Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak jeździć Renault?


kasztelan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

Ostatnio zastanawiałem się jak jeździć moim Scenic'iem. Chodzi o to jak wysoko mogę kręcić silnikiem w miejskiej jeździe, aby nie zajechać jednostki napędowej i reszty.

Zazwyczaj (np. ruszając) ciągnę obroty do 3,5tyś - max 4tyś obrotów i zmieniam bieg. Wydaje mi się, że wtedy mam całkiem dobrą dynamikę jazdy. Zarówno na LPG jak i na benzynie jeżdżę podobnie. Co więcej jak rozpędziłem swój "pocisk" do 140km/h obroty miałem na poziomie 4tyś.

 

Jednak mam wątpliwości czy nie spowoduje, że silnik skróci swoją żywotność.

Puki co nawet oleju nie bierze mimo 182tyś i chciałbym żeby posłużył.

 

Czy moglibyście nieco rozjaśnić nieco jak traktujecie swoje Megane?

Dziękuje i pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesnego silnika tak łatwo nie zepsujesz. Fakt że 16-tki :P lubią być obracane <piwko> na wysokich obrotach ale 8V też da rade. Jeżdzisz zgodnie ze sztuką :P . Ja już drugi bak testuje używanie obrotomierza w przedziale 1700 do 2500 i przewidywać drogę (ecodriving), fucktycznie taka jazda przyprawia mnie o szał wiec czasem sobie pokręcę ale niezaprzeczalnie spalanie spadło z poniżej 8 litrów (w Scenicu 1,6 16V!!!). Wynik rewelacyjny ale sam się męczę taką jazdą. :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku jeździłem bardzo delikatnie. Spalanie gazu miałem na poziomie 8,8l. Jednak w Warszawskich korkach należy jeździć nieco dynamiczniej, żeby móc jechać tam gdzie się chce:) Spalanie skoczyło do 10litrów LPG;/

Na obrotach 3-4tyś czuć, że autko przyspiesza.

Trochę mnie kolega uspokoił. Starym Fordem Escortem CLX taty nigdy tak nie musiałem kręcić i miałem sporo wątpliwości.

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie ecodriving! Dynamiczne przyspieszenie do 3/4 gazu, ale zmiana biegu już przy 2500-2800 rpm. Hamowanie silnikiem. Noga z gazu, kiedy widać z daleka czerwone światło. To naprawdę działa - mniejsze spalanie, mniejsze zużycie elementów eksploatacyjnych, lepsze samopoczucie i ogólnie zero nerwów na drodze.

No chyba, że ktoś lubi wyścigi do korka... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Cię, ale wbrew pozorom eco driving wcale nie jest niedynamiczny. Wręcz przeciwnie - nacisk kładziony jest na przykład na mocne, ale krótkotrwałe przyspieszenie. Przy czym gaz do 3/4, ponieważ wtedy masz już prawie maksymalną siłę na kołach, a spalanie jest o wiele mniejsze niż przy depnięciu do dechy. To samo z hamowaniem - po co zużywać benzynę, zbliżając się do świateł i do ostatniej chwili jechać na gazie, jak można odpuścić i te paręset metrów podjechać nie zużywszy kropelki paliwa.

 

Nie widzę w takim sposobie jazdy niczego irytującego. Zwłaszcza po mieście sprawdza się to znakomicie. Oczywiście nie ma to zastosowania w sytuacjach wymagających szybkości. Kiedy wyprzedzam w trasie eco driving też zostaje w tyle - liczy się bezpieczeństwo moje i innych.

 

Szerokiej drogi,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat odżył<piwko>

Generalnie jak widzę czerwone z daleka staram się spokojnie dotoczyć do nich.

Nie praktykuje hamowania tuż przed czerwonym, ponieważ ani to nie ma sensu ani jest bezpieczne;)

Dokładnie to samo zauważyłem/wyczułem, że gazu nie ma sensu wciskać do dechy.

Dla mnie znikają resztki eco-drivingu jak muszę wykonać jakiś manewr skrętu lub zmiany pasa:)

 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eco driving wcale nie jest niedynamiczny. Wręcz przeciwnie - nacisk kładziony jest na przykład na mocne, ale krótkotrwałe przyspieszenie

Maciek

Maciek daj spokój, Zgadzam się ze wszystki poza jednym : że jest dynamiczny. Moje auto zaczyna jeździć od 3000obr które w eco nie jest osiągalny <piwko> , jak jadę padnięty z pracy OK mogę sobie ekologicznie sunąć , ale po tym jak włącze sobie Metallice niestety krew zaczyna buzować :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jeżdżę naprawdę różnie. odkąd zmieniłem wydech na REmusa, to często jeżdżę właśnie tak do 3,5tyś, bo wtedy najpiękniejszy dźwięk jest <piwko> później zaczyna się ryk jak w wrc :-P no ale wiadomo.. młoda krew=gorąca krew. bardzo lubię na pierwszym i drugim biegu przeciągnąć tak do 6tyś i cieszyć się z przyspieszenia :P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie benzyna to nie wszystko:] Przy tym tak zwanym Eco drivingu wszystko jest pięknie i ładnie gdy podjechać pod dystrybutor ale jakoś o panewkach krzyczących "o jak nam rewelacyjnie jest" gdy sie toczą 50 km/h na 5 biegu... ani o turbinie nie dogrzanej albo nie dając jej spokojnie sie wystudzić po jeździe nikt nei wspomina. Moim zdaniem szesnastki żyją dopiero powyżej 3,5 tys więc napewno im nie zaszkodzi wkręcić je na wysokie obroty. Nie mówie też że to jest jedyny i idealny sposób jazdy. Najlepszy jest złoty środek :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc napewno im nie zaszkodzi wkręcić je na wysokie obroty.
tak samo jak i niskie obroty NAPEWNO nie zaszkodza... zworc uwage z jaka predkoscia BEZ GAZU na 5-tym biegu jedzie samochod - w moim przypadku jest to ~41km/h i to bez zadnego oporu - silnik nie krzyczy, ze jest mu zle, a jak plynnie dodam gazu to i on plynnie zacznie przyspieszac - na 5-tym biegu przypominam...

 

jednak nie kwestionuje faktu, ze od czasu do czasu w jakiejs trasie mozna silniczek "przepalic" <piwko>

 

i tak kontynuujac predkosc pojazdu na konkretnym biegu BEZ NOGI NA GAZIE :P

1 - ~0-18

2 - ~19-24

3 - ~25-30

4 - ~31-36

5 - ~37-41

jadac bez gazu obroty (rozgrzanego) silnika utrzymuja sie w granicach 800-900

sa to tylko i wylacznie moje obserwacje silnik 1.6 8V benzynka pb95

 

dodac musze, ze nie zwyklem jezdzic z tymi minimalnymi wartosciami :P w miescie zazwyczaj jest to 60km/h przy obrotach rzedu 1500-1600 obr/min na 5-tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zworc uwage z jaka predkoscia BEZ GAZU na 5-tym biegu jedzie samochod
- ale jak bez gazu? w sensie co bez biegu itp? nie rozumiem do końca o co Ci chodzi teraz:) Osobiście nie trafiło mi się jeszcze tak jechać.

 

niskie obroty NAPEWNO nie zaszkodza
ależ owszem nei zaszkodzą ale nie jest to to co silnik lubi... Najmniejsze zużycie silnika to jego nominalne obciążenie. Uwierz mi że przy podróżowaniu na wysokich biegach z niskimi prędkościami twoje panewki, pierścienie pożyją krócej. Zaworki zaś oblepią się pięknym nagarem.

 

P.S. Bez gazu i na biegu to samochód Ci się nie zatrzyma w końcu? Przecież przepustnica zamknięta = paliwo nie leci, to jak Ci się kręci silnik? Najpierw od skrzyni a potem ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez gazu i na biegu to samochód Ci się nie zatrzyma w końcu?
masz odpowiedz:
Osobiście nie trafiło mi się jeszcze tak jechać.
<piwko> bez gazu w sensie, ze nie trzymam nogi na pedale gazu, kreci sie sam na swoich "minimalnych wartosciach" ta sama zasada jak przy ruszaniu - tez mozesz to zrobic bez dodawania gazu :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!