Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś rano nawiew działał wyśmienicie, jednak gdy wracałem do domu wieczorem to zablokowało się pokretło i nie mogłem ustawic nawiewu na szybe. Przez co spowodowałbym wypadek! Prosze o szybką pomoc, bo nie mogę z tym jeździc.

Pokretło blokuje się przy próbie nastawienia na ostatni tryb (szyba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może połamało się mocowanie pancerza linki i dlatego blokuje. Wyciągnij popielniczkę odkręć 2 wkręty torx i ściągnij regulacje nawiewu. Bez problemu to zrobisz, nie ma nic skomplikowanego. A jak zdejmiesz to zobacz jak wygląda, czy nie ma niczego ułamanego i czy pokrętło regulacji bez linki działa swobodnie i się nie blokuje. Jeśli tu jest w porządku to problem jest z drugiej strony, a tu musisz poczekać na pomoc kogoś innego, bo tam już nie znam budowy regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje tego sposobu w dniu jutrzejszym. Pomocnym może byc fakt, ze niedawno wymieniałem radio może jakiś kabel się odczepił i spadając zablokował pokrętło. Myślę o wyjsciu (nakablowym) na pilota przy kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

A ja z innej beczki. Moje pokretlo z kolei zostalo w pozycji szyba i nie moge go ruszyc na inne pozycje... inaczej zona myslala ze zamarzlo i na sile probowala przekrecic... przekrecila ale i tak wieje tylko na szybe... teraz jest tak ze sie przekreci ale z oporem (jakby skokami) ale i tak wroci na szybe...

 

Czy to bedzie to samo co w tamcie wyzej czy mzoecos inego? Chodzi o scenica z 98r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

mikimike i strawczun wyciągnijcie popielniczkę, odkręćcie 2 torxy i ściągnijcie regulację nawiewu. Będzie tam linka, która najprawdopodobniej się wygięła. Trzeba ją wyprostować i powinno działać. Ja mam ten sam problem, tylko że moja linka już się tak zdeformowała że wygina się po każdym przestawieniu na szybę i zamówiłem dziś linkę z rozbitka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja miałem ten sam problem z wyginającą się linką i polutowałem ją lutownicą w tym miejscu dla wzmocnienia, tak lekko żeby się w pancerz zmieściła. Narazie jest spokój, ale trochę ciężko chodzi ten mechanizm, taka wada jakaś. I jak ma ktoś problem tego typu, że jak się ustawi nadmuch na szybę to powietrze jakby słabo leci to nie jest to wina filtra kabinowego tylko linka się już tak wyciągła, że nie do końca się otwiera. Należy wtedy wyjąć panel pokręteł i przestawić ramię o ząb lub dwa, które reguluje tą linką. Tylko trzeba uważać jak się je ściąga bo można ułamać trzpień i wtedy panel do wymiany, ja tak miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Właśnie pojawił się ten problem z pokrętłem regulacji nawiewu w naszym scenicu. Ponieważ nie chciałem czekać do wiosny zabrałem suszarkę do garażu, skierowałem na przedni panel ( położyłem na fotelu pasażera) i po 5 minutach plastiki były ciepłe. Zrobiłem tak żeby nie połamać nic przy demontażu, bo temp. była ok 3st. C.

Później tak opisywali koledzy wyjąłem popielniczkę, odkręciłem dwa wkręty i wyjąłem resztę obudowy popielniczki odpinając jednocześnie przewody. Dalej odkręciłem kolejne dwa wkręty widoczne po wyjęciu popielniczki - te od panelu z pokrętłami.Dobra rada po wykręceniu pierwszych dwóch wkrętów od popielniczki ukażą się po bokach dwie blaszki

w które te wkręty są wkręcane. Warto sprawdzić czy są dobrze umocowane, mnie jedna spadła w dół i trochę się namęczyłem żeby ją wyciągnąć, więc ścisnąłem ją kombinerkami, założyłem ponownie i palcami wkręciłem lekko oba wkręty aby sytuacja się nie powtórzyła :). Po wykręceniu tych wkrętów można bez problemu zdemontować panel trzymający tą część z pokrętłami ( jest na wcisk ale delikatnie podwadzając małym wkrętakiem od góry daje się .łatwo wyjąć ). Wypiołem przewody od pokręteł i panel z pokrętłami jest już na wierzchu. Przy pokrętle zmiany położenia nawiewu jest linka - była zgięta. Wypiołem ją podwadzając małym wkrętakiem zatrzask od pancerza linki, wówczas sama wypieła się z ramienia pokrętła. Miałem ją całkowicie na wierzchu więc wyprostowałem delikatnie kombinerkami, polutowałem zgięte miejsce powierzchniowo - uzupełniłem powstałe "pory w lince w wyniku zgięcia, pilniczkiem iglaczkiem wygłdziłem linkę żeby bez problemu poruszała się w pancerzu ( ręką wsunąć i wysunąć linkę). Smarem typu WD40 lub 007 w sprayu kilka razy psikałem jednocześnie ręką wsuwając i wysuwając linkę. Po wpięciu linki i wykonaniu czynności w odwrotnej kolejności sprawę panelu miałem z głowy:).

Postanowiłem jednak dobrać się do drugiego końca linki. Trzeba zdjąć boczną obudowę od nawiewu na nogi od strony pasażera ( jeden wkręt) i pociągnąć bo są dwa zatrzaski w okolicy kratki nawiewu i na końcu i wysunąć w kierunku silnika. Widać wówcza linki od temp. i kierunku nawiewu. Tym samym smarem popsikałem obie linki poruszając kilkukrotnie pokrętłami tak aby smar spłynął do pancerza. Założyłem boczną osłonę i gotowe. Zobaczymy na jak długo ale jak by co to można kupić linkę i wymienić ją samemu bo dostęp jest do przyjęcia:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD czy to 007 nie jest dobrym pomysłem, jakbyś nasmarował linki zwykłą wazeliną to byłby trwalszy efekt.

Jak już wielokrotnie pisałem, polecam smar biały, do kupienia prawie w każdym sklepie motoryzacyjnym. Puszka, aerozol 250 ml kosztuje 13-16 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!