Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak wymontować wiatrak dmuchawy UDAŁO SIĘ!!!


Rekomendowane odpowiedzi

cześć,chyba skopał mi sie silnik dmuchawy ciepłego powietrza w kabinie. Wszystko było ok zgasiłem na cpn-ie samochód, odpaliłem go po 5 min a dmuchawa zaczeła wyć!!! i tak na każm jej biegu, jak wyłanczam wiatrak słychac ze cos trze, jakby wirnik silnika o stojan. To straszne wycie zlokalizowałem po lewej strnie kabiny czyli gdzieś koło kierownicy albo pod nią. Chciałbym go wymontować i naprawić ewentualnie wymienić ale na forum nie znalazłem żadnej instrukcji jak to sensownie zrobić. Może ktoś ma jakąś mądrą książkę jak to zrobić albo już to robił?

 

MEGANE CLASSIC 1,9D 1997R.

 

UDAŁO SIĘ!!!

 

KROK PO KORKU:

 

1. Oczywiście podstawową rzeczą którą należy bezwględnie wykonać to zlokalizowanie w/w części. Jak napisał Radi245 '...silniczek jest zamontowany na podszybiu z lewej strony..." - to patrząc z kabiny, stojąc przed samochodem jest to po prawej stronie.

 

2. kolejną czynnością jaką musimy zrobić to demontaż wycieraczek, nie lada problem bo zazwyczaj są strasznie zapieczone i dobrze jst je chwilę przędzej spryskać WD40 lub podobnym środkiem, to niewątpliwie bardzo ułatwi nam sprawę, a przy montażu ich radze czymś przesmarować (tylko nie WD40 bo to poprostu wysycha-ulatnia się z czasem)żeby w przyszłości nie mieć już takich problemów.

 

3. krok trzeci to pozbycie się podszybia przykręconego dwoma wkrętami typu trox i na plastikowe zatrzaski które łatwo połamać (tylko od strony szyby, z drugiej strony wcisnięte w uszczelkę).

 

4. teraz odkręcamy osłonę dmuchawy (część wirnika) są to kolejne 3 wkręty typu trox.

 

5. kolej na akumulator, wykręcenie go jest niezbędne ale jeśli ktoś ma fabryczne radio musi się liczyć się z jego rozkodowaniem.

 

6. teraz przystępujemy do wykręcania tunelu dmuchawy. Pierwsza jest śruba (10-tka) którą najlepiej jest wykręcić kluczem nasadowym z długą przedłużką. Ta śruba jest bardzo dobrze widoczna i znajduje się na końcu tunelu dmuchawy (koło samego wirnika). Żeby dostać się do tej śruby (od strony akumulatora) musimy się trochę wysilić bo nie jest tak łatwo dostępna jak poprzednia. Znajduje się ona tuż przy kostce zasilającej która trzeba odłączyć. Tutaj również należy użyć klucza nasadowego 10-ti ale już bez żadnego przedłużenia.

 

7. No i finał dmuchawa jest wolna wystarczy kilka sprawnych ruchów i wyciągamy ją. Jak napisał poniżej grzesiek_n "...Aby wyjąć silnik musisz wyjąć tunel rozkręcić wkręty którymi jest połapany i uwaźać na plastikowe zapinki żeby ich ni połamać."

 

I to tyle na temat, ropracowanie tego zajęło mi dwa dni. Ale warto było bo okazało się że to nie dmuchawa jest uszkodzona a przepsustnica która znajduje się za nią. Poprostu rozleciała się i klapa przepustnicy wpadła w wirnik a ta waliła po łopatkach, tylko teraz jak to naprawić ? wszystkie mniejsze elementy wpadły w dziurę poniżej którą leci ciepłe powietrze. Jedyne wyjście to kupić nową przepustnice i wymienić.

 

Jak będe mieć czas to zrobie foty i dodam do tego opisu.

Dzięki cześć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zdemontowałem podszybie (wraz zwycieraczkami) odkręciłem osłonę dmuchawy i widzę ją, odkręciłem jedną śrubę mocowania (wiecej nie dostrzegłem) a dmuchawa jak siedziała tak siedzi. domyslam się że odkrecenie jedej śruby to nie wszystko ale wiej nie znalazłem. co dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj kolejnych śrub w głębi wzdłuż tunelu.Są o ile dobrze pamiętam trzy.Rozpinasz kostkę od silnika i tę kostkę na końcu,prawie przy akumulatorze.Aby wyjąć silnik musisz wyjąć tunel rozkręcić wkręty którymi jest połapany i uwaźać na plastikowe zapinki żeby ich ni połamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!