Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyceraczki przednie szaleją


Rekomendowane odpowiedzi

Vivaldi, Jak bym mial to bym glowy nie zawracal na forum <ok>

Teraz jechalem i wszystko dziala.A jak jechalem z roboty po 14ej to sie wk@$%#*#&$^ :evil: bo lataly jak chcialy.W sobote przeglad :mrgreen: Wiec jak sie wkurze to wyjade wozkami z tesco i rozkrece auto w tym czyms na wozki :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam niestety ten sam problem <ok> początkowo myślałem że to wina BSI bo ... wycieraczki szalały ale jedynie na 3i 4 biegu. 1 i 2 wogóle niedziałały :mrgreen: Do tego migacze padały więc mówie że wymiana BSI pomoże. I faktycznie pomogła. Ale nie na wszystko. Migacze, biegi wszystkie biegi wycieraczek działają ale szaleństwa wycieraczek pozoztały. Jutro (prawdopodobnie, o ile żona na walentynki nie wymysli czegoś :/ :roll: ) na własnej skórze sprawdze 100% skuteczność czyszczenia silniczka wyceraczek. Mam nadzieję że faktycznie to pomoże w co wierze :P ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie wielki szacun <ok> Faktycznie "nadmierna" ilość smaru w tzw, pajączku była powodem tego. Jako że była to moja pierwsza naprawa jakiego kolwiek autka ... podsumuje całą moją pracę :P

Zajeło mi to 4 godziny. Powodem tak długiego czasu było po pierwsze .... problem z wyciągnięciem wycieraczek. Odkręciłem nakrętki i dalej z 30 min męczyłem się i myślałem jak wyciągnąć wycieraczki (zaznaczam że to moja pierwsza jaka kolwiek praca przy aucie) ;-) Po informacji od znajomego mechanika że trza poruszać "na siłę" raz w jedną raz w drugą tak aby wycieraczka "zeszła" ze stożka na którym jest osadzona zrobiłem to w 5 min. Z wyjęciem podszybia nima problemu. Odkręca się i wyciąga. Potem był problem z identyfikacją silniczka i pajączka. Po zorientowaniu się do czego są podłączone wycieraczki wziołem się do odkręcania. Pierwsza śruba (mocowana do lewego ramienia wycieraczki) "poszła" bez problemu. Następnie brak odpowiednich narzędzi sprawił mi największe kłopoty .... 2 śruby mocujące cały mechanizm do blachy (z tyłu silniczka-od strony kabiny) to strata ok godziny czasu na odkręcenie. Ale jaoś poszło. Wszystko położyłem na stole i zabrałem się do "pajączka" Widok był niesamowity iż po otworzeniu go 3 blaszki znajdujące się na plastikowej części były ze sobą "sklejone" od smaru. Ilość tego smaru była tak duża że w sumie cały środek pajączka był nasmarany :shock: Wyczyściłem, zamontowałem powrotnie i odpalam .... Ku mojemu zdziwieniu (że potrafię coś naprawić sam) wycieraczki działać zaczeły prawidłowo. I taki był finał :P

Jeszcze raz dzięki za pomoc i informację na temat tego jak to zrobić :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-02-15, 12:19 ]

No i niestety ... Po usunięciu nadmiernego smaru pojawił mi się problem. Z pewnością coś musiałem zrobić nietak jak powinienem ... Mianowicie obecnie mam tak: gdy pióra wycieraczek stykają się z szybą to niestety nierobią żadnego ruchu a czasami jedynie przesuną się o kilka milimetrów :evil: . Wygląda to tak jakby za mała siła była podawana przez silniczek. Natomiast gdy podniose pióra do góry i niestykają się z szybą to wszystko się przesuwa jak należy.

