Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skroplony olej pod silnikiem


skaramanga

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Na początku, jako że dopiero się zarejestrowałem, chciałbym pozdrowić wszystkich forumowiczów.

Od pół roku mam megankę 1.9 dti 80 KM, która przejechała 210 tys. km. Gdy wczoraj zajrzałem pod auto zobaczyłem wilgotne niemal wszystkie elementy pod silnikiem. Znajomy powiedział, że diesle we francuzach tak mają i nie ma się czym przejmować. Czy faktycznie tak jest, że ten silnik się tak poci? Czy jednak trzeba coś wymienić lub naprawić?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie to taka przypadłość tych silników. Na przeglądzie mechanik powidział, że turbina jest nieco zalana olejem i na razie nic nie może zrobić.

Czy macie też olej w turbosprężarce? Można z tym jeździć, czy trzeba to naprawić. mam przejechane 210 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bierze olej a turbina głośno świszcze pod obciążeniem to raczej wymiana turbiny.Regenerowana z roczną gwarancją 1200-1600 zł.I to trzeba zrobić szybko aby nie narobić sobie (silnikowi) kłopotów.Przebieg może wskazywać na kres życia turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak wygląda spód silnika po odkręceniu osłony.

Byłem u mechanika i powiedział, że to normalne i jak nie ma jakiś drastycznych objawów to żeby jeździć. (rocznie robię raptem 5 tys. km.) Natomiast inny tylko zerknął i powiedział, że trzeba turbo regenerować bądź wymieniać.

Dziwi mnie ta rozbieżność. Olej się skrapla i autko jest mokre ale oleju nie ubywa. Licznik wskazuje cały czas oil ok oraz, że jego poziom jest maksymalny.

Czy wszystkie meganki 1,9 dti tak wyglądają od spodu?

Jak sądzicie czy do 250 tys. km dociągnę bez naprawy turbiny?

 

[ Dodano: 2009-03-18, 16:23 ]

acha zapomnaiłem dodać, że turbina tylko świszczy, gdy jadę na piątce pow. 90. Na niższych biegach turbosprężarki nie słyszę.

post-14338-1237389405_thumb.jpg

post-1-1237389405_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Dobre foto.To nie jest wyciek z wodzika skrzyni biegów!.Przyjrzyj się cienkim przewodom olejowym smarowania turbiny.Zdejmij kaptur i z dobrym światłem zrób inspekcję.Te przewody lubią pękać.Jeżeli silnik nie bierze oleju to turbina powinna być ok!!!

przy prawidłowej eksploatacji 250 tys dla turbiny to norma a potrafią i 500tys nakręcić.Są co prawda mistrzowie co nową zamordują w 2 tygodnie.Raczej naprawa powinna sie zamknąć w 200 zł.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobny problem z wyciekiem w praktycznie tym samym miejscu. Wytarłem wszystkie rury i turbinę.

Okazało się, że wyciek następuje na łączeniu rury która łączy turbinę z silnikiem - przy zaworze egr. - jest to sztywna plastikowa rura. Francuzi wymyślili sobie uszczelkę pomiędzy tą rurą i króćcem wychodzącym z turbiny. W rurze tej na łączniu z turbiną jak i z silnikiem są zastosowane gumowe pierścienie uszczelniające szerokości ok. 2 cm. U mnie uszczelki te się przekrzywiły - wystarczył ponowny dokładny montaż i wyciek zlikwidowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witaj a miałeś nieraz małe ślady oleju pod autkiem?

Dziś zauważyłem że gdy auto stało 2 dni w garażu pod silnikiem miałem jakies 2-3cm placki oleju :/

Jeszcze nie wchodziłem pod auto ale...

Czy wiecie tak na czuja co to może być,z przodu silnika raczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!