Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie mieliście auto przed Megii :) ?


ecolog

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jak praktycznie kazdy pocztkujacy w polsce kierowca na poczatku byl Fiat 126p,
i to były piekne czasy, powinno tak byc ustawowo - pierwszy rok za kierownicą malacza lub innego wózka do 40KM 8-)

A jak sie nauczy, to może iśc na coś mocniejszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynałem dosć wczesnie jak miałem 10 lat zrobiłem grzyba maluchowi od rodziców ;póżniej przy 16l kupiłem sobie swojego malca, nastepnie zmieniłem na wartburga ale był juz pełnoletni to go rozebrałem,pózniej znowu maluch ,patrząc dalej to skoda faworit, nekxia[bardzo miło wspominam rwelacyjny silnik 8 zaworowy wbrew opinią] pozniej fiat brawa 1,2 no i wreszcie megi mam od roku . pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczynałem na Puncie S 1.1 '97 rodziców. Wolno i spokojnie - idealnie do nauki:P

 

Następnie w spadku po kuzynie dostałem Honde Civic z 92 roku, czarny sedan, piękna. Była to jakaś wersja amerykańska (mile na liczniku) i silnik 1.5, jednak kuzyn coś mówił, że silnik już nie jest oryginalny i że ten wmontowany miał być niby mocniejszy... Czy tak było rzeczywiście nie wiem. Jedno co wiem, to że auto miało kopa. Na drugim biegu można było dociągnąć do 80km/h. I szybko okazało się że miało aż za dużego kopa... Jednak po jego roztrzaskaniu dalej chwyta mnie za serce gdy widze te autka na ulicy. W tym autku można się naprawde zakochać. Nie potrafie sobie wybaczyć że ją skasowałem:(

 

No i przyszedł czas znowu na Punciaka i na zarabianie na nowy nabytek.

 

W zawierusze poszukiwań na niemieckim rynku trafiłem na obecną Megankę. To co mnie urzekło w tym autku to komfort i świetne wyposarzenie, którego nigdy w aucie nie miałem, za niewysoką cenę. Osiągami nie dorównuje Hondzie, ale może to i dobrze... Moje umiejętności chyba jeszcze potrzebują doszlifowania, a gdy już to się stanie to może przesiądę się na coś mocniejszego (np. powrót do ukochanej Hondy:) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zaczynałem od malucha, ale po kolei:

1. Maluszek koloru piaskowego (jeszcze 600ccm i z prądnicą :) )

2. Maluszek czerwony (już 650 z alternatorem i dużą deską a odpalany już z kluczyka :) )

3. CC 700

4. Ford Scorpio 2,8 w automacie (którego przekłąłem po 3 miesiącach :evil: )

5. Biała Nevada 1,7 benzyna (niesty poszła do kasacji :-( )

6. Seat Leon 1,4 (w wersji stella - czyli 0 wyposażenia)

7. Obecnie Meganka (z której jestem najbardziej zadowolony z tych wszystkich aut, które miałem)

 

Poza tym były jeszcze ojca fiat 125p i polonez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky, i po takiej ładnej histori z Corolka przeskoczyłeś na Megane, dziwne podobno Corolla jest nieuleczalna :)

 

Bo jest nieuleczalna :) ale tylko uczuciowo. Niestety pieniądze (a raczej ich brak) mogą zabić każdą miłość :evil:

Potrzebowałem czegoś większego (kombi) bo mi się rodzina powiększa. Pierwotnie miała to być jasna Laguna z benzyną i gazem ale jak widać życie płata figle i mam granatową Megankę diesel :)

 

PS. A co do Corollki to historia naprawdę piękna. 8 lat, 190 kkm i jedyne co robiłem to klocki przy 105 i 180 kkm oraz rozrząd przy 150 a poza tym totalnie nic nie trzeba było robić oprócz standardowych wymian oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie dlatego się zastanawiam dleczego ją porzuciłeś :roll:

Trzeba było brać e11 kombi albo e12 jeśli potrzebny większy bagażnik i dalej śmigać bezawaryjnie.

 

Oby aktualna Meg była taka jak nasza 100kkm i praktycznie tylko przeglądy (sprawa z przygasaniemzałatwiona przez Renault Polska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za megi dałem 40 tys zł. Za podobną corolkę musiałbym zapłacić ponad 50. Poza tym trudno kupić w miarę świeżą Toyotę za rozsądne pieniądze. A Renia trafiła się okazyjnie, spodobała się więc zaryzykowałem. Mam nadzieję że się nie zawiodę, bo jak na razie jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nio ja musze przyznać się, że Megane jest moim pierwszym samochodem :)

Przy zakupie rozważałem kupno rónież Toyoty Corolli TS z 2003 roku. W 2006r. miała przejechane 23 tys km więc nie wiele - pewnie ktoś oszczędzał bo sporo pali te 192 KM hehe :) A tak na poważnie to kosztowała ok 53 tys zł, bez gwarancji już. Miała jedynie fajny bajer - czarną, wentylowaną skórę i ESP. No ale decyzja padła na nową Megane 1.6 i jestem prawdę mówiąc bardzo zadowolony zwłaszcza z tego, że pali zdeeeeecydowanie mniej niż TS :)

 

dsc00025gb4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!