Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju


xluki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Już od jesieni zeszłego roku staram się znaleźć źródło tego wycieku. Czy możliwe jest, że jest to reakcja na zbyt dużo oleju (istnieje taka możliwość, że wlałem za dużo oleju)? Nie ma objawów wskazujących na uszczelkę pod głowicą (korek nie jest mleczny, spaliny nie są białe, nie ma oleju w płynie chłodniczym). Auto jest zrywne, nie odczuwam ubytków w mocy. Jesienią 2008 roku dolałem oleju i wciaż jest MAX (poziom oleju jest taki jak być powinien). Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, ponieważ nie ma sensu robić uszczelki pod głowicą jeżeli nie ma się 100% pewności. Mechanik powiedział, że może to być uszczelka pod głowicą i równie dobrze nie, więc można 1000zł odchudzić bez podstaw portfel.

 

Załączam zdjęcia :

mldsc00531.jpg

 

mldsc00532.jpg

 

mldsc00533.jpg

 

mldsc00534.jpg

 

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,mam ten sam problem co ty,olej w tym samym miejscu sie poci i skrapla sie do korka spustowego przy misce olejowej,,podobno jak nie robi plam to jeszcze nie jest zle ale u mnie zaczyna planic co nie co i co najciekawsze zadnych ubytkow,zachowanie motoru tak jak u ciebie-bez zmian.Dlatego rowniez prosze o pomoc jezeli ktokolwiek juz to przezyl:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powycierałbym silnik, przemył benzyną i obserwował po każdej jeździe. Jeżeli spod uszczelki to znaczy, że popuszcza. Mokro zarówno po jednej jak i drugiej stronie silnika. Jeżeli osiągi bez zmian i poszedł tylko olejowy na zewnątrz to wasz wybór : z jednej strony drażni a z drugiej poczekałbym dolewając (o ile zachodzi taka potrzeba). Wyciek niewielki. Osobiście spróbowałbym jeszcze Z GŁOWĄ (!) dociągnąć głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej mój post na ten temat - coś z tego nie rozumiem tu FRM pisze że nie ma się czym przejmować a u w poscie poniżej Prezes pisze że pilnie.

 

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=12474

 

Więc jak to jest z tymi wyciekami. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie poci sie tylko tu od strony filtra oleju i myśle ze najlepiej będzie jak zrobię ,,ze nic nie zrobię :)bo aż tak nie cieknie,a i koszta niepotrzebne .Pójde za radą kolegów i obserwował będę,bo w sumie rok tak mam a oleju ani grama nie dolewałem bo i po co jak na miarce nic nie ubywa.No poci sie spod tej aluminiowej obudowy na kolektor dolotowy-pewnie to spod głowicy.Ciekawi mnie co to ta "odma" o której Prezes pisał....no i nie ukrywam ze wkurzające takie pocenie,ale moze nic nie robić lepiej ,zwłaszcza ze motorek chodzi fajoisko no i myslę LPG tegesnąc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jutro zobacze co to ta odma przeczyszcze ta rure przy filtrze powietrza-jak bedzie oczywiscie brudna,nie wiem czy dobrze mysle ale brudna znaczy zapackana olejem?czy jak?no ale czy to cos pomoze?na te moje wycieki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xluki mam identyczną sytuację.olej leci dokładnie w tym samym miejscu i nie bardzo wiem co robić. tak jak u Ciebie i u mie korek nie jest mleczny, spaliny nie są białe, nie ma oleju w płynie chłodniczym.

jakbyś znalazł rozwiązanie to proszę umieść tutaj odpowiedź, będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej w piątek. Postaram się w najbliższym czasie umyć silnik i obserwować. Wydaje mi się, że jest to walnięta uszczelka pokrywy zaworów. :-| Jeżeli rozwiąże problem na pewno umieszczę odpowiedź. Na 100% nie jest to uszczelka pod głowicą (wątpie żeby walnięta wytrzymała pół roku) zrobiłem wczoraj 300km i na trasie idzie jak burza 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Siemono wszystkim mam identyczny problem z tym wyciekiem. tak troszke wyrzuca olej pod kolektorem. Jaka temu przyczyna????? wykluczam uszczelke pod głowicą bo silnik się nie grzeje płyn nie ucieka poziom oleju jwst ok i nie dolewam nic. Moc jest nie dumi wszystko git. Nawet przy spokojnej jeżdzie nic sie nie dzieje ale przy wiekrzych obrotach (przy odcięciu)zaczyna to ostro dawać znaki o sobie. Więc co to się dzieje??????????????????Prosze o opinie kogoś kto zna się na rzecz. myślałem ze może to uszczelka pod kolektorem wymieniłem i nadal tak. silnik umyłem i na spokojnie było ok ale przy więkrzych obrotach znów:(((( nie lubie takich akcji bo coś mistuka puka w aucie to kłade sie pod auto i robie a to mnie badzo wku>>>a. dajcie znac tu albo gg 3771826 pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!