Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 2.0 8V


SnakeEyes

Rekomendowane odpowiedzi

przejrzałem cały dział i nie ma nic o 2.0 8v, są opisy 16-stek lub ph II a jak już są 8v to tylko 1,4 lub 1,6....jako,że nie znam historii (sprzedawca mowił,że rozrząd był wymieniany ale kiedy i jak to nie wiadomo),pora zbierać na wymianę. Poczytałem i tak:

 

skład rozrzadu wchodzi rolka, napinacz i pasek plus uszczelniacze walka rozrzadu i walu korbowego (warto wymienic skoro i tak rozbierane?)

czytałem,że niby można nie wymieniać rolek a można to stwierdzić czy ona dobra czy zła przez rozebraniem tego wszystkiego?

 

zaproponowano mi taki zestaw: co myślicie o cenach i firmach?

 

-pasek GATESa 68pln (tu wiem,że to najlepszy wybór) jak cena?

-napinacz orginal INA - 104pln, ew. FEBI 120pln

-rolka INA 94pln , ew SKF 127pln / FEBI 113pln (ten SKF to czytałem,że lipa raczej)

uszczelniacze - tylko Corteco - najlepsza jakosc - jeden 14pln drugi 12pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No właśnie, może ktoś coś napisać w tym temacie :roll: ?

 

Wczoraj ze znajomym mechanikiem wymieniałem pasek rozrządu, rolkę i napinacz. I teraz trochę żałuje tego posunięcia...

 

Pierwsze odpalenie i cały silnik nierówno pracuje trzęsie całym silnikiem. Kumpel powiedział, że przy zakładaniu rozrząd o jeden ząbek musiał przeskoczyć. Paliła się kontrolka usterki i z tego wniosek, że nie ma synchronizacji między wałkiem rozrządu a korbowym.

Przestawiliśmy o jeden ząbek do przodu silnik odpalił w miarę normalnie, nie trząsł się tak w miarę równo pracował i paliła się również kontrolka usterki elektronicznej.

Przestawiliśmy o kolejny ząbek do przodu i skutki takie jak przy pierwszym odpaleniu.

 

Cofneliśmy zatem o jeden ząbek i wszystko poskręcaliśmy. Samochód odpalił ładnie, wolne obroty równo trzymają się na 750 ale przy delikatnym ruszaniu dźwięk trochę jak od traktora, powyżej 2000 obr jest już dobrze. Niestety nadal świeci się kontrolka usterki elektronicznej...

Położenie kół rozrządu wygląda teraz tak jak tu:

 

73dbf05e08f36e96.png

 

Czy to możliwe, że nadal jest rozrząd przestawiony <ok> Czy może komputer złapał jakieś błędy przy tych próbach i źle zapłon jest ustawiony. Reset kompa nic nie pomaga...

 

A co do samej wymiany to nie chce mi się wierzyć, że popełniliśmy błąd. Na starym pasku koło wału korbowego ustawione na znak (kropka na bloku silnika). Koło wałka rozrządu nie miało żadnego znaku odniesienia więc na górze obudowy zrobiliśmy kreskę. Parę obrotów silnika, znaki się pokryły i zmieniliśmy pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

podepnę się tutaj :-> ma ktoś może numer fabrycznego paska rozrządu do megi z silnikiem K7M ?ilość zębów, szerokość paska , długość ? Miałem zapisane na kompie ,ale dane wcięło :-x

niepamiętam dokładnie,ale czy to było 96 żebów.... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj ze znajomym mechanikiem

wymieniałem pasek rozrządu, rolkę i napinacz. I teraz trochę żałuje tego posunięcia...

Jedź sobie najlepiej do kogoś kto ma kompa i podepnie się i wtedy się rozrząd ustawi precyzyjnie. Jak rozmawiałem z magikiem od elektroniki i nie tylko z mojej okolicy (gość naprawia dosłownie wszystko za rozsądne pieniądze) to mówił że miał przypadki przesynięcia się koła o parę mm i już nie grało coś, albo ktoś źle zakładał np rolki itp i potem musial to korygować, więc jak ktoś się nie zna to niech się nie bierze, bezpieczniej tak i taniej.

-napinacz orginal INA - 104pln, ew. FEBI 120pln

-rolka INA 94pln , ew SKF 127pln / FEBI 113pln (ten SKF to czytałem,że lipa raczej)

Z tego co wiem to części Febi są jedne z lepszych i nie narzekają na nie ludziska więc wg mnie możesz brać. Co do reszty to się nie wypowiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!