Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Straż graniczna i mandat za brak świateł!


SnakeEyes

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając z pracy zjeżdzałem z mostu,słońce ostro dawało.patrze straż graniczna stoi i jakiś koleś z lornetką obok i mnie zatrzymują. Okazało się,że rzekomo jechałem bez świateł. Ja uważam,że miałem włączone,kontrolka wewnątrz auta mi się świeciła. Jak się zatrzymalem od razy wyłączyłem silnik. Pan wziął dokumenty do sprawdzenia, wrócił i mówi: "100zł i 0pkt"....odmówiłem przyjęcia mandatu. Sprawa zakonczyła się wezwaniem na przesłuchanie do izby celnej w Bydgoszczy. Potem sprawa niby ma iść do Sądu.

Generalnie uważam,że będzie to starcie słowo moje v słowo pedała z celnej służby. Jak myślicie,jak to się skończyć może? Ktoś kiedyś miał taką akcję??

Zaznaczam,że te buraki w aucie nic nie sprawdzali, czy mi światła działają czy nie,czy może żarówka się przepaliła...totalnie nic..Jaki mają dowód że nie miałem świateł- tylko słowo...

 

Teraz jak na to patrze,mogłem się wcale nie zatrzymywać jak mi machali lizakiem...wydaje mi się,że nie mieli czym zarejestrować moje numery a tymbardziej zapamiętać,bo szybko jechałem,więc by tylko smród poczuli z mojej Megi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że Straż Graniczna ma większe prawa niż Policja. Oprócz tego-SnakeEyes, jak byłeś pewien, że światła miałeś włączone, to dlaczego nie wysiadłeś z samochodu i nie sprawdziłeś tego w celu udowodnienia? W każdym razie u mnie nawet po wyłączeniu silnik światła świecą przez jakiś czas, chyba że otworzę drzwi. W dodatku SG raczej nie działa w pojedynkę- będą świadkowie. Być może będzie szansa, że odpuszczą, bo nie będzie im się chciało zbyt dużo pisać, ale na to bym nie liczył. W przeciwieństwie do Policji SG to nieźle wyszkoleni ludzie, w dodatku zażarte kanalie. Mnie kiedyś chcieli rozebrać pół auta w okolicach Cieszyna. Na szczęście kumpel był celnikiem :-P i na niego się powołałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaskinia: nie myślałem logicznie, miałem niezłego wkurwa w pracy i chciałem tylko do domu dojechać na obiadek a tutaj taka dupa. SG była w Renault Trafic, jeden koleś spisywał dane gościa z golfa IV (też za światła) a drugi stał z lornetką i mnie haltował.

Więc generalnie jakbym się nie zatrzymał,to za nim by wsiedli do auta,odpalili silnik, oddali dokumenty typowi z golfa to dawno bym już im odjechał :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę grać cwaniaka, bo sam nie wiem jak bym się zachował. Ale wiem jedno-na pewno bym nie uciekał, bo wtedy można sobie narobić niezłego gnoju-wystarczy, że gość by spisał blachy. Wiesz- w sądzie oni zeznają, że widzieli to naocznie i tyle. Nie ma znaczenia, że drugi SG spisywał typa z "króla" IV 8-)

Trzymam kciuki-napisz jak się to skończyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokażesz, że masz Angel Eyesy, które nie mają ważnej homologacji w PL to sprawę raczej masz przegraną. To co widziałem u Lepper_pl jak jechaliśmy w trasie to faktycznie w słońcu raczej nie widać, że światła są włączone. Niestety świadczy to o ich jakości.

 

Co do kosztów to w razie przegranej masz ew. mandat plus koszty postępowania (teraz ok. 150 zł) - miałem okazję ostatnio wojować ze Strażą Miejska ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SnakeEyes widzisz, zależy czy trafisz na człowieka czy trepa. Mnie SG zatrzymała kiedyś przed Krakowem ale wtedy miałem spalona żarówkę. Pogadałem trochę z nimi i mnie puścili.

 

Niestety bronius napisał co Cie może pogrążyć, tych świateł rzeczywiście nie widać w słoneczny dzień i gość też tak to widział.

Żeby wiedzieć jak się zachować w takich sytuacjach trzeba by znać dokładnie prawo i przywileje służb, a to się ciągle zmienia i nie jest to łatwe. Ja natomiast pamiętam jak się zachować podczas kontroli:

1. zatrzymać się w możliwie bezpiecznym dla nas miejscu (jak chcą nas kontrolować w "czarnej pupie" możemy odmówić i jechać na najbliższą komendę).

2. Nie gasimy silnika.

3. Ręce na kierownicy i tyle.

Powodzenia Ci życzę Snake, jak masz się z nimi szarpać to załóż lepiej zwykłe lampy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SnakeEyes, nie czekaj do poniedziałku, sam się przygotuj i przeczytaj co możesz a właściwie co może SG, gdzie i na jakich zasadach. http://www.auto-swiat.pl/Search/index.asp?...&sa.y=0#987

Warto także poprzeglądać ustawy. Wszystko znajdziesz w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straż graniczna czy ZW mają bez mała takie same uprawnienia jak Policja. Słowo przeciwko słowu --> leżysz, bo tamten zaprzysięgły pracownik. Generalnie mam podłączone światła spod sygnału stacyjki i nawet mi kitu nie wcisną, a tak .....zapomniałeś się i masz lżejszy portfel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w momencie jak zatrzymali... podali przyczyne ?

Jezeli nie to pisz skarge dotyczaca formy kontroli.

Tobie sie dostanie 100zl, a im po premii i upomnieniu :mrgreen:

 

Co do samego "czy sie zatrzymac czy pojechac" to wtedy mialbys przesrane...

Byli umundurowani, z oznakowanym pojazdem... nie ma wytlumaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się tu oparł na stwierdzeniu że SG może prowadzić kontrole w strefie przygranicznej. Twoje rejony raczej do takowych nie należą. A co do samych świateł to raczej jestem za opcja która przytoczył kol. bronius. Niestety taki "urok" tych światełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

 

Sęk w tym, ż SG nie musi działać w strefie przygranicznej, choć tak najczęściej bywa. A uprawnienia mają bardzo szerokie

 

Na naszym forum nie cytujemy w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadamy. :mrgreen: To nieładnie przedrzeźniać przedmówcę. ;) Zapoznaj się z regulaminem w tej kwestii. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazję ostatnio wojować ze Strażą Miejska ;-)
a nie orientujesz się ile strażaki sobie pobierają jako "opłatę manipulacyjną" za niezapłacony mandat? że mi zwrot podatku potrącą o wysokość mandatu to tego jestem pewien, nie wiem tylko ile sobie policzą za "obsługę"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tj ciekawe:

Według rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z 25 maja 1999 r. są to policjanci, funkcjonariusze straży granicznej, celnicy, strażnicy leśni, funkcjonariusze straży parku, pracownicy zarządu dróg oraz strażnicy miejscy. Sprawa kompetencji policji nie budzi żadnych wątpliwości. Straż graniczna może prowadzić kontrolę ruchu w zasięgu przejścia granicznego oraz w strefie nadgranicznej. Pozostali wymienieni funkcjonariusze muszą mieć upoważnienia do prowadzenia kontroli. Wydaje je im komendant powiatowy policji. "Uzbrojeni" w takie dokumenty celnicy mogą działać wyłącznie w strefie nadgranicznej.

 

kwestia czy nie było aktualizacji rozporządzenia :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!