Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dCI nie wkręca się na obroty.


Marcinescu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w ciągu ostatnich kilku dni zauważyłem dziwny objaw. Po ruszeniu, na zimnym silniku (kilka pierwszych minut jazdy) nie mogę przekroczyć 2tys. obrotów, nawet jak wcisnę pedał gazu do dechy. Po rozgrzaniu silnika jest trochę lepiej ale i tak auto zachowuje się jak by nie było w nim turbo, wyprzedzanie w takim stanie to tragedia.

Pierwsze moje typy padły właśnie na turbinę ale nie stwierdziłem ubytku oleju, spalanie trochę jakby większe (9,5l w mieście na odcinku dom - praca 9km.) ale że jest zima więc może mieści się w normie? Filtry powietrza, świece żarowe wymieniałem na jesieni, paliwo tylko z BP ultimate, Verva lub Lotos Dynamic. Żadne kontrolki się nie świacą, może coś z przepływomierzem ? Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to proszę o rady.

Silnik 1.9 dCi, 140tyś.km

 

PS: Trochę szukałem na forum tematu bo wydaje mi się że coś podobnego kiedyś czytałem ale niestety nie udało mi się znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zacząłbym od przepływki ...

EGR był czyszczony w zeszłym roku, narazie spruóbuję odpiąć przepływomierz i dam znać.

 

Zachęcam do zapoznania się z regulaminem. lepper_pl ............poprawione - Marcinescu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek7112, to nie jest do końca tak że nie przekracza 2tyś.obr. poprostu na zimnym jest mu ciężko, ale daje radę, jak się nagrzeje to ponad 3,5tyś. nakręca (więcej nie próbowałem), wtedy dopiero trochę czuć przyspieszenie ale zostawia za sobą trochę dymu. Generalnie mam takie wrażenie jakbym jeździł bez turbo. Być może komputer to dobra opcja ale na desce nie wyświetla mi żadnych błędów?

FRM, EGR był czyszczony w zeszłym roku na okoliczność innej niedyspozycji, ale okazało się że wcale nie wymagał czyszczenia, auto jest z 2005r. trochę przebiegu ma ale paliwko miał raczej dobre od nowości jeżdził we francji. Co do dolotu to się z tym zgadzam, razem z przepływką którą dziś chciałem rozłączyć (kabelek) na szybko ale - problem w tym że dostęp do silnika jest tragiczny i muszę trochę poszperać w dialogysie jak tam się dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie - regulamin forum się kłania.

Działał prawidłowo, nie wymagał czyszczenia bo nie był uwalony tym nagarem, troszkę był przykopcony ale trudno żeby się świecił po 140k ;-)

wojtek7112 myślisz że będzie coś w logach mimo braku żółtej kontrolki na tablicy ??

 

Radzę jednak zapoznać się z tym regulaminem i więcej go nie łamać. <ok>

Panie Prezes to nie był pełny cytat, tak samo zresztą jak poprzedni - ktoś tu chyba jest nadgorliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swój pojazd mam niedługo. Ze wzgledu na codzienne krótkie odcinki jakie pokonuje (głównie moja żona) zdarzyło mi sie juz chyba 2 razy kiedy to na zimnym silniku miałem problem sie zebrać na tyle sprawnie aby szybko opuścić skrzyżowanie. Zastanowiło mnie to bo jak już wrzucam drugi bieg i dalej w górę to auto ciągnie. Odczucia mam takie że auto jakby okresowo i na bardzo krótką chwilę stawało sie mułem. Być może to moja nieumiejętność i brak wyczucia auta ale zastanawia mnie to czy aby przypadkiem nie są to początki takich problemów o których jest ten wątek.

 

Co do EGRa to pytałem mechanika który wymieniał mi rozrząd (oficjalnie pracuje w ASO) o objawy padu to powiedział mi że zaświeci sie kontrolka EGR i że wtedy sie go wymienia, a nie czyści. Co prawda czytałem na tym forum o czyszczeniu EGRa ale możliwe że nie jest ono skuteczne, a działa jedynie na krótko.

 

Co do kompa to miałem napis "Check injection" - nie swiecila sie kontrolka SERVICE, a jak pojechalem podlaczyc auto pod kompa to okazalo sie że mial zapamiętane bledy o hamulcu ręcznym i jakims module elektronicznym. Diagnosta z ASO powiedzial ze to efekt slabego akumulatora. Sadze że komputer ma skasyfikowane komunikaty bledów i jesli sa bledy drugorzędne to nie sygnalizuje ich choć zapamiętuje, natomiast jeśli są poważne to wtedy kontrolka SERVICE i komunikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi, EGRy się jak najbardziej czyści, szczególnie jak się tankuje gorsze paliwo, wymiana ma sens jak padne elektrycznie (lub mechanicznie). Wymiana dla mechanika to podwójny zarobek bo raz cię kosi na części a drugi na robocie.

U mnie na początku było podobnie, jak się rozgrzał do miał kopa ale teraz zaczyna się delikatrnie wkręcać dopiero po 3tyś. obr. Jak się zrobi cieplej to pogrzebię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie dziś się dowiedziałem ze mój EGR jest tak zapieczony że nadaje się tylko do wymiany....auto muli nieprzeciętnie aż nie chce się jeździć dopiero po 2,2 się wkręca na obroty ale w poniedziałek ma być zawór i do wymiany...i kolejne 900PLN pójdzie w Megi....serwis twierdził że to wtryski (2600 PLN + 400 PLN robocizna !!!)

Objaw początkowy był taki że na zimnym jak by nie równo pracował tak jak by na jeden gar nie palił mieli sprawdzić wtryski ale skończyło się na zaworku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

usterka naprawiona własnoręcznie ;-) . Postanowiłem trochę przyspiszyć wymianę filtra powietrza i pogrzebać przy okazji przy przepływce, gdyż znajduje się ona bezpośrednio przy obudowie filtra powietrza. Zaopatrzyłem się w preparat do czyszczenia przepływomierzy i wymontowałem filtr powietrza. Chciałem wymontować przepływomierz i wyczyścić go dokładnie ale okazało się że nie mam odpowiedniego śrubokręta (torx). Otwór wejściowy do przepływki jest w miarę widoczny po wyjęciu filtra więć jak mogłem tak popsikałem solidnie tym preparatem do środka. Powtórzyłem to jeszcze dwa razy, odczekałem z godzinę i zmontowałem wszystko do kupy.

Odrazu odczułem różnicę, mam nawet wrażenie że ma lepsze kopyto niż przedtem, ale to może efekt dopompowania opon po zimie :-P .

post-5452-1238367639_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy nie zrobić u siebie tego profilaktycznie jak będzie cieplej. CO prawda nie mam problemów zamulania a przynajmniej wydaje mi się że nie mam (przesiadka z silnika 74 koni na 120 i jeszcze diesel niestety nie pozwala mi sie nijak ocenić swój przypadek). Jedyne co zaobserwowałem to że przy ruszaniu z jedynki (zwlaszcza na skrzyżowaniach) w sytuacji jak chce szybko zjechać lub zdążyć przed kimś to wtedy jest mułowty jak cholera a po chwili (1-2 sek) jak wejdzie na wieksze obroty wtedy dopiero przyspiesza tak jak od niego oczekuję. I dlatego w tym kontekscie zastanawiam się czy aby nie przeczyścić EGR oraz tej przepływki. Czy możesz zapodać jakieś fotki co do tej przepływki i jak wygląda ?

Czy ta operacja jest bezpieczna w sensie takim że czy łatwo ją uszkodzić ? Nie jestem ofermą i dużo potrafię sobie sam zrobić ale generalnie nie jestem mocny z mechaniki więc lepiej 10 razy zapytac i raz z robić niż później płakać.

 

Acha i czy zapchany ew. EGR odbija się zwiekszonym spalaniem paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi, jeśli wymieniałeś filtr powietrza to napewno dasz sobie radę. Przepływka znajduje się w górnej części obudowy filtra po lewej stronie (stojąc przodem do maski). Nie jest to jakiś wielki problem, nie wiem jak z odkręceniem przepływki ale też chyba nie jest to jakaś wielka sprawa. Ja nie miałem torxa więc musiałem czyścić na zmontowanym elemencie, ale jak widać udało się. Myślę że jak będziesz to robił takim sprayem to nic się nie stanie, ryzyko jest minimalne a potencjalne korzyści spore, pamiętaj tylko żeby odłączyć kabelek z kostki od przepływki, ten płyn jest lotny i mocno zapalny. Jeśli nie jesteś przekonany to zleć to mechanikowi przy wymianie filtra, ten przynajmniej ma wszystkie narzędzia a robocizna będzie niewiele większa.

Fotek niestety nie robiłem ale jak wyjmiesz wkład filtra powietrza i spojrzysz trochę pod kątem to wyraźnie widać wlot powietrza do przepływki. Co do EGRa to objawem może być trochę większe spalanie szczególnie po mieście, utrata mocy podczas przyspieczania, obniżone obroty na biegu jałowym, kontrolka usterki i pewnie wiele innych innych. Jest ładny opis czyszczenia EGRa w Lagunie z silnikiem 1,9dCi

LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!