Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczne szyby - automatyczne domykanie


Rekomendowane odpowiedzi

Przeciesz napisałem wyrażnie musisz zmienić zasadę zasilania przewodu plusowego szyb.Ze stacyjki na akumulator ja zrobiłem to w skrzynce bezpieczników .Przez odcięcie przewodu i podłączenie pod wolny zacisk bezpiecznika zasilanego z akumulatora i działało bez zarzutu.Kombinacje na przekażnikach są bardziej skomplikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym poście co powyżej podałem omawialiśmy z kolegą gojgien taki sam przypadek co ty masz i idzie podłączyć sterowanie wszystkich 4 szyb potrzebny jest tylko dodatkowy przekaźnik do sterowania masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o masę tu chodzi tylko o plus z akumulatora. Masę w samochodzie to mam kiedy chcę i gdzie chcę wystarczy tylko przykręcić przewód do nadwozia ,problemem jest plus.Zasada działania szyb polega na tym że przełącznikiem zamieniam na jednym z tych dwóch przewodów do silnika plus na minus.Przyjmijmy że przewody nazwiemy "A" i "B" .Na obydwóch jest plus(plus na obydwu przewodach jest po to aby silnik zatrzymał się natychmiast) ,jeżeli przełącznikiem zmienimy na przewodzie "A" na minus (B+,A-)szyba pójdzie w dół.Jeżeli przełącznikiem zmienimy na przewodzie "B" na minus (B-,A+) szyba pójdzie do góry. Problem jest to aby w tym czasie "plus" było z akumulatora. W domykaniu szyb potrzebujemy aby na przewodzie "B" zmieniało się na minus w tym celu przecinamy przewód i łączymy go z modułem.W chwili jak zamkniemy centralny pilotem

impuls z centralnego uruchamia moduł ,który przy pomocy przekaźników na przewodzie "B" przełącza na minus(B-,A+) i szyby się domykają.Pod warunkiem że na przewodzie "A" będzie plus z akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak wyłączysz stacyjkę to na przewodach do silnika nie masz +12V wiem bo sam to przerabiałem wtedy plusa na jeden przewód podaje sterownik domykania a masę na drugi przewód musisz podać przez przekaźnik właśnie a nie bezpośrednio bo jak przekręcisz kluczyk to się pojawi plus i będzie bum:P dodatkowo musisz przewody z masą odseparować diodami wiem co pisze bo miałem ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym poście co powyżej podałem omawialiśmy z kolegą gojgien taki sam przypadek co ty masz i idzie podłączyć sterowanie wszystkich 4 szyb potrzebny jest tylko dodatkowy przekaźnik do sterowania masą.

ale jak wyłączysz stacyjkę to na przewodach do silnika nie masz +12V wiem bo sam to przerabiałem wtedy plusa na jeden przewód podaje sterownik domykania a masę na drugi przewód musisz podać przez przekaźnik właśnie a nie bezpośrednio bo jak przekręcisz kluczyk to się pojawi plus i będzie bum:P dodatkowo musisz przewody z masą odseparować diodami wiem co pisze bo miałem ten sam problem.

Proszę o rozwinięcie myśli, podpowiedź podłączenia i zasilenia przekaźnika.

Odnośnie dodatkowego zasilania +12V zgadzam się także, że ciągnięcie dodatkowego zasilania jest delikatnie mówiąc nierozsądne, może to zaburzyć działania całego układu po przekręceniu stacyjki i niepotrzebnie obciążać ako.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego djlexus sterowanie dodatkowym przekaźnikiem odbywa się za pomocą centralki domykania. U mnie jest to przewód żółty na którym przez cały proces zamykania pojawia się masa. W sterowniku MPW-4 jest to przewód brązowo-biały trzeba tylko sprawdzić czy jest na nim masa czy plus. Jeśli masa to schemat podłączenia jak poniżej na rysunku, jeśli plus to trzeba zamienić przewody na cewce przekaźnika. Diody są po to, żeby podczas "normalnej" pracy szyb nie było zakłóceń w działaniu.

 

post-44079-0-52585600-1347654882_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djamper - jeżeli piszę że przewód zasilający szyby oryginalnie zasilany przez stacyjkę odciąłem i podłączyłem pod wolny bezpiecznik zasilany z akumulatora to włączenie stacyjki nie zrobi żadnego bum bo stacyjka nie ma już z nim połączenia.Dzięki tej prostej zamianie mi podłączenie domykania czterech szyb zajęło 3godziny a wy męczycie się już od kilku dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt się nie męczy bo problem jest dawno rozwiązany a to jakie zostanie wybrane rozwiązanie to zależy od montera ja wybrałem taki i mi się podoba że po stacyjce szyby nie działają ty wybrałeś inny i też dobrze ważne że cel został osiągnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego djlexus sterowanie dodatkowym przekaźnikiem odbywa się za pomocą centralki domykania. U mnie jest to przewód żółty na którym przez cały proces zamykania pojawia się masa. W sterowniku MPW-4 jest to przewód brązowo-biały trzeba tylko sprawdzić czy jest na nim masa czy plus. Jeśli masa to schemat podłączenia jak poniżej na rysunku, jeśli plus to trzeba zamienić przewody na cewce przekaźnika. Diody są po to, żeby podczas "normalnej" pracy szyb nie było zakłóceń w działaniu.

 

Witam,

muszę przyznać że to rozwiązanie mi się podoba i napewno je przetestuję.

mam tylko pytanko odnośnie rodzaju i wartości diod jakie tam mają być zastosowane.

Z resztą dam już sobie radę.

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody jakie zastosuje to 1N5408 bo takie akurat mam. Są 3A więc powinny spokojnie wystarczyć. Dzisiaj będę chciał coś podłubać więc może uda się skończyć więc postaram się jakąś relację przygotować w najbliższym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

w celu ułatwienia zadania chciałem dodać że z tego co udało mi się zauważyć w trakcie montowania

MPW4 że szyba kierowcy w odróżnieniu od reszty sterowana jest +12v pozostałe jak już była wcześniej mowa masą.

powyższe ułatwia sprawę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!