Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika


piotrek3

Rekomendowane odpowiedzi

cześć wszystkim bardzo proszę o pomoc wszystkich kolegów, mam taki problem muszę wymienić silnik w swojej megi bo mój się już sypie mój silnik to 1.6 8v 75km k7m 720 z 96r i moje pytanie czy mogę zamiast tego silnika zamontować silnik 1.6 8v 90km k7m 702 i czy będę musiał jeszcze coś wymienić po zamianie tych silników? Bardzo proszę o pomoc!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

koledzy z powodu że są dwie odpowiedzi na moje pytanie i się one różnią to proszę o dalsze wypowiedzenie się na ten temat silnik już kupiłem i nie wiem co robić z tym sterownikiem mój sterownik ma oznaczenia: siemens S105300104D HOM 7700864454. POMÓŻCIE PROSZĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarciu1111, mylisz się zmiana komputera jest również wymagana bo przy 1,6 K7M702 powinien być komputer o numerze 7700865810

piotrek3, najlepiej kupuj silnik wyciągany z nadwozia wtedy sprawdź czy są takie same numry komputerów jednak ja twierdzę że musisz mieć również komputer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmiem tak twierdzić iz,zmienialem kompy. juz tłumacze: ze scenika przekładałem do checzbeka myslałem ze, sa takie same silnik. o tym ze,sie myliłem przekonałem sie dopiero przy wymianie paska. auto odpaliło chodziło prawidłowo. na chamowni nie byłem wiec mozliwe ze są inne mapy. teraz: jezeli kupiłeś silnik bez osprzetu poprostu zakładasz kolektory listwe czujnik wału i tem silnika od swojego do nowego i odpalasz!!! po co zmiana kompa jesli osprzęt jest twoj. jezeli kupiłes z osprzętem w co wątpie tez nic złego bo wszystko jest to samo i zostanie ci na częsci <ok> wieksza moc inny wałek itp.. tym samym ciutke wiecej paliwka. ecu ma adaptacjie wiec sie dostosuje . sąda zbada spalinki mapy wtrysku sie dostosują . jesli jednak mi nie wierzysz i chcesz bardzo zmieniac ecu licz sie z tym ze samo wpięcie kompa nic nie da blokuje go imo. albo sciągasz to w pizdu(sam tego nie zrobisz) albo kupujesz kompa z kluczykiem stacyjką pętlą centralką dodatkowy koszt. po co???? nie utrudniaj sobie zyc ia. składaj wsio odpalaj i ciesz sie autem.. a no i nasłu[ciach] pukającego wałka hehe który slychać w kazdym k7m pozdro

 

 

jarciu1111, mylisz się zmiana komputera jest również wymagana bo przy 1,6 K7M702 powinien być komputer o numerze 7700865810

 

 

przyjacielu robak . po co mu inny komp jesli wszystkie klamoty ma od swojego. nawet jesli ...to te silniki mają identyczny osprzęt elektryczny. roznica numerow moze byc spowodowana tak jak mówiłem wieksza moc silnika inny wałek wiec tym samym dłuzszy czas wtrysku ciutke czy kąt inny. jednak ecu ma autoadaptecjie wiec dostosuje sie do warunków. nie chce ciebie pouczać bo jesteś tu moderatorem i mozesz mnie usunąć ale serio nie potrzeba mu kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Wymieniaj wymieniaj :-) ja wymieniłem swoj k7m720 na k7m702 i jest :-) żadnego kompa ani nic nie wymieniałem nawet osprzęt pasował idealnie , i tak samo idealnie mi chodzi a wyrwałem niezłą sztuke - 90tyś km przebiegu nawet uszczeleczek nie miał nigdy wymienianych <ok> a i jeszcze jedno po przełożeniu nie przestrasz sie mocy :shock: :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dopiszę się do tematu , mam do wymiany sam blok silnika w raz z głowicą , reszta osprzętu zostaję moja ,

Czy muszę też wymieniać komputer ? według mnie NIE , zmieniam tylko blok silnika w raz z głowicą .

Czy ktoś już wymieniał silnik w 1.6 16v? jeżeli tak proszę o wskazówki . wychodzi on dołem górą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!