Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co kupić??? LPG czy dieselka???


waflos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Rozglądam się za autem - meganka w kombi no i mam dylemat: co wybrać? - LPG czy dieselka??? - jeżdzę ok 4000/mieś.

Mam na oku Megane 2000r. 1,4 16V z sekwenkcyjnym LPG z klimką za 14500zł - opłaca się? - ile mi ona będzie palić gazu??? (miasto, a trasa).

 

Myslałem też o dieslu tzn.: 1,9 turbina - Meganka lub Laguna - jest troche droższa ale może będzie bardziej ekonomiczna???

 

Proszę Was o opinie i porady.

 

dzieki i pozdrawiam

krzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jesper22: Na onet.pl byl niedawno artykul (chwile i sie zmyl), ze ceny gazu juz niedlugo podskocza o 20gr/litr. Nie wiem czy to jest prawda, przewidywali wtedy, ze litr gazu bedzie kosztowal srednio 2,10,-.

Miejmy nadzieje, ze gaz zdrozeje a Pb stanieje :P :-)

 

@waflos: pamietaj, ze jak bedziesz mial diesla z turbina, to zawsze zanim opuscisz szanowny samochod musisz to cudo schlodzic :D To moze byc uciazliwe :/

 

Co do silnika to zgadzam sie z bronius'iem, ze lepiej wybrac 1.6 niz 1.4, sam mam 1.6 i nie jest to szczyt techniki i mocy (~90 KM) wiec majac 1.4 zapewne nie czulbys sie komforotowo (chyba 75 KM?). Slyszalem, ze meganki z silnikiem 1.4 sa bardziej awaryjne (silnik) bo to male gowienko zwane dalej silnikiem nie daje rady ciagnac dosc ciezkiej megi (~1100 kg).

 

Czeste wizyty na CPNie to moze byc uciazliwe jak sie duzo jezdzi (przy LPG). Przejezdzasz okolo 190 km / doba. Jezeli spalasz 8-9l LPG/100km to co dwa dni czeka Cie wizyta na CPNie.

 

Widzialem w Chorzowie niedawano jak szedlem oferte "autogaz juz od 900,-" - ktos moze to skomentowac (parlamentarnie), to jest mozliwe / ma sens / gdzie jest haczyk ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem w Chorzowie niedawano jak szedlem oferte "autogaz juz od 900,-" - ktos moze to skomentowac (parlamentarnie), to jest mozliwe / ma sens / gdzie jest haczyk ? :-)

 

II generacja i bez zbiornika (mówią, że klient ma się zdecydować czy beczka czy koło więc dlatego nie ma go w cenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jesper22: skoro masz dobra opinie o 1.4 to sie ciesze, nie chcialem powielac zlego stereotypu, po prostu w moim srodowisku "automaniakow" taka panuje opinia. Co do mojego 1.6 to przejechalem 10 razy mniej niz Ty i jestem zadowolony !! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dużych przebiegach zdecydowanie polecam ropniaczka. Już w innym temacie pisałem o moim służbowym samochodzie - 2,0 HDI - w ciągu roku przejechałem 95 000 km, auto z listopada 2003 ma juz przebieg 241 000 km i patrząc na jego stan spokojnie dojeździ do 600 000 km. Benzyny, a tym bardziej zasilane LPG nie odznaczają się taką trwałością. Moim poprzednim samochodem było auto na LPG - miałem sporo problemów, mechanicy nie mogli zdjagnozować usterek związanych z dostarczanie paliwa. Do końca nie bylo wiadomo w czym tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dotychczasowym uzytkowaniu pojazdów miałem jeden raz megankę 1,4 z 96 r. na gaz. wiem jedno nie chce już zadnej benyny ani gazu i wróciłem do ON w tej chwili mam scenica II 1.9 dci. przy tej ilości pokonywanych km bierz diesla i się niezastanawiaj przy ropniaku będziesz miał mniej kłopotów niż z gazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej firmie wszystkie kupowane auta do ropniaczki. Przy naszych przebiegach to nieuniknione, bo benzyniaki mogłyby nie dotrwać do końca Lisingu :-)

Prywatnie też kupiłem diesla i nie żałuję. Benzyniak nadaje się dla kogoś, kto robi niewielkie przebiegi np. na krótkie dojazdy do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłęm autem na benzynke, potem benzynka + gaz, teraz jeżdżę dieslem i jeżeli będe kupował następny samochód to na 85% będzie to diesel. ;-)

To fakt, że gaz może wychodzi najtaniej ale z instalacją są ciągłe problemy. Tak jak należy dbać o turbinę w dieslu tak w gazie trzeba dbać o stan paliwa, świece kable i filtr powietrza, nie wiem gdzie bardziej trzeba uważać. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!