Ma ktoś pomysł co mogłem zrobic nietak ? Niejestem pewien czy dobrze osadziłem wycieraczki na stożku i może to jest przyczyną ? Jak macie pomysł co to może być to proszę o pomoc :P z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością coś musiałem zrobić nietak
zdecydowanie coś nie tak poskłądałeś. Siła silniczka jest zawsze taka sama zatem problem pewnie w poskręcaniu całości lub czegoś za mocno (choc to mało prawdopodobne). Zwróciłbym jednak uwagę po pierwsze na ramięod silniczka czy nie kręcone i na przegubie nie pracuje (o ile pamiętam tam jest podkładka ślizgowa - czy nie zgubiłeś i skręciłeś "na ostro" ?), po drugie primo zwróć uwagę na tuleje które pracują obrotowo w stożkach. Po pierwsze dobrze je przesmarować jakimś psikaczem ;-) tłustym po drugie mam nadzieje że zdejmując ramiona nie pokrzywiłeś ich (należy ściągać najlepiej ściągaczem) , cóż do boju zatem raz jeszcze. Teraz pójdzie Ci o wiele szybciej. Rozkręcaj i obserwuj. Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak: Ramiona wycieraczek przykręciłem tak że koniec śruby jest w tej samej płaszczyźnie co góra nakrętki (z pamięci mi umkneło jak było wcześniej) ale przykręcalem raczej mocno. Dziś rozkręce i wyciągne podszybie tak aby zobaczyć co w tym czasie pracuje a co nie. Tylko się zastanawiam nad jednym ... czy czasem za dużo smaru nie pobrałem z pajączka. Wyczyściłem do sucha tworzywową nakładkę tam gdzie są 3 duże blaszki i 2 małe. Po drugiej stronie ( tam gdzie łożysko) zostawiłem tylko smar co był na powierzchni ... a dokładniej rozsmarowałem go po całej powierzchni tak aby było nasmarowane a zbite części smaru wywaliłem. być może troszke za dużo tego smaru wywaliłem ? Dziwne było też pierwsze uruchomienie w ciepłym garażu zaraz po skręceniu w całość: Po pierwszym uruchomieniu wycieraczek był problem ten co opisałem czyli na szybie niechciały pracować a gdy je podniosłem to elegancko pracowały. Potem lekko poluźniłem nakrętki na ramionach wycieraczek i było dobrze. Zaznaczam że to było w ciepłym garażu zaraz po zmontowaniu tego w całość. Dlatego też napisąłem wcześniej posta że się udało. Niestety mieszkam teraz u teściów a tam ino stodoła służy jako garaż a do tego już jest zajęta przez inne samochody więc mój scenic stoi na dworze. Po całej nocy na dworze rano wsiadam i ... klops ... potem ani poluźnienie nakrętek ani ich przykręcenie nic niedało :-?

Dziś pobawie się jeszcze i rozkręce to jeszcze raz i przejrze całość. Może faktcznie coś umkneło mojej uwadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zasada jest jedna; nigdy nie daje się tego samego smaru. Starzeje się, kwaśnieje, traci własności smarne. Powinieneś po wyczyszczeniu wszystkich elementów przesmarować je nowym świeżym smarem. Powinieneś również posmarować wszystkie elementy ruchome po ich uprzednim wyczyszczeniu, umyciu w benzynie ekstrakcyjnej. Pamiętać należy żeby zastosować smar który nie rozpuszcza się, tzn nie zmienia swojego stanu skupienia, a głównie lepkości, pod wpływem temperatury. Źle dobrany smar w wyższej temperaturze potrafi po prostu spłynąć. Szukaj samaru tzw białego do smarowania zamków zawiasów itp. Ja taki kupiłem w spreyu 250 ml za ok 15 zł używam go do smarowania rożnych elementów ruchomych w samochodzie i nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się poddaje .... Wczoraj wszystko przejrzałem, wyczyściłem, nasmarowałem, dokręciłem, odkręciłem .... i niestetynic niepomogło :/ do tego wycieraaczke jedną za mocno przykręciłem i sie pokruszyła :/ Na szcześci mechanik obook miał taką na stanie :oops: Już niemam pojęcia co to może być. 5 godzin siedziałem przy aucie i myślałem co może być. Raz dokręcałem śruby, potem je lekko luźne zostawiałem i nic ... obczyściłem cały mechanizm i nic. nowo nasmarowane wszytko i nic. Cały czas ten sam objaw. Na szybie wycieraczki się niechcą przesuwać a jak je lekko uniose i niemają styku z szybą to elegancko działają. Dziś niestety czeka mnie wyjazd do elektromechanika. mam nadzieję że on coś wymyśli :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gdy leżą na szybie silniczek pracuje ale mechanizm już nie. Więc myślałem że na połączeniu od silniczka na mechanizm leży przyczyna więc dokładnie wszytsko wyczyściłem tam i próbowałem różnych rozwiązań w tym miejscu. Niestety nic niepomogło. Wniosek mój jest taki: silniczek jest walnięty. Za mało siły podaje. Dziś byłem u elektromechanika i na czwartek zawoże auto więc po weekendzie dam znać co dokładnie było przyczyną. Z pierwszych ustaleń z elektromechanikiem i po zobaczeniu przez niego objawów stwierdził : silniczek już jest na wykończeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!