Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak jeździć Renault?


kasztelan

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jadę tak:

Ruszanie:

I - do 3tyś obrotów;

II - do 3-3,5tyś obrotów;

III - do 3-3,5tyś obrotów;

IV - jadę po w miarę luźno;

V - praktycznie nie używam;

Trasa:

1) Jak jadę za samochodem, który chce wyprzedzić jadę na IV te 70-90kmh na obrotach rzędu 2,5-3tyś i wyprzedzam jak jest miejsce. Wtedy ciągnę do 4tyś, rzadko jest konieczność wbicia V.

2) V wbijam jak jadę minimum 80-90kmh i raczej nie będę zwalniał prędko.

Ogólnie jeżdżąc w ten sposób nie narzekam na dynamikę. 50litrowy zbiornik gazu starcza mi na prawie równo 500km w cyklu mieszanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

skoro odgrzebaliście temat to :

przez dwa miesiące ściśle stosowałem ecodriving. Jednak 16-tki nie lubią takiej jazdy, spalanie podskoczyło o pół litra. Jednak jak jeżdżę normalnie (nie mylić z katowaniem) ten silnik najlepiej się czuje pomiędzy 3 i 4 tyś obrotów, wtedy spalanie jest w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc 1.4 16V staram się w mieście jeździć w granicach 2 - 3 tyś obrotów, powyżej w mieście raczej nie jeżdżę. Wyjątkiem są tu manewry wyprzedzania, gdzie czasem dochodzi nawet do 5 tyś na jednym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z fachowcami z Zakładu Silników Spalinowych na Polibudzie Poznańskiej i generalnie mówili że po pierwsze Ecodriving jest dedykowany raczej dla silników Diesla, i to działą, ale dzwięki jakie wydaja z siebie np.volkswagenowskie klekoty odrazu sugerują że coś naprawdę jest nie tak-chodzi o wpadanie w różnego rodzaju rezonanse na elementach silnika,wzmocnienia amplitudy drgań itp. więc oże i jest jakaś oszczędnosc ale ewentualne możliwości awarii i brak przyjemności z jazdy wyklucza ecodriving...:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
stary nie chodzi o to czy się dławi czy szarpie bo tak nie jest, ale słychać po pracy silnika że to nie jest dobra prędkość.

 

Właściwie co to za przykład że można.. jasne.. można też ruszać z 5 biegu, tylko po co????? moim zdaniem minimalna prędkośc dla trzeciego biegu to 40km/h, dla czwartego 60, a dla piątego 80km/h...Zgadzam sie z kolega probowalem jezdzic tez na niskich predkosciach i praca silnika byla straszna slychac bylo ze sie strasznie meczy.Niezapomnijmy tez o sprzegle ktore przyjmuje duze obciazenieDlatego jezdze oszczednie ale nie do przesady pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zgadza sie TYLKO PO CO TAK MECZYC SILNIK zaoszczedzisz miesiecznie 100zl na paliwie a po drugim miesiacu wydasz ok 1000zl na silnik.Lepiej krecic go do ok 3tys obr i miec swiety spokoj.A i tak bedziesz zadowolony przy tankowaniu u mnie spalanie w trasie jest na poziomie 6l/100km mysle ze git pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do posiadaczy MIII z 1.6 110KM. Dzisiaj odebrałem(zdjęcia będą nieco później <ok> ) i strasznie dziwi mnie zachowanie komputera, a dokładniej - jego sugestii zmiany biegów. Gdy dochodzę do 2000 (dwóch tysięcy, sic!) obrotów nakazuje zmienić na bieg wyższy, w efekcie mam 4 bieg w okolicach 50km/h, a 6 powyżej 70km/h oO Spalanie średnie mu momentalnie spada, owszem. No ale przecież ja sobie rękę urwę przy takim machaniu dźwignią. To objaw okresu docierania, czy jednak grozi mi przerost bicepsa? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślałem się, że będzie chodzić o ecodriving. Ale wydaje mi się to już lekką przesadą. No nic. Zobaczymy z czasem co z tego wyjdzie. Bo nie chce mi się wierzyć, że 4 bieg przy 50km/h jest zdrowy dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powoli przyspieszasz to w sumie jest ok w taki sposób. Ale jak chcesz mocniej nacisnąć to tak jak byś chciał rób - a nie wg. wskazań komputera <ok>

 

Co do IV biegu to wszystko zależy jakie masz wtedy obroty. Jak powyżej 1500 to powinno spokojnie być już pełne ciśnienie smarowania dużo wcześniej. O ile nie przyciskasz mocno przy takich obrotach to jest ok. Pamiętaj, że masz skrzynię z 6 biegami więc V masz niżej niż zwykle ona występuje.

 

No ew. przy docieraniu może lepiej jeździć na nieco wyższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wydawało mi się, że a) przy docieraniu to ten silnik niech jednak dochodzi sobie do tych 3k obrotów <ok> jak bym chciał wolno ruszać z pełnym ecodrivingiem, to nawet maluch w mieście by mnie wyprzedził :mrgreen:

 

Zawsze staram się mieć te 2k - 2.5k obrotów w danej chwili. I jak wiem, że szybciej nie będę jechał, to ignoruję te strzałkę i już nie wbijam wyższego biegu. Mam nadzieję, że będzie to udany kompromis. Na razie średnie spalanie wychodzi 12l oO Ale szybko się zmienia, więc sądze, że wynika to z faktu, że samochód ma jakieś 30km przejechane dopiero i taki przebieg nie daje miarodajnego wyniku średniego spalania.

 

Do tej pory jeździłem Lanosem (5 biegów, 1.5) i tam zawsze obracałem się między 2k - 3k. Było ok jeśli chodzi o spalanie. Zobaczymy jak tu się sprawdzi wizja ~2k obrotów :mrgreen: Dzięki za info. W podzięce spróbuję w ten weekend wstawić zdjęcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!