Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Licznik km sam sie zeruje MEGANE SCENIC 1.6e


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam od niedawna pewnie problem z moim MEGANE SCENIC 1.6e 97r. Czesto zdarza sie ze po uruchomieniu silnika licznik km dziennych sam sie zeruje, a do tego (choc nie zawsze) licznik km calkowitych tez cofa sie o kilkanascie km! Ponadto bywa tez tak ze razem z zerowaniem licznika kasuje sie tez zegar cyfrowy a kilka razy dekodowalo sie radio!

Czy ktos z Was mial podobny problem??

Prosze o rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie nad tym aku? jak do tej pory nawet przy -20st. odpala na dotyk,moze wplyw na to ma pasek klinowy bo ostatnio dosc czesto piszczy i wtedy przygasa podswietlenie zegarow i zapalaja sie rozne kontrolki??? Co myslicie? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Witam serdecznie.

Mam od niedawna pewnie problem z moim MEGANE SCENIC 1.6e 97r. Czesto zdarza sie ze po uruchomieniu silnika licznik km dziennych sam sie zeruje, a do tego (choc nie zawsze) licznik km calkowitych tez cofa sie o kilkanascie km! Ponadto bywa tez tak ze razem z zerowaniem licznika kasuje sie tez zegar cyfrowy a kilka razy dekodowalo sie radio!

Czy ktos z Was mial podobny problem??

Prosze o rady.

Pozdrawiam

 

 

Witam, mam podobny problem. Rozwiązales swój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobne problemy z wyświetlaczem kilometrów. Najpierw się zerował, potem zniknęły cyferki zostało samo podświetlenie. Jeżeli po przekręceniu zapłonu bez włączania rozrusznika już mamy wyzerowany licznik kilometrów dziennych to nie jest to wina akumulatora. Nie ma aż takiego poboru , żeby zabrakło prądu na zestaw wskaźników.

Wina leżała po stronie złącza z tyłu zegarów , pod białą pokrywą. Rozwiązanie tego złącza w stylu Reno, nic dodać nic ująć. Popracowałem nad polepszeniem styku i wszystko wróciło do normy. Górne złącze odpowiada za przesył danych na wyświetlacz kilometrów

 

[ Dodano: 2009-07-20, 17:02 ]

Nie zrobiłem może tego zbyt profesjonalnie. Usunąłem "dziwne" wtyczki które trzymały (powiedzmy) taśmy na swoim miejscu. Wpiąłem taśmy i z jednej strony wyparlem wtyki gniazda odpowiednio dociętymi z klina zapałkami. Da się wlożyć je tylko z jednej strony gniazda. Do tego po kropelce kleju na ciepło na każdym rogu.

Taśmy trzymają się pewnie i stabilnie.

OD 2 MIESIĘCY ŚMIGA BEZ PROBLEMU, PROFILAKTYCZNIE POSTĄPIŁEM Z POZOSTAŁYMI GNIAZDAMI. POZDRAWIAM :mrgreen:

post-13880-1248101220_thumb.jpg

post-1-1248101220_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Musisz zdjąć górną część deski rozdzielczej. Nie jest to trudne. Wyjąć zegary. Nie musisz rozbierać zegarów. W tylnej części masz na środku pokrywę, przykręconą na jeden wkręt (torx). Wystarczy ją zdjąć i masz dostęp do tych złączy. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

W moim Scenicu raz na jakiś czas po zgaszeniu silnika wskazówki od obrotomierza, temeratury płynu i poziom paliwa nie opadają do zera.Zatrzymują się w miejscach tak jakby silnik dalej pracował. Przy odpalaniu zegary wydają dzwięk taki jak jest podczas testu wskaźników (taki zgrzyt).Oczywiście przebieg kasuje się.Dodam że akumulator mam nówkę,czyszczenie wtyczek nie pomaga.Czy przycisk od komputerka w manetce może być winowajcą? Bo wydaje mi się że jakoś tak lewo klika.

 

Usterka usunięta.Brak stałego plusa.

Mając chwilę wolnego czasu postanowiłem sprawdzić zasilanie samego licznika.Najbardziej interesowały mnie 3 przewody:

Kostka szara pin 16(+ po zapłonie),pin 24(masa), pin 4(stały +).

Pomiary robiłem multimetrem cyfrowym, wszytko było jak najbardziej ok.Zabrałem się więc za same zegary,

po rozkręceniu na czynniki pierwsze nic ciekawego tam nie znalazłem.

Wpadłem na pomysł uruchomić je na stole i jak się okazało działały aż miło nie było już zgrzytu.

Sprawdzając ponownie zasilanie w samochodzie okazało się że na styku 4 (stały +) multimetr pokazywał 12v natomiast sprawdzając żaróweczką z dwoma kablami

napięcia już nie było.Wystarczyło zatem iść za kabelkiem i szukać słabego styku.Teraz wszystko działa jak dawniej.

Tak że na przyszłość lepiej sprawdzić coś starymi metodami niż ślepo wierzyć miernikowi.

 

thumb_hosting_zdjec_1363013719__instalacja_zegary_scenic1.jpg

Edytowane przez Michal505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Przeszukałem zasoby forum i nie znalazłem opisu nurtującego mnie problemu.

Sprawa dotyczy Scenica 1,9 DTI 99r po lifcie 98KM

Otóż, od pewnego czasu część cyferek licznika kilometrów oraz przebiegu dziennego wyświetla się tylko częściowo. Wyświetlają się fragmenty poszczególnych cyferek, jednak tylko niektóre są czytelne w całości. Sprawa jest o tyle dziwna, że podczas upałów, gdy wnętrze pojazdu mocno się nagrzeje, lub w trakcie długotrwałej jazdy z ogrzewaniem na maxa wyświetlacz zaczyna prawidłowo wyświetlać.

Doradźcie, czy konieczna jest wymiana zegarów w całości, czy to tylko jakiś drobny problem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!