Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znów paski


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość:

 

Godzinę temu zostałem ściągnięty pod dom po awarii samochodu. Zgasł nagle podczas postoju na skrzyżowaniu. Okazało się, że spadł pasek klinowy alternatora a drugi pasek pękł i wkręcił się w koło zamochowe przy silniku. Na szczęście udało się te resztki paska jakoś wyciągnąć. W związku z tym mam pytanie czy wymiana pasków wystarczy żeby auto dziłało nadal, czy czeka mnie remont silnika, bo auta nie idzie odpalić. Do czego służy ten drugi pasek?

 

Starałem się używać opcji szukaj lecz żadna z porad którą znalazłem nie odnosi się dokładnie do mojego przypadku.

 

Pozdrawiam.

 

Renault Megane Coupe 1996r silnik 1,6e benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden ppasek jest do napędu alternatora , drugi zaś do napędu akcesoriów..pompa wspomagania,sprezarka klimy...jeśli rozrząd jest ok to spoko,wymień zerwane paski i gitara <ok>jeśli jakimś cudem zerwałeś pasek od rozrządu to jest problem,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się wkręcił pasek pod koło na wale to mógł przestawić rozrząd.

Tylko nie rozumiem skąd Ci się wziął drugi pasek? Jeden pasek jest od alternatora i akcesorii drugi to pasek rozrządu. Jeżeli zerwane są oba to czeka Cię grubszy wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zewnątrz obok silnika są dwa paski. Jeden napędza alternator i wspomaganie kierownicy, a drugi ? Właśnie nie wiem co. Jeden pasek spadł , ale jest cały (ten od alternatora i wspomagania, A drugi wkręcił się się w koło przy silniku (udało się go wyjąć). Przecież na wale od silnika są dwa koła od pasków.

 

Proszę o pomoc, bo czeka mnie za 2 dni daleki wyjazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. ja też mam 3 paski u siebie. Pytałem się mechanika nawet co to za paski i tak jak zbyszek pisze. Wymien zerwany pasek i powinno być ok. Tak czytając ten twój przypadek przyszło mi zapytanie: kiedy wymieniać te paski? dopiero jak pękna czy też jest jakiś przydział na nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście w tych silnikach są dwa paski + pasek rozrządu.

Wymień oba. Moim zdaniem, ze względu na konstrukcję kół pasowych na wale korbowym, zerwanie któregoś z pasków nie powinno skutkować przestawieniem, czego nie można powiedzieć o silnikach 16V. :-?

 

Każdy się się może pomylić - powiedział jeż schodząc ze szczotki :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. ja też mam 3 paski u siebie.
SnakeEyes, w 2.0 8v są tylko 2 paski (akcesoriów - widoczny gołym okiem) oraz rozrządu (pod pokrywą). Ponadto w 2.0 8v ze względu na inną konstrukcję jak pęka pasek akcesoriów to przeważnie głowica też jest do roboty :mrgreen:

 

przyszło mi zapytanie: kiedy wymieniać te paski? dopiero jak pękna czy też jest jakiś przydział na nie?
Pasek kosztuje 20 zł więc sam sobie odpowiedz na to pytanie...Paski zmieniać najlepiej co 60-90 tkm lub 5 lat (co wcześniej) zwłaszcza ten rozrządu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, byłem właśnie na rozmowie z dwoma mechanikami. Sprawa wygląda tak : nawet, gdy pękną oba paski, to powinno się odpalić samochód (mój nie odpala) lub powinno czuć się kompresję przykładając rękę do końcówki rury wydechowej (u mnie brak kompresji). Wariant optymistyczny to przestawiony o ząb pasek rozrządu, wariant pesymistyczny to remont całego rozrządu z zaworami włącznie. Co poszło będę wiedział w poniedziałek.

Dzięki za odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!