Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd


piotrg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem właśnie po wymianie rozrządu i mam pytanie do znawców tematu jakie mogą być obiawy złego zamontowania w/w części.Wymieniałem pasek, rolkę i napinacz.Samochód jeżdzi i jest ok, ale mam wrażenie że jego praca trochę się zmieniła a mianowicie podczas gdy silnik pracuje na wolnych obrotach słychac jego normalną pracę i takie dziwne tykanie dobiegające z silnika.Nie jest to mocne ale mam wrażenie że wcześniej tego nie było.Samochód odpala normalnie nie dusi się i raczej nie zauważyłem spadku na mocy.Co o tym sądzicie.Morze jestem przewrażliwiony bo nie bardzo lubie oddawac auto do mechanika i szukam dziury w całym, ale to tykanie mnie nurtuje.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Miałem takie tykanie, a może bardziej terkotanie w Megane II 1,5 dci, po wymianie

kompletnego rozrządu i paska osprzętu z rolką.

Po odebraniu auta z warsztatu również słyszałem inny dźwięk niż przed wymianą.

Auto wróciło do warsztatu. Okazało się, że wadliwy był napinacz paska rozrządu, który wydawał takie terkoczące dźwięki. Został wymieniony w sklepie i zamontowany ponownie.

Teraz jest ok. Może tak jak u mnie trafił się felerny napinacz. Jeżeli nie Miałeś tego przed wymianą, auto musi wrócić do warsztatu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam pierwszy raz na tym forum.

Miałem coś podobnego również. Nie wiem czy to cykanie ale tak jakby coś obcierało gdzieś.

Jednak jak się wsłuchać dokładnie było tez ten dźwięk słychać przy wolnej jeździe na 1 i 2 biegu.

Sprawdźcie czy pasek rozrządu nie jest zbyt mocno naciągnięty. 40 minut roboty i po problemie w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam ponownie.Oddalem autko do mechanika na regulacje zaworów.Mechanik stwierdził zę nie ma co regulować bo wszystko jest O.K.Na pytanie od czego może być to delikatne tykanie nie potrafił odpowiedziec tylko powiedział że nie ma co się martwic tylko jeżdzić.Ręce opadają, następną rzeczą którą będe sprawdzał chyba będzie rozrząd.Mam takie pytanie, teoretycznie czy przy wymianie rozrządu i jego złym ustawieniu można np skrzywić delikatnie zawór, a pózniej ustawić go dobrze i ten zawór może pózniej żle funkcionować.Wiem że kombinuje jak koń pod góre, ale już nie mam pojęcia co mi spierdzielili .Ja tylko chcialem wymienić rozrząd a tu wyszły takie jaja.Proszę o porady co dalej robić z tym fantem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam podlaczam sie do tematu... mam takie same objawy jak kolega, z tym ze w 1.4 16v. jestem pewien ze przed wymiana zadnych stukow niebylo, a mechanik upiera sie ze to sa zawory i najlepiej zalal sobie olej mineralny , dodam ze autko ma tylko 80tys przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Z moim cykaniem w sumie sobie nie poradziłem i sam nie wiem co mam o tym myśleć, czy to moje fanaberie czy żeczywiście po wymianie rozrządu coś zaczeło tykać.Już sam nie wiem czy to wcześniej było czy nie no i na najważniejsze pytanie nikt nie umie mi odpowiedzieć czy jest coś żeczywiście nie tak, a byłem już naprawdę u paru mechaników.Niby coś słyszą, ale nie mają koncepcji <ok> .

Wiem napewno <ok>

[*] że nie jest to jednak rozrząd, poniewarz został sprawdzony pod względem prawidłowości jego wymiany a także jakości wymienionych części

[*]ani zawory, także sprawdzone.Luzy idealne dolot-0,20 wylot-0,40, jedynie na jednym wylocie za ciasno 0.35 - zrobione

[*]co niektórzy stawiali na zły olej, także zmieniłem na ELF COMPETITION STI 10W/40

Plusem tych wszystkich zabiegów jest to że podczas sprawdzania rozrządu znalazłem uszkodzoną poduszkę silnika i to dośc poważnie.Tak że przy okazji naprawiłem delikatne szarpnięcia przy ruszaniu.Łykłem troche wiedzy na temat ustawiania zaworów metodą na płytki no i kupa przyjemności z grzebania przy mojej reni ^^ .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrg czy te stukanie słychać na wolnych obrotach w kabinie przy zamkniętych drzwiach ?

u mnie były takie obiawy po wymianie rozrządu i od razu wymieniałem poduchę tą zgory

też długo się głowiłem co to może być strasznie mnie to irytowało .

Wina tkwiła w tej poduszce była żle ustawiona pokombinowałem poprzestawiałem i udało się słyszę tylko jak pracuje silniczek <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrg czy te stukanie słychać na wolnych obrotach w kabinie przy zamkniętych drzwiach ?

 

w kabinie tego nie słychać, u mnie odgłos jest porównywalny ze żle wyregulowanymi zaworami dochodzi tak jakby z klawiatury, a poduszkę wymieniałem dopiero przy sprawdzaniu rozrządu.Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!