Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 16V


barni_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Czeka mnie zakup auta rodzinnego

Szukałem pośród Toyot Avensis, Volvo V40 a obecnie zainteresowałem sie konkretnym egzemplarzem Renówki (MeganeI):

 

cena 13000zł

W opisie czytam:

ROK PRODUKCJI 1999

 

PRZEBIEG 121 000 km

4 x airbag

alarm + centralny zamek na pilota

ABS

elektrycznie sterowane lusterka

elektrycznie sterowane szyby przednie

immobiliser

klimatyzacja

regulacja i wspomaganie kierownicy

komputer pokładowy

termometr temperatury zewnętrznej

radio

zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia

światła przeciwmgielne

kupiony i zarejestrowany w Polsce

Dodatkowo:

kpl opon zimowych

zdejmowanerelingidachowebagażnik rowerowy

Wymianione klocki i tarcze hamulcowych, elementy zawieszenia, rozrząd.

 

(dobrych fotek brak) Auto widziałem wstępnie z bliska i to co zwróciło mą uwage to:

 

-wymieniona prawa przednia lampa

-przedni zderzak lakierowany (sklejany)

-tylny uszkodzony (wgniotka i wisi nieco-koszt naprawy ponosi sprzedający)

-brak klapki od schowka w kokpicie

 

Poza tym nie wiele moge powiedzieć bo z autem zamierzam do mechanika podjechać w tygodniu.

 

Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu?

Jakich dodoatkowych kosztów moge sie spodziewać w niedalekiej przyszłości?

 

wiem ze do bezawaryjnych nie należą i mają problemy z :

-cewki

-przednie zawieszenie nietrwałe

-poduszki belki lub drążki skrętne

-amortyzatory...?

-tylna piasta

-rozrusznik

-przecieki pompy wodnej

-układ wydechowy

-mocowanie amortyzatora

-czy poruszny temat odpalania nie koniecznie za pierwszym, drugim, czy trzecim razem...

 

Wiedza oparta na wypowiedziach ludzi na forum i artykułach. To oczywiście najczarniejszy scenariusz...

Reasumując: Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu?

Jakich dodoatkowych kosztów moge sie spodziewać w niedalekiej przyszłości? Czy zadbane i serwisowane auto kombi z '99 warte jest podanej ceny?

 

Za wszelkie uwagi z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sobie wiem,żebyś sprawdził elektrykę w aucie-dosłowanie wszystko,szyby,lusterka,nawiewy-obowiązkowo na wszystkich biegach!,ogrzewanie szyb/lusterek itp i klima oczywista sprawa.

Lampą przednią czy malowanym zderzakiem nie przejmowałbym się-wiadomo stłuczki się zdarzają.Zderzak tylny pomijam,skoro sprzedawca pokrywa koszty naprawy.Jeżeli auto faktycznie z takim przebiegiem i serwisowane na bieżąco to cena może być,chociaż ja za tą kase szukałbym rocznika 00-02,bo też można trafić zadbaną sztukę <ok>

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z tego roku samochod o tym samym silniku wiec ci odpisze po kolei na twoje

 

- cewki, ja mam denso z takim kupilem, nigdy nie mialem problemu

- zawieszenie dopiero przy 160tys wymienilem komplet amorkow i calą reszte

- belka z tyłu jeszcze nie ruszana, nic sie nie tłucze

- tylna piasta? tam nie ma piasty, jest bęben i nie wiem co tam moze sprawic problem

- rozrusznik? nie ruszałem jeszcze nawet nie wiem gdzie jest:P

- pompa wody, przy 90 tys wymienilame rozrzad, pompa nie byla wymieniana, wytrzymala do teraz czyli w sumie kolejnej wymiany bo juz sie powoli szykuje

 

- wydech, wymieniony 10 tys temu, wczesniej przejechalem na swoim 60 tys i nie wiem kiedy byl wymieniany, przy czym zaznacze ze nie byl jakis niezmsko zgnity, ale juz zaczal przepuszczac na spawach

 

- mocowanie amortyzatora, ale co konkretnie? przód? tył? ja wymienilem tylko amorki

 

- odpalanie nie koniecznie za 1 razem, tutaj pewnie problem czujnik połozenia wału, ostatnio u mnie ten problem zaczal wystepowac ale tylko przy nagrzanym silniku, podejrzewam brak styku na kostce bo jak w niego pukne to zapala odrazu, ale nie chce mi sie brudzic wiec narazie tego nie robi.

 

co do elektryki to wymienilem tylko zarowki od mijania i podswietlenia pokręteł od nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łał...dzięki za odpowiedzi.

Właśnie dzwonił do mnie sprzedawca w celu uzgodnienia terminu spotkania u mechanika (chyba mu zależy) <ok>

Ja się troszeczke zdystansowałem wiec teraz moge "trzeźwo" patrzeć.

Generalnie dużo bym nie jeździł autem-ok 10tys rocznie, wiec stawiam bardziej na naprawy związane z czasem niż z przebiegiem auta. SnakeEyes dzieki za naświetlenie sprawy elektrycznej-to właśnie ona bedzie chyba w obszarze największego ryzyka przy takim roczniku. :mrgreen:

Dzieki Maryan za fachową opinie związaną z przebiegiem - teraz wiem na czym stoję i jak może wyglądać niedaleka przyszłośc...nie musi być tak źle jak sie nastawiałem ;)

Fajnie ze ktos czyta te posty i aktywnie odpowiada...

Czekam na kolejne opinie przed dzisiejszym przegladem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci jeszcze podpowiem zebys przy okazji sprawdzil czy przy mocowaniu anteny na dachu nie wylaza przypadkiem bable :/ jezeli ktos zapomnial na myjce odkrecic anteny i wygiela sie ona to dostaje sie tam woda. Ostatnio wymieniajac moja mocowanie odeszlo ze slicznym kawalkiem lakieru :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha sprawdze i ten detalik...

Co do ceny to licze, że uda mi sie zbić a argumentem może być np. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8001010 Może i inny silnik ale młodszy rocznikowo <ok>

 

Wracając do tematu

cyt. "- tylna piasta? tam nie ma piasty, jest bęben i nie wiem co tam moze sprawic problem "

czytałem że "..gdy zużyje sie tylne łożysko w kombi, trzeba będzie kupić całą piastę" ! (koszt ok 350zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy od wersji i rocznika, ale w tym samochodzie co ty mowisz jest beben

Co do silnika 1.4 to w kombi bedzie słabo, pojedziesz ale ekonomiczniej bedzie jak kupisz 1.6. Ja gdybym teraz kupowal to wzialbym 1.8 albo nawet 2.0, wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia:P

 

Rcawa to nie jest regula ze ci tam zardzewieje. Ja tez złamałem antene na myjni i jezdzilem tak z rok czasu. Przy wymianie ani krzty rdzy, a po myjni zawsze mialem kropelke wody przy lampce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeżeli ktoś nie jest zakręcony na p-cie znaczka to każdą markę warto, kwestia tego jedynego egzemplarza który jest bezwypadkowy, nie używany w sporcie, a właścicielem (pierwszym naturalnie) był ksiądz któy do kościołą z plebanii miał 1/4 mili <ok>:mrgreen: , a tak na powaznie szukaj egzemplarza nie marki ani modelu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...tak na powaznie szukaj egzemplarza nie marki ani modelu. "

I też tak zaczynam robić-zapewne nie wsiadł bym do Reno gdyby nie to, że stało niedaleko mnie a nie tysiąc kilometrów od domku..

 

Niestety ten egzemplarz nie przekonał mnie do siebie.

Jestem juz po przeglądzie technicznym i jeździe i...i chyba nic z tego nie wyjdzie.

Spodziewałem sie ze auto "serwsowane" bedzie zarazem zadbane ale co chwila wychodziły jakieś szczegóły:

-brak zaślepki na lampie przedniej

-posklejane a i tak nieszczelna gumowa przy silniku (ta od powietrza)

-niedziałające elelktryczne lusterka (w jedym z kierunków trzeba pomagać sobie "ręcznie" :|)

-kalap bagażnika ze znaczkiem PL wklejonym w miejscu prawdopodonej wgniotki

-na klapie kilka miejsc odkształconych i popękany lakier

-nieoryginalna szyba (przednie prawe drzwi)

-rozkręcane drzwi tylne nierówno położone przy nich uszczelki

-w dwóch miejscach uszczelki drzwi przetarte do zera

-tłumik środkowy do wymiany - pospawany ale na długo już nie starczy

-liczne punktowe wgniotki w drzwiach - efekt parkowania w tłocznych parkingach - niestety listwy boczne w meganie nie koniczne chronią lakier na tej wysokości co trzeba

I wszystko to w aucie które mogło by ale nie należał do zadbanych....

 

Stan techniczny auto przeszło pomyslnie...ale podczas jazdy nie mogłem sie przyzwyczaić do "latającego" na wszystkie strony drążka biegów. Jakakolwiek reakcja pedałem gazu przenosiła sie na drążek biegów i to nie były drgania tylko ... no właśnie co to było??!! W żuku łatwiej było go okiełznać <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpuść to auto.

 

Ja osobiście wsiadłem do Reni tylko dlatego że autko od wujka pedancika.

Co to znaczy uszczelki drzwi przetarte do zera ? To auto chyba ma 2x więcej przebiegu. Jak chcesz zobaczyć oryginał 120 000km zapraszam do mnie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!