Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

EcoJazda


Ewusiek

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie moje dzisiejsze osiągnięcie wg komputera pokładowego do weryfikacji jutro na stacji beznynowej. Scenic IIphII 1,6 16V. Trasa: Warszawa Powsin(tankowanie do pełna)-Góra Kalwaria-Kozienice-Puławy-Kurów-Lublin-Piaski(obwodnica)-Rejowiec Fabryczny-Chełm-Lublin-Kurów-Żyrzyn-Puławy-Kozienice-Góra Kalwaria-dom.

 

Osiągnięte wyniki:

-łączny przebieg to 506,2km,

-zużyte 35,8l. beznyny Pb95 (wg komputera pokładowego),

-średnie spalanie 7,0l/100km (wg komputera pokładowego),

-pozostały zasięg: 312km (wg komputera pokładowego),

-średnia prędkość: 63,6 km/h (wg komputera pokładowego).

 

Jazda z dynamicznym rozpędzaniem, V bieg wrzucałem w okolicach 90 km/h, VI po osiągnięciu zamierzonej prędkości przelotowej 100-105km/h. Bez przyspieszania na VI biegu, jeżeli prędkość spadła poniżej 95 redukowałem do V i dopiero po ponownym rozpędzeniu wrzucałem VI. Odcinek od Kozienic do końca trasy w drodze powrotnej jechałem powoli (max. 90km/h)-wąska droga, kiepska widoczność, zmęczenie-więc nie chciałem ryzykować.

 

Osiągnięty wynik pokrywa się z przeciętnymi wskazaniami kompuyera z poprzednich tras zazwyczaj uzyskuję spalanie rzędu 7,3-7,6l/100km (wyższy wynik przy prędkościach autostradowych gdzie także staram się jechać w analogiczny sposób tylko wrzucenie VI biegu następuje później (przy wyższej prędkości).

 

Od razu uprzedzę sceptyków że osiągnąłem niską średnią. Odkąd mam możliwość monitorowania przeciętnej prędkości na komputerku (czyli od zakupu samochodu) widzę że opisywane w tym wątku pędkości przeciętne ok. 100km/h są mozliwe jedynie na autostradach, lub jeżeli jedzie się olewając totalnie wszystkie przepisy na zwykłych drogach. Zwalniając w miejscowościach do 70-80km/h przeciętne wskazanie drastycznie spada. Moje rekordowe osiągnięcie miało miejsce w ubiegłym roku na autostradzie Wrocław-Katowice na odcinku od stacji benzynowej (chyba Lotos) przy zjeździe na Prószków do zjazdu na Pyskowice/Strzelce Opolskie (przez Górę Św. Anny). Po zatankowaniu i skasowaniu wskazań komputera prędkość przeciętna na tym odcinku wyniosła ok. 118-120 km/h mimo prób utrzymywania licznikowego 140 km/h. Każde odpuszczenie gazu za trochę wolniej jadącym poprzednikiem do momentu zwolnienia pasa skutkowało spadkiem wskazania przeciętnego. Po zjeździe z tego odcinka w stronę Pyskowic i dalszej drogi przez m. in. Tworóg, Lubliniec do Częstochowy wartość spadła do mniej więcej połowy :mrgreen:

 

Realną prędkością przeciętną uzyskiwaną na drogach w Polsce jest wartość ok. 70 km/h ale zazwyczaj jest niższa (wyliczane przez kilka osób z innego forum motoryzacyjnego przy założeniu trzymania się przepisów z nadwyżką 10 km/h).

 

Kluczem do ekonomicznej jazdy jest utrzymywanie w miarę możliwości równej prędkości, odpowiednie redukcje do przyspieszania, utrzymywanie prędkości obrotowej silnika w optymalnym zakresie wydajności. W moim przypadku na wspomnianej wyżej trasie autostradowej kiedy rok wcześniej tam jechałem i nie redukowałem biegów do przyspieszania przeciętne spalanie było o ok. 1l/100km wyższe.

 

Przy czym korzystając z okazji tak jak pisał Gojgien staram się samochód (i siebie także ;D) porządnie przegonić przez kilka kilometrów. Jednak na dłuższą metę jazda z prędkościami kosmicznymi (ponad 140km/h na autostradzie) męczy mnie nieprzeciętnie. A deptanie na zwykłych drogach ile wlezie nie ma sensu z punktu widzenia czasu przejazdu, ryzyka i docelowego wymęczenia kierowcy.

 

P.S. Wynik spalania potwierdzony, podczas tankowania weszło o 0,3l więcej niż wskazywał komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!