Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II - chęć kupna


onufry81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pragnę się przywitać na tym forum. Auto francuskie będzie moim pierwszym w historii i mam wiele pytań odnośnie Scenica II. Liczę na Waszą pomoc.

 

Chcę kupić Scenic II 2004-2006 do 35tys zl. Już parę egzemplarzy widziałem. Proszę napiszcie mi jak można stwierdzić prawidłowy przebieg. Zauważyłem, że gałka zmiany biegów już po 100kkm niszczeje tj. schodzi srebrna farba. Jednak w niektórych przypadkach po 130kkm gałka się jeszcze dobrze trzyma a u innych nawet po 70kkm jest już całkowicie zdarta. Opieram się o tą nieszczęsną gałkę gdyż zauważyłem, że ona najszybciej niszczeje. Tapicerka foteli w deklarowanych przebiegach do 150kkm jest ok kierownica także nie wyślizgana.

 

PS. Czy jest ktoś w okolicy Bytomia - Katowic z kim mógłbym porozmawiać na temat tego modelu (nt. na co zwrócić uwagę przy wstępnych oględzinach). Ewentualnie może znacie mechanika, serwis w którym z przyjemnością porozmawiają ze mną. ASO odpada gdyż wielokrotnie próbowałem porozmawiać z serwisem lecz nikt nie chciał udzielać takich informacji - odpowiedź zawsze brzmiała niech Pan przyjedzie na serwis samochodem. Lecz nie każdym jest sens jechać.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek poczytaj linki z tematu http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=9425

Potem poszukaj podobnych tematów na forum o zakupie - tam jest trochę sensownych porad.

Jak masz jakieś na oku, to zapodaj link/fotki to zawsze się znajdzie ktoś kto podpowie/oceni/

Zaglądnij na profile userów i zobacz kto jest z Twoich okolic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gałek to niestety wyślizgują się nawet w okolicach 100 kkm. Jeśli poprzedni właściciel często trzymał rękę na gałce to na pewno będzie "łysa". Tym sie nie kieruj. Ja kupiłem niedoawno (miesiąc temu) Scenica II w dieslu 1.9 z 2004 roku.

To co musisz sprawdzic a już wiem jest problemem to:

- jedz do ASO i daj sprawdzic samochód (150zl) - koniecznie podłącznie na komputer

- kup miernik lakieru i posprawdzaj co było malowane

- elektryczny ręczny (jeśli jest) bo naprawa potrafi szarpnąć okolo 2000zl

- wszystkie biegi dmuchawy (pierdoła, ale nawet może kosztować 600 zl w ASO)

- wyświetlacza nie wykluczysz a to może kosztować nawet 700zl (chodzi o to czy godzina sie nie resetuje)

- czy drzwi przy otwieraniu nie strzelają

- mechanizmy elektrycznych szyb

 

To sa chyba wszystkie typowe problemy. Nie da sie wszystkiego wyeliminować. Im wiecej dokladniej sprawdzisz tym spokojniej śpisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roszę napiszcie mi jak można stwierdzić prawidłowy przebieg
Najlepiej zadzwonić do ASO i podać numer VIN, powinni podać ci ostatni przebieg jaki był i kiedy ;-)

 

Tylko musisz znać ASO gdzie był robiony ostatni przegląd - renault nie ma globalnej bazy danych :oops: (sprawdzałem osobiście kupując scenica miesiąc temu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jedz do ASO i daj sprawdzic samochód (150zl) - koniecznie podłącznie na komputer

- kup miernik lakieru i posprawdzaj co było malowane

Do ASO chcę jechać ale nie z każdym autem. A nie jest tak , że ASO sprawdza grubości powłoki lakierniczej?

I jeszcze jedno, jak jest z tym ręcznym? Tak często sypie się, jak jest z jego awaryjności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

onufry81, a ja mam całą gałkę czarną i nie widać na niej zmian. Gałkę można wymienić lub obszyć skóra. Kierownice i pedały też (pedały się nie obszywa skórą no chyba że ktoś chce). To nie jest wyznacznik zużycia.

W Katowicach jest Autoreno, oni się znają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy ma troche najechane jak na 2006 rok. Poza tym 1.5 dci w grandzie moze byc troche mało. Ja mam ten silniczek w "zwykłym" i jest jeszcze spoko ale w grandzie pewnie by troche brakowało mocy. Jeśli chodzi o drugi to ten ma jakoś dziwnie mało przejechane. No i ten silnik jeszcze gorzej daje rade niz poprzedni.

Swoją drogą jeśli chodzi o grubość lakieru to polecam kupić najprostszy miernik magnetyczny na allegro za ok 20-30 zł. Nie jest on super dokładny ale od razu wychodzi gdzie był malowany lub szpachlowany itp. Ja tak zrobiłem przed kupnem swojego i bardzo mi pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy ma troche najechane jak na 2006 rok. Poza tym 1.5 dci w grandzie moze byc troche mało. Ja mam ten silniczek w "zwykłym" i jest jeszcze spoko ale w grandzie pewnie by troche brakowało mocy.

 

Jeździłem grandem z tym silnikiem co prawda rakieta to nie jest, ale spalanie jak na ponad półtoratonowego minivana jest super. Głównie jeżdżę w 2 osoby więc oba silniki powinny wystarczyć do spokojnego pokonywania trasy. Fakt 1,5 lepiej będzie sobie radził przy pełnym obciążeniu. Co do silników praktycznie pod uwagę wchodzą wszystkie oprócz dwulitrowej benzyny i 1,5 dci słabszego niż 105 KM. Przede wszystkim liczy się stan auta wyposażenie przebieg - w takiej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na dwie osoby lepiej kupić "zwykłego". Moim skromnym zdaniem zgrabniejszy. :oops:

Może warto przeglądać oferty sceników zakupionych w polskich salonach. Fakt, że są trochę droższe od sprowadzanych, ale łatwiej sprawdzić ich przeszłość. No i wybór wcale nie jest taki najgorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę się wypowiedzieć o Sceniku II 1.6 16V. Silnik nie jest jakiś super rewelacyjny ale spokojnie da się nim jeździć. Średnie spalanie w mieście wychodzi w okolicach 9-9,5l/100km mór rekord w trasie to 7,0l/100km (normalna jazda z dynamicznym przyspieszaniem i utrzymywaniem stałej prędkości, jeżeli trzeba było przyspieszać odpowiednio redukowałem i w porównaniu z jazdą na jednym biegu była różnica w średnim spalania w okolicach 0,5l/100km). Mój jest wyposażony w 6. biegową skrzynię biegów (Scenic II ph II z 2006r.), wcześniejsze chyba miały skrzynie 5. biegowe.

 

Na dwie osoby krótki Scenic jest bardzo dobry, ja zazwyczaj jeżdżę w 3 (2 dorosłe i 1 dziecko). Jedyny problem jaki miewałem z możliwościami załadunkowymi to wózek parasolka który jest nieforemny i wbrew pozorom zajmuje masę miejsca, dlatego na dłuższe wyjazdy brałem box dachowy żeby wetknąć tam wózek i kilka dodatkowych drobiazgów (materac z dziecięcego łóżeczka, dodatkowe zabawki dla córy itp). Przy trasach w układzie 3 dorosłe 1 dziecko też nie ma większych problemów z zapakowaniem się, ale jednak docelowo wolałbym mieć większy bagaznik (póki co zadowalam się takim i tyle).

 

Jeżeli chodzi o silnik o pojemności 2.0 16V spalanie może nie być dużo większe bo mniej wysiłku potrzeba żeby ruszyć taki sprzęt a 136KM pod maską to już całkiem konkretny argument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!