Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ranault Megan Classic 1.6 16V `99


Miki

Rekomendowane odpowiedzi

Samochodzik sprawuje sie bez zarzutu! 102 tys. przebiegu i bez awari.

Oczywiscie oprócz czesci eksplatacyjnych tak jak nieszczesne tłumiki w Renault, no i gumy na drazku stabilizatora. Cewki wszytskie całe i bez zarzutów. Łozyska tylne wymienione - przy 100 tys. zaczeły pokazywac ze tam istnieja. Na szczescie koszt łozyska to tylko 70zł (oczywiscie bez piasty bo po co przepłacac jak mozna wybic łozysko albo wycisnac).

Spalanie około 6,2 litra na 100km. Najmniejsze zanotowane spalanie wyniosło 5,2 litra na 100km.

Oby tak dalej jezdziła Renia i nic sie nie psuło.

Pozdrawiam użytkowników Megane :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kupić hatchbaka '99 z takim silnikiem jak Ty masz, ale gosciu nie chcial zejść z ceny i teraz mam diesla :mrgreen: Co do spalania to chyba przy bardzo ekonomicznej jeździe masz takie wyniki. Bo słyszałem, że ten silniczek jest dynamiczny ale za to potrafi spalić dość znaczne ilości benzyny. Masz komputer pokładowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie średnie spalanie z komputera to 6,7. Mam niestety instalację LPG i większość jeżdżę na gazie, więc nie wiem jak z uczciwością wskazań.

Przejechane 167 kkm i meganka ma wymienione:

rozrząd, pompa wody, amortyzatory, (oleje, opony, klocki, świece i filtry na bieżąco), maglownica, sonda lambda, prawe łożysko z przodu, tłumiki (środkowy i końcowy), plecionka, tarcze hamulcowe, raz szczęki z tyłu, ale za to cewki nigdy nie ruszane (chyba, że na gwarancji) mam 4x Nippon Denso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze to sam nie wiem co teraz mam. Powiem tylko jedno, iż miałem wstawioną jakąś taniochę i jechałem dość dynamicznie przez Wa-wę przez jakieś 30 km. Po kolejnym hamowaniu i wjechaniu w kałużę zatelepało tak kierownicą, że myślałem o urwaniu koła. Okazało się, że tygodniowe tarcze powyginały się na wszystkie strony. Warsztat, który je wstawił (sam chciałem tanie) za dopłatą wymienił mi na jakieś markowe, a tamte oddał do reklamacji i od kilku tysięcy km jest OK. Marki, którą mam teraz sobie nie przypomnę, ale świta mi po głowie Lucas. ???

Dopiero od marca tego roku kontroluję i zapisuję producentów podzespołów wymienianych w samochodzie.

W tym przypadku już raczej sknerą na kasę nie będę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  Danielossss napisał(a):
U mnie średnie spalanie z komputera to 6,7. Mam niestety instalację LPG i większość jeżdżę na gazie, więc nie wiem jak z uczciwością wskazań.

Przejechane 167 kkm i meganka ma wymienione:

rozrząd, pompa wody, amortyzatory, (oleje, opony, klocki, świece i filtry na bieżąco), maglownica, sonda lambda, prawe łożysko z przodu, tłumiki (środkowy i końcowy), plecionka, tarcze hamulcowe, raz szczęki z tyłu, ale za to cewki nigdy nie ruszane (chyba, że na gwarancji) mam 4x Nippon Denso.

 

Oczywiście komputer pokładowy w mojej Megan się znajduje i spalanie pokazywane na komputerze zgadza się z faktycznym spalaniem. Czy ekonomiczna poza terenem 140km/h? A w terenie zabudowanym to różnie bywa od natężenia ruchu! Ale raczej ponad dozwolona minimalnie! 8-) Wiec przy tych warunkach 6,2 litra ale oczywiście 98PB benzynki :mrgreen:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Danielossss, ile Cię kosztowała wymiana maglownicy jeśli możesz napisać? Kupowałeś używaną?

 

[moze i sie czepiam... ale do takiego pytania nie ma sensu cytowac calego postu, zwalszcza ze zostal tez w calosci zacytwany jedna wypowiedz wyzej, pozdrawiam DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach!]

 

Moja była regenerowana przez poprzedniego właściciela, ale juz się skończyła.

Jedzie się fatalnie, muszę to pilnie zrobic

 

[ostatni raz (a na pewno nie pierwszy i nie piaty...) prosze Cie jakuc... prosze, nie cytuj 1:1 postu, na ktory odpowiadasz bezposrednio! DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

jackuc, muszę trochę sprostować, gdyż... nieco mijasz się z prawdą. Co to znaczy że kierownica ci bije? A to, że samochód nie jedzie po torze prostym to też wcale nie musi być przyczyna zużytej maglownicy. Pierwszym i zasadniczym powodem, który kwalifikuje ją do wymiany lub regeneracji jest jej rozszczelnienie i wycieki płynu wspomagania. Następnym duże luzy na listwie zębatej, następnie zgrzyty lub stuki podczas kręcenia kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!