Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup scenica z otwieraną szybą


StaFF36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Właśnie z moją żona przymierzam się do zakupu scenica które będziemy używać jako autko rodzinne :mrgreen: Bardzo nam sie podobają wersje z podwójnym szyber daszkiem oraz z otwieraną osobno tylną szybą i tu zaczynają się schody :/ otóż jak przegadamy sobie oferty na necie to jest mało akurat takich modeli z jednym i drugim. Dlatego zastanawiamy się nad funkcjonalnością tego pomysłu i czy niema jakiś kłopotów z nią w sensie jakieś przecieki itp. może ktoś doradzi czy się opłaca szukać takiej wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam otwierana tylna szybę - bardzo przydatne i bezproblemowe rozwiazanie. Z szyberdachu świadomie zrezygnowałem, przy klimie jak dla mnie jest zbędny a kłopot duży - trzeba dbać o uszczelki, prowadnice, napęd i odprowadzenie wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchylna szyba jak najbardziej, szyberdach obniża sufit :mrgreen:

Uchylną szybę na pewno miały wersje RXi i bogatsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam uchylną szybę, miałem w scenicu taki myk :mrgreen: . Bardzo przydatny np na postoju na kawkę( masz zadaszone miejsce ze stolikem ;-) ), albo gdy chcesz coś wyjąć z bagażnika a on jest pełny( co przy całej rodzince jest częste) i po otworzeniu klapy wszystko wypada albo nie chcesz by inni widzieli jego zawartosć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki dzięki za odpowiedzi na moje pytanko a tyk jeszcze w tym temacie małe pytanko, Bo zauważyłem że praktycznie wszystkie wersje które mają szyber uchylaną tylną szybkę oraz klimatronic to mają skórę w środku a czy były też takie wersje z welurem ??? bo chyba bardziej praktyczny jest welur niż skórka mniej się człowiek poci podczas jazdy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

StaFF36, nic podobnego - dobra skóra sprawuje się o niebo lepiej niż welur - poza tym dodatkowy atut to czyszczenie np. po rozlaniu płynu przecierasz szmatką i spokój. Ważne jest również aby dobrze ją konserwować a będzie służyła przez lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav85, wymieniłeś plusy skóry, a zapomniałeś o minusach, np jak się skóra nagrzeje na słońcu lub zmarznie w zimie to lepiej mieć wtedy pokrowce :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że ta klapa z szybą mało potrzebna... na półce i tak nic nie położysz, jak zdejmiesz półkę to nic nie wyjmiesz z bagażnika z dołu bo za głęboko... więc nie wiem do czego ten bajer... jedyny plus jakbys deski chciał przewieść długie to otworzysz i będzie łatwiej zamiast klapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość podniesienia półki po otwarciu tej szyby, więc reklamówki z zakupami śmialo przechodzą. Sam tak robię jak na parkingu jet mało miejsca i klapa czasem może sie nie otworzyć (np na parkingach podziemnych).Dobra rzecz:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Otwierana tylna szybka w klapie bagażnika to genialny pomysł i bardzo praktyczna rzecz :D

Mam to wiem, a szyberdachu nie mam wiec się nie wypowiem.

Gdy kiedyś zmienię Scenica na inny model, to bardzo mi będzie brakować tego patentu.

Aż dziw bierze, że to rozwiązanie jest bardzo rzadko spotykane w Scenicach II, a w Scenicach III chyba w ogóle go nie przewidziano :D

Co do skórki to też mam i to w pełnej skórze. Szczerze mówiąc fajnie to wygląda, ale wolałbym wersję w tzw. półskórze, ponieważ po pełnej skórze strasznie się tyłek ślizga. Pierwsze ostrzejsze hamowanie bez zapiętych pasów i mamy gwarantowaną "wylotkę" z siedzeń :D

 

W lecie skóra oczywiście potrafi się nagrzać, ale o wiele mniej niż skaj (miałem kiedyś malucha w skaju) i bardzo szybko dostosowuje się do temperatury siedzącej na niej osoby. Po niemiłych doświadczeniach z przyklejaniem się do skaju na fotelach malucha, byłem bardzo bardzo pozytywnie zaskoczony właściwościami tapicerki skórzanej. Człowiek się nie przykleja do skórki i nie poci, no chyba, że warunki we wnętrzu są iście tropikalne. Ale od tego mamy klimkę, aby warunki były optymalne.

Jeżeli chodzi o zimę to tu jest gorzej. Tapicerka np. po nocy mocno się wychładza i kilka minut minie, aż skórka nagrzeje się do odp. temperatury, aczkolwiek tragedii też nie ma i jakoś sobie tyłka dotąd nie odmroziłem.

Faktem jednak jest, ze skóra na fotelach powinna być sprzedawana zawsze w kpl. z podgrzewaniem foteli (przynajmniej przednich). W większości marek tak właśnie jest, ale niestety nie w Renault :D

W Scenicu obie te opcje były oddzielnie sprzedawane i stąd w moim RXi, jest pełna skóra a nie ma grzania foteli :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do skóry w zimie,to jest proste wyjście.ja w swoim scenicu (pólskóra) zakupilem maty podgrzewane pod zapalniczkę,i problem z glowy.co do tylnej szyby się nie wypowiem,ale szyberdach to fajna sprawa.jak otworzę obydwa to wyglądam jak statek pod pelnymi żaglami.polecam moją wersję DYNAMIQUE - klimatronic,6 poduszek,fabr.alufelgi 16 cali i nawet fabr.zmieniarka Alpina.Autko naprawdę prezentuje się nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!