Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwna sprawa po wymianie klockow


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

dzieje sie cos dziwnego po wymianie klockow. na starych autko lepiej hamowalo, teraz na nowych trzeba mocno naciskac pedal, zerwanie przyczepnosci nastepuje dopiero przy bardzo mocnym nacisnieciu. mniej wiecej hamuje sie jak z abs. tarcze jeszcze ok. moze cylinderki ciezko sie przesuwaja? mialem problemy z ich wcisnieciem... fakt bylo chyba -12 stopni ale megi byla potrzebna na gwalt :). prosze o pomoc.

 

meg 1996 1,4 8v

 

przegonilem juz ok 2 tys km...

 

 

to powoli hamowanie wrocilo do normy. ranty sa i trzeba bylo z nimi powalczyc. nastepnym zarem beda nowe tarcze i klocki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy klocek i stara tarcza. Jeżeli tarcza jest ok jak pisałeś to fajnie, a jeżeli ma rant na obrzeżach to najlepiej było by ją przetoczyć bo klocek może cały nie przylegać do tarczy a co za tym idzie większe naciski sa na obrzeża i tarcza może peknąc a po taki czymś do tragedi nie daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo żadnych nie powinno się przetaczać, ale ja osobiście będę przetaczał niedługo wentylowane (ostre hamowanie i kałuża- tarcze były jeszcze niedotarte). Bardziej to zależy chyba od stanu tarcz- zużycia. Moje są zużyte minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam.

dzieje sie cos dziwnego po wymianie klockow. na starych autko lepiej hamowalo, teraz na nowych trzeba mocno naciskac pedal, zerwanie przyczepnosci nastepuje dopiero przy bardzo mocnym nacisnieciu. mniej wiecej hamuje sie jak z abs. tarcze jeszcze ok. moze cylinderki ciezko sie przesuwaja? mialem problemy z ich wcisnieciem... fakt bylo chyba -12 stopni ale megi byla potrzebna na gwalt :-). prosze o pomoc.

 

meg 1996 1,4 8v

 

przegonilem juz ok 2 tys km...

 

Może być tak jak napisał FRACHU, zdejmij kółko zdejmij klocki jeżeli tylko łuki wew i zew są starte a środek mało ruszony to tarcze do przetoczenia lub wymiany.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

"Problemem" może być również inna twardość klocków w porównaniu do tych które miałeś.

Nowe mogą być po prostu bardziej twarde przez co wymagają wiekszej siły nacisku do "pełnej" pracy. Ale coś za coś. Twardsze klocki wolnie sie zużywają.

 

michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Nowe klocki muszą się dotrzeć, dlatego ważne jest, żeby na początku jeździć naprawdę bardzo ostrożnie i możliwie mało naciskać na hamulec, bo mogą się zeszklić i nie uzystamy takiej siły hamowania jakiej byśmy oczekiwali. Ważną rzeczą przy wymianie klocków jest też sprawdzenie stanu tłoczka, który powinien lekko pracować i być w 100% czysty, ale to wpływa bardziej na opory toczenia niż efektywność hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!