokoić zapotrzebowania prądowego
mamy rozwiązanie problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!