Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skroplony olej pod silnikiem


skaramanga

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Na początku, jako że dopiero się zarejestrowałem, chciałbym pozdrowić wszystkich forumowiczów.

Od pół roku mam megankę 1.9 dti 80 KM, która przejechała 210 tys. km. Gdy wczoraj zajrzałem pod auto zobaczyłem wilgotne niemal wszystkie elementy pod silnikiem. Znajomy powiedział, że diesle we francuzach tak mają i nie ma się czym przejmować. Czy faktycznie tak jest, że ten silnik się tak poci? Czy jednak trzeba coś wymienić lub naprawić?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie to taka przypadłość tych silników. Na przeglądzie mechanik powidział, że turbina jest nieco zalana olejem i na razie nic nie może zrobić.

Czy macie też olej w turbosprężarce? Można z tym jeździć, czy trzeba to naprawić. mam przejechane 210 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bierze olej a turbina głośno świszcze pod obciążeniem to raczej wymiana turbiny.Regenerowana z roczną gwarancją 1200-1600 zł.I to trzeba zrobić szybko aby nie narobić sobie (silnikowi) kłopotów.Przebieg może wskazywać na kres życia turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak wygląda spód silnika po odkręceniu osłony.

Byłem u mechanika i powiedział, że to normalne i jak nie ma jakiś drastycznych objawów to żeby jeździć. (rocznie robię raptem 5 tys. km.) Natomiast inny tylko zerknął i powiedział, że trzeba turbo regenerować bądź wymieniać.

Dziwi mnie ta rozbieżność. Olej się skrapla i autko jest mokre ale oleju nie ubywa. Licznik wskazuje cały czas oil ok oraz, że jego poziom jest maksymalny.

Czy wszystkie meganki 1,9 dti tak wyglądają od spodu?

Jak sądzicie czy do 250 tys. km dociągnę bez naprawy turbiny?

 

[ Dodano: 2009-03-18, 16:23 ]

acha zapomnaiłem dodać, że turbina tylko świszczy, gdy jadę na piątce pow. 90. Na niższych biegach turbosprężarki nie słyszę.

post-14338-1237389405_thumb.jpg

post-1-1237389405_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Dobre foto.To nie jest wyciek z wodzika skrzyni biegów!.Przyjrzyj się cienkim przewodom olejowym smarowania turbiny.Zdejmij kaptur i z dobrym światłem zrób inspekcję.Te przewody lubią pękać.Jeżeli silnik nie bierze oleju to turbina powinna być ok!!!

przy prawidłowej eksploatacji 250 tys dla turbiny to norma a potrafią i 500tys nakręcić.Są co prawda mistrzowie co nową zamordują w 2 tygodnie.Raczej naprawa powinna sie zamknąć w 200 zł.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobny problem z wyciekiem w praktycznie tym samym miejscu. Wytarłem wszystkie rury i turbinę.

Okazało się, że wyciek następuje na łączeniu rury która łączy turbinę z silnikiem - przy zaworze egr. - jest to sztywna plastikowa rura. Francuzi wymyślili sobie uszczelkę pomiędzy tą rurą i króćcem wychodzącym z turbiny. W rurze tej na łączniu z turbiną jak i z silnikiem są zastosowane gumowe pierścienie uszczelniające szerokości ok. 2 cm. U mnie uszczelki te się przekrzywiły - wystarczył ponowny dokładny montaż i wyciek zlikwidowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witaj a miałeś nieraz małe ślady oleju pod autkiem?

Dziś zauważyłem że gdy auto stało 2 dni w garażu pod silnikiem miałem jakies 2-3cm placki oleju :/

Jeszcze nie wchodziłem pod auto ale...

Czy wiecie tak na czuja co to może być,z przodu silnika raczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!