Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ wydechowy - "buczenie"


sirraf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wymieniłem calutki układ wydechowy (z wyjątkiem katalizatora) jednak wciąż mam jak by takie buczenie "podrasowanego" układu wydechowego. Co w przypadku Scenica nie powinno mieć miejsca :mrgreen:

Mechanik który to zakładał mówi że tak jest i nie powinenem się przejmować bo skoro zatyka ręką (dłonia otwartą zatyka rurę) i nie ma gaśnięcia silnika czy gdzies nie widać wylatujących oparów to powinienem na to nie zwracać uwagi....No przyznam że nie podoba mi się takie traktowanie bo skoro wydałem pare złotych na nowe elementy to nie powinienem CHYBA słyszeć przynajmniej "budczenia". NIestety jest to wyrób mało znanej firmy z Polski. Czy może tak się dziać czy jechać i niech wymienia na nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, możesz wydać więcej kasy i wymienić cały wydech na nowy jakiejś renomowanej firmy. Może to nawet poprawić elastyczność silnika i zmniejszyć spalanie. Możesz kupić tzw. rzemiosło, ale wtedy elementy mogą mniej wytrzymać, dojść efekty dźwiękowe, buczenie, brzęczenie itp. Pozostaje przyzwyczaić się do tego lub wszystko wyrzucić i kupić nowe markowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! U mnie to samo wymieniłem obydwa tłumiki na jakies zamieniki po 120zł i tak samo buczy. Ten polski szajs co sprzedają wogóle sie nie spełnia swojega zadania jak sie wkurze to kupie poprawny tłumik koncowy bosala i bedzie cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź sobie dudu kolektor wydechowy, u mnie też buczało przy tych obrotach a po wymianie kolektora bo był pęknięty buczenie ustało w 70 %. Bo nadal torche głośno chodzi ale już jest ekstra niz było wcześniej. I ponad 100 kmh można śmigać bez obawy że nas głowa rozboli :mrgreen: Ja jeszcze zmienie koncowy tlumik na ULTERA dedykowanego więc odglos w autku będzie przyjemniejszy :-P a i czy pompa wody tez może powodowac buczenie?? I czy źle ustawione poduszki pod silnikiem i skrzynią też mogą dawac taki buczenie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ wydechowy robiony był od początku do końca. Kolektora nie wymieniałem ale spec od tłumików (nie jakiś stodołowy mechanik) stwierdził że kolektor jest cały i prosty co się podobno rzadko zdarza przy naszych megankach. Także mam nową uszczelkę, tłumik zamiast katalizatora, nowy tłumik środkowy i końcowy. Nawet wieszaki nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz jeszcze dobrze bo mija Ci to buczenie po przekroczeniu 2500. U mnie jest w zakresie od 2800 do 3200. Z przodu tak nie słychać i mi to nie przeszkadza. Ale jak wiozę pasażerów z tyłu to masakra. Strasznie świdruje w uszach (oczywiście tym pasażerom z tyłu). Poza tym u Ciebie to coś w rodzaju bzyczenia (chyba że to ta blacha co mam się nie sugerować) a u mnie buczenie jest takie rezonansowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie tez jest rezonansowe i wcale nie mijało po 2500 obrmin tylko stawało sie większe, na filmiku tego niesłychac. Ale teraz juz niebuczy, tylko tak chwilami, ale obstwiam że to zle ustawiona poduszka bo na postoju wszystko w aucie lata tak trzęsie budą ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie buczalo a to sie okazalo ze kolektor jest zaczepiony na takie male plaskowniki i to sie oderwalo, ponadto trzeba zobaczyc czy teraz nowe tlumiki nie dotykaja wam tych oslon aluminiowych pod podwoziem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz kiedys pisalem na ten temat. Jak mialem naderwane mocowanie kolektora do podwozia to bzyczalo tak jak to slychac gdy blacha gdzies jest luzna . teraz jest ok ale i tak uwazam ze maganki sa dosc glosnei szczegolnie te z silnikami 1.6 8V . Generalnie trzeba wejsc pod spod auta i sprawdzic czy oslony tlumikow tzn te aluminiowe blachy i mocowanie kolektora jest ok. Sam jezdze tym autem ale mimo tego musze stwierdzic ... to jest najglosniejsze auto jakie w zyciu mialem a mialem ich juz sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!