Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Moja MEGANE umarla!!


knq

Rekomendowane odpowiedzi

Prosba do moderatorow: jestem poddenerwowany i jesli to zly dzial, prosze o przeniesienie (nie wiem dlaczego, ale nie widze dzialu Mechanika -> Silnik, tylko zawieszenie...)

A teraz do rzeczy...

O 15 30 zrobilem jakies 8 kilometrow swoim samochodem chodzil tak jak zawsze, czyli super, nic podejrzanego nie zauwazylem...

Ok godziny 18 ponownie potrzebowalem samochodu, zapalil tak jak zawsze na dotyk, pochodzil chwilke na benzynie (moze za krotko...) i przegazowalem go, zeby przelaczyl sie na gaz... Przejechalem 50 metrow, zwolnilem przed gorka zwalniajaca i przejechalem ja na pol sprzegle, a samochod zgasl. No coz zatrzymalem sie i ponownie odpalilem przejechalem normalnie znowu ok 75 metrow, az podeszla do mnie sasiadka spytac sie jak matura (zgasl na luzie). Poniewaz sie spieszylem, odpalilem go znowu i przy lewoskrecie ledwo co wyjechalem a samochodem szarpnelo mocno z 2 razy (malo mocy - mialem takie odczucie), znowu zgasl - dotoczylem sie na sprzegle. Za jakas godzine wrocilem po samochod, ale nie odpalil... Patrzylem na bagnet - nie widac sladu plynu chlodniczego, plyn chlodniczy tez jest klarowny. Teraz tylko kreci sie rozrusznik. Aha jeszcze jedno - jeden z przewodow Wysokiego Napiecia byl troche wysuniety, ale wszystkie poprawielm. Jedyna niepokojaca rzecz jaka ostatnio zauwazylem to ubywajacy plyn chlodniczy. A i jeszcze jedna niepokojaca sprawa: po powrocie z myjni i jakichs zrobionych 15 kilometrach zaparkowalem samochod pod drzewem, ale uznalem, ze ptaki zaraz mi zapaskudza samochod wiec chcialem go odpalic, odpalil dopiero za 3 razem po przerwie 1 minutowej (silnik byl cieply). Jeszcze kiedys przy odpalaniu slyszalem jakis taki dziwny pisk (lub cos takiego jak chlupanie wody) z lewej strony kierownicy zaraz za nia. Kiedys tez samochod gasl mi na luzie na gazie (wina silniczka krokowego najprawdopodobinej) a obroty na biegu jalowym byly nierowne. Wczoraj tez przypalilem tez troche sprzeglo (nie bylo czuc smrodu) na bardzo stromej gorce przy wyjezdzie tylem. Napiszcie co to moze byc, przepraszam, ze cala moja wypowiedz jest nieskladna, ale jestem mocno zdenerwowany, bo wiadomo - szykuja sie wydatki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to sprawdzic? Czyli trzeba wykrecic swiece, wlozyc przewod wysokiego napiecia polozyc na glowicy, zeby miala mase i zobaczyc czy jest iskra tak? Jaki klucz jest potrzebny do wykrecenia swiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki brachu ale jak nie wiesz jak sprawdzić czy jest iskra to chyba lepiej będzie jak oddasz samochód do mechanika i mówię to poważnie.

A jak sprawdzić? bierzesz świecę wpinasz pod przewód WN, przykładasz świecę do masy-np. silknika i kręcisz.

Ale skoro piszesz że zgasł Ci przy przejeżdżaniu przez górkę zwalniającą to może bezpiecznik antywstrząsowy wyskoczył? Ale gdzie on u Ciebie jest i czy jest to nie wiem.

Próbowałeś zapalić na pych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem - nie ma iskry - jak myslicie poszly swiece? Na pych tez nie probowalem zapalic.

pavlik dzieki za pomoc - kazdy sie od czegos zaczyna uczyc - wychowywalem sie bez ojca i do wszystkiego musze dojsc sam, szybko sie ucze, a dwoch lewych rak nie chce miec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz może byc kilka przyczyn tej awarii. Począwszy od tego bezpiecznika antywstrząsowego, który podczas wypadku wyskakuje i unieruchamia silnik. Zlokalizuj go i sprawdź czy nie "wyskoczył".

Przyczyną mogą być również zużyte przewody WN, to że są one do wymiany wskazywałby problem z uruchomieniem po umyciu auta. Jak masz znajomego z meganką, zamieńcie przewody i sprawdź może to jest to. Jak moja meganka stała pod chmurką i przewody WN już były na wyczerpaniu, to miałem problemy z porannym uruchomieniem samochodu. Nasilało się to w wilgotne poranki albo tak jak u Ciebie po umyciu samochodu. Problem znikał po ich wymianie. Dalej możesz iśc: cewka i rozdzielacz. Tak więc widzisz, masz co robić przez najbliższe dni. Chociaż powinieneś się raczej uczyć do ustnych egzaminów a nie zaprzątać sobie głowę samochodem :mrgreen:

Chlupanie i ubytki płynu chłodniczego: nie chcę martwić ale uszczelka pod głowicą może kończyć swój żywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem klucz do wykrecenia swiec, bo zaden nie pasowal. Swiece sa strasznie brudne, ale nie zalane - poczyscilem troszeczke i ponownie wkrecilem - juz prawie zapalil - lapal obroty... Kiedy wykrecilem jedna, zeby sprawdzic czy jest iskra - nie bylo, a z cylindra bez swiecy poszedl dymek i smierdzialo benzyna... Proponowal mi