Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwna sprawa po wymianie klockow


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

dzieje sie cos dziwnego po wymianie klockow. na starych autko lepiej hamowalo, teraz na nowych trzeba mocno naciskac pedal, zerwanie przyczepnosci nastepuje dopiero przy bardzo mocnym nacisnieciu. mniej wiecej hamuje sie jak z abs. tarcze jeszcze ok. moze cylinderki ciezko sie przesuwaja? mialem problemy z ich wcisnieciem... fakt bylo chyba -12 stopni ale megi byla potrzebna na gwalt :). prosze o pomoc.

 

meg 1996 1,4 8v

 

przegonilem juz ok 2 tys km...

 

 

to powoli hamowanie wrocilo do normy. ranty sa i trzeba bylo z nimi powalczyc. nastepnym zarem beda nowe tarcze i klocki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy klocek i stara tarcza. Jeżeli tarcza jest ok jak pisałeś to fajnie, a jeżeli ma rant na obrzeżach to najlepiej było by ją przetoczyć bo klocek może cały nie przylegać do tarczy a co za tym idzie większe naciski sa na obrzeża i tarcza może peknąc a po taki czymś do tragedi nie daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo żadnych nie powinno się przetaczać, ale ja osobiście będę przetaczał niedługo wentylowane (ostre hamowanie i kałuża- tarcze były jeszcze niedotarte). Bardziej to zależy chyba od stanu tarcz- zużycia. Moje są zużyte minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam.

dzieje sie cos dziwnego po wymianie klockow. na starych autko lepiej hamowalo, teraz na nowych trzeba mocno naciskac pedal, zerwanie przyczepnosci nastepuje dopiero przy bardzo mocnym nacisnieciu. mniej wiecej hamuje sie jak z abs. tarcze jeszcze ok. moze cylinderki ciezko sie przesuwaja? mialem problemy z ich wcisnieciem... fakt bylo chyba -12 stopni ale megi byla potrzebna na gwalt :-). prosze o pomoc.

 

meg 1996 1,4 8v

 

przegonilem juz ok 2 tys km...

 

Może być tak jak napisał FRACHU, zdejmij kółko zdejmij klocki jeżeli tylko łuki wew i zew są starte a środek mało ruszony to tarcze do przetoczenia lub wymiany.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

"Problemem" może być również inna twardość klocków w porównaniu do tych które miałeś.

Nowe mogą być po prostu bardziej twarde przez co wymagają wiekszej siły nacisku do "pełnej" pracy. Ale coś za coś. Twardsze klocki wolnie sie zużywają.

 

michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Nowe klocki muszą się dotrzeć, dlatego ważne jest, żeby na początku jeździć naprawdę bardzo ostrożnie i możliwie mało naciskać na hamulec, bo mogą się zeszklić i nie uzystamy takiej siły hamowania jakiej byśmy oczekiwali. Ważną rzeczą przy wymianie klocków jest też sprawdzenie stanu tłoczka, który powinien lekko pracować i być w 100% czysty, ale to wpływa bardziej na opory toczenia niż efektywność hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!