Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy podatek od samochodu


traszka

Rekomendowane odpowiedzi

Niech mnie ktoś poprawi, bo nie znam dobrze niemieckiego, ale w Niemczech za 100cm3 płaci 9,5euro jeśli chodzi starego diesla i 2 euro za 100cm3 jeśli mówimy o starym benzyniaku. Źródło: http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php

Następnie dolicza się po 2 euro za każdy gram po przekroczeniu 120gram co2/km

 

Wg tych informacji wychodzi dla 2 litrowego diesla około 750 euro na ichniejszym kalkulatorze.

W Polsce wg artu ma być 3000zł

 

Hm, ja tu widzę znak równości w kwotach opłat, natomiast w zarobkach przepaść.

Może gdyby tak ustawodawcy podzielili te 3k PLN przez 6 na dobry początek to bym to jakoś przeżył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, ja tu widzę znak równości w kwotach opłat

w jakimś źródle typu interia.pl czy wp.pl było napisane że podatek ten jest wzorowany na zachodnich sąsiadach.Szkoda że nie wypłaty.. A takie dzielenie kwoty na kilka rat to niech sę wsadzą...

 

[ Dodano: 2009-05-07, 09:59 ]

kolejny stek bzdur w temacie

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/c...jest-ok,1302182

 

Konfederacja Pracodawców Polskich- kto to w ogóle jest?? to rząd stanowi prawo w tym kraju czy jakiś związek ( nawet sobie nazwę z angielskiego wzięli...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sergiu83 masz racje na temat Konfederacji Pracodawców Polskich ale niestety w przeciwieństwie do nas oni mają KASĘ i ich zdanie jest ważniejsze a podatek i tak ich nie dotknie bo stać ich na nowe fury. Jeśli to wejdzie w życie do PO i PSL sobie stryczek uplotą.

A za rok wybory prezydenckie więc TUSK raczej będzie się z tym liczył.

Pożyjemy zobaczymy jak znam nasz kraj to tylko straszą - podobnie było z akcyzą na gaz od 2005 albo 2004 słyszę o drastycznej podwyższe akcyzy na gaz i całe szczęście tylko słyszę, więc raczej z tym też tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miejmy taką nadzieje misiek1979. oby to wszystko kiedyś pierdło i to do takiego stopnia że trzeba się będzie martwić o jutro...

 

[ Komentarz dodany przez: DrNO: 2009-05-07, 11:16 ]

ja ten wątek chyba do humoru przeniosę... dawno już takich aronii dobrych nie zbierałem! ;) cholera, te litrówki mnie kiedyś wykończą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podatek ekologiczny pewnie wcześniej czy później wprowadzą, mają dobry argument - na zachodzie już jest. Tyle tylko, że stawki o których mowa są delikatnie mówiąc wygórowane.

Rozumiem chęć pozbycia się złomu samochodowego z ulic, jak najbardziej jestem za takim pomysłem. Uważam jednak że usuwać stare auta z dróg powinny stacje diagnostyczne a nie kosmiczne stawki podatkowe.

 

O Konfederacji Pracodawców Polskich nawet nie będę pisał bo w polskich realiach większości narodu na nowe auta po prostu nie stać ( z resztą nawet w Niemczech średni wiek auta wynosi 8 lat)

 

Ostatecznie jak znam pomysłowość narodu to zapewne wykształci się coś w rodzaju "ekotuningu" który zapewni mniej co2 w spalinach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta konfederacja to by mogła zadbać o nasze zarobki a nie ... a zresztą.

