Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 99r, 1,6 16V kombi - stukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Od 2 tygodni mam mały problem. Szczególnie podczas ruszania bądź hamowania słyszalne są gdzieś po lewej stronie, tak jakby obok fotela kierowcy, moze w drzwiach, w progu itp. delikatne pojedyncze stuknięcia. Mam wrażenie jakby "przemieszczało" się to stukanie tak w tył i przód wzdłuż progu. Wydaję mnie się, że czestotliwośc stukania wzrasta nieznacznie z dnia na dzień.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to związane z zawieszeniem to jeżeli stuki są tylko przy ruszaniu to mogą to być gumy stabilizatora / wahacz, jeżeli nasilają się przy skręcaniu to wtedy wskazywałoby to bardziej na przegub. Natomiast jeżeli miałoby być to coś niezwiązanego z samochodem to pobujaj samochodem na boki skacząc po progu i sprawdź czy stuka. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to związane z zawieszeniem to jeżeli stuki są tylko przy ruszaniu to mogą to być gumy stabilizatora / wahacz, jeżeli nasilają się przy skręcaniu to wtedy wskazywałoby to bardziej na przegub. Natomiast jeżeli miałoby być to coś niezwiązanego z samochodem to pobujaj samochodem na boki skacząc po progu i sprawdź czy stuka. Pozdrawiam.

 

Przegub z tej strony i guma stabilizatora były juz wymieniane. Objawy są tylko przy ruszaniu i hamowaniu.

Bujałem go i skakałem po progu ale nic raczej nie słyszałem. Jaki byłby koszt wymiany gum wahacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm.. może też być taka możliwość, że tylna poduszka została zerwana. Wtedy też występuje stukanie. Jeżeli drążek zmiany biegów Ci skacze przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu to wskazuje to na poduchę. Koszt poduchy 85zł, wymiana - 20 minut. Kosztów wymiany gum wahacza. Tuleje wahacza są po około 25zł. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podpinam się pod temat:

Problem w tym, ze jak ruszam to mi coś stuka z przodu, pierwsze co pomyślałem to przegub, ale to sie dzieje tylko podczas ruszania na wprost spod świateł, na skręconych kołach nie mam takiego efektu. i drugi objaw, tylko jak delikatnie ruszam, przy dynamicznym ruszaniu nic nie stuka. Odgłos podobny jak przy konającym przegubie (raz stuka raz nie). Poprzedni własciciel nie tak dawno wymieniał całą półośkę (tak sobie wymyślił jakiś mądry francuz i samego przegubu się nie da:/ ) więc czysto teoretycznie wykluczam przegub (chociaż z drugiej strony spod gumy przeguby widzę ze smar spieprza!! Co mogę sprawdzić i najlepiej jak aby mieć pewność co to jest? czy poza połośką i przegubem w megance moze coś jeszcze tak strzelać przy delikatnym ruszaniu na wprost?

Megana kombi 1.6 16v

 

Po tym co powyzej przeczytalem, obstawiam poduszę pod silnikiem, bo gałka skrzyni faktycznie lata przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Ale czekam jeszcze na sugestię czegoś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. dzisiaj obejrze poduchy z kanału, jestem wstanie to sam wymienić majac dostęp do kanału, i czy natrafię na jakieś "niespodzianki" po drodze? Czy lepiej jechać do mechanika? Bo tak jak pisałem, nie wydaję mi sie aby to był przegub, a ta gałka skrzyni biegów strasznie lata przy dodawaniu i odejmowaniu gazu :/ no i ten odgłos jest tak bardziej centralnie ze srodka komory silnika a nie gdzieś po bokach jak to właśnie mamy przeguby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zmieniłem tylną poduchę i jest lepiej tzn. Gałka skrzyni nie lata już przy dodawaniu gazu, Stukanie przy ruszaniu pozostało, chociaż jest dużo mniejsze niż przed wymianą. Czuje jakby to było zaraz przy nogach kierowcy, może ewentualnie trochę powyżej nóg. Jak sprawdzić resztę poduszek silnika? W najgorszym razie wymiana przegubu (czytaj całej półośki) jest bardzo skomplikowane? Jakieś pomysły co dalej sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem o łapie silnika z prawej strony, tej przy rozrządzie. Też tak miałem, myślałem, że to amortyzator, po odkręceniu okazało się, że poducha jest w dwóch częściach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!