usuwać stare auta z dróg powinny stacje diagnostyczne

?? no co ty, pójdziesz z flaszką i już masz podbite :mrgreen: ale tak poważnie to dobry pomysł, tylko takie stacje należałoby dokładnie kontrolować. Tak swoją drogą to mogliby zacząć takie manewry od kamazów, starów >15 letnich, czy innego badziewia co woziło ocet do sklepów w prl-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko u nas w karju jest tak, nic powoli i skutecznie (peweni jakby to była kwota rzedu 50-100 zł) to oni od razu chca po 3.000,00 zł. Niestyt tak jest, jak kraść to na całego. Patrząc na to znowu z innej strony to czemu mam im płacić? Za co? Przecież te pieniadze (masa kasy) pojdzie jak wszystkie inne pieniadze podatnikow w błoto. Co innego jakby faktycznie ta kasa poszła na nowa droge. I patrzac znowu z innej strony to jak my mamy sobie kupic nowe auto? Nie wiem czy ktoś sie orientuje ile jest najnizsza krajowa? Obecnie coś kolo 1250-1300 zł nie pamietam dokladnie a 3-4 lata temu była 800-900 zł. Wiec pytan sie dla czego tak malo? Podwyżka o 400 zł i to brutto? Sami powiecie, że to śmieszne pieniadze. A to własnie tacy ludzie jeżdza starymi autami bo nie stac ich na nic innego i oni maja jeszcze placic dodatkowo kase? Przeciez te 3.000 to czesto rownowartosc ich auta, ale co tam lepiej pozbawic ich ostatniego środka komunikacji, bo PKS i PKP wiekszosc nieoplacalnych lini polikwidowala. Wiec co mówie bo mieszkam na wiosce i nie ma u mnie nia PKP ani PKS a najblizszy przystanek jest o 1,5 km ode mnie i to 2 razy dziennie. Wiec nie wyobrażam sobie abym ja czy inni ludzie placili takie pieniadze bo poprostu zrezygnuja z aut. Lepszym pomysłem było by wieksze podatki od ich odprawek czy diet. Niech sobie najpierw zabiora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno na ten temat- DLACZEGO ONI PRZYCZEPILI SIĘ DO OSOBÓWEK, które palą do 10l PB a poza tym dosyć często są na LPG a nie wezmą się za ciężarowe czy autobusy rozklekotane ciężarówki palące po 30 l. Nikt ich nie ruszy bo to przedsiębiorcy którzy mają swoje stowarzyszenia i związki.

Ja sobie nie wyobrażam że mając 13-letnią Megi (za 7 tyś) i 8 -letnie Clio miałbym teraz zapłacić nawet 1000 rocznie za co w imię czego - za te autka zapłaciłem VAT, AKCYZĘ i codziennie płacę inne podatki zawarte w paliwie.

PS. Chyba że dadzą mi 2500 Euro (jak u Niemca - taka sama podatek to i rabat ten sam) za wyrejestrowanie autka i zakup nowego ;) Pójdę do salonu i kupię sobie wtedy Dacie za 15000 po upuście ew. drugie Clio za 20000 po upuście może być i Chevrolet i będę zadowolony ale jak mam płacić podatek w imię zasady żeby opłacić następnego urzędnika który będzie pierdział w stołek i zatrudniał 5 sekretarek i 4 zastępców którzy mają też sekretarki to co ja jestem - pomoc publiczna.

W tej chwili dostaję po 2500 Euro za wyrejestrowanie i do końca następnego tygodnia jeżdżę dwoma nowymi autkami ;) a co jeden będzie za dopłaty a drugi na kredyt.

 

UKOCHANY KRAJ UMIŁOWANY KRAJ ;)

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co ja jestem - pomoc publiczna.

raczej dojna krowa :mrgreen:

zapomnij o dopłatach w takiej wysokości, może 2500 dostaniesz ale prędzej w jenach albo kopiejkach.

hmm a gdyby tak sobie hammera kupić, oczywiście nowego, który ma emisje co2 taką jak z 5 albo więcej meganek to ciekawe ile by sobie policzyli tego podatku "ekologicznego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wezmą się za ciężarowe czy autobusy rozklekotane ciężarówki palące po 30 l.

Tu akurat podałeś zły przykład, bo nowe ciężarówki właśnie tyle palą :mrgreen:

Nowa Magnumka spala ok 30l, Scanie potrafią zejść do 27 litrów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 tak tylko że nowe autka mają filtr cząstek stałych i spełniają wszystkie nawet najostrzejsze normy. Mi chodziło o autka z lat 90-tych i autobusy które kursują po naszych trasach - próbowałeś kiedyś jechać za takim "stworem" i mieć włączony nawiew - komora gazowa to przy tym niebo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te z lat 90 to jeszcze nic, bo wtedy pojawiły się normy emisji spalin Euro coś tam coś tam.

Najgorsze są złomy z lat 70-80ych, tzw gniotsa-niełamiotsa, które mimo usterek mniejszych i większych ciągle jeżdżą. Jeździć będą jeszcze długo, bo wbrew pozorom to są najlepsze sprzęty jeśli chodzi o koszt naprawy, każdy wie jak to naprawić (wystarczy młotek) i nie ma w nich uciążliwej elektroniki. Kiedyś wyginą śmiercią naturalną i tyle.

 

Co do podatku, myślę, że nie wprowadzą a o czymś trzeba pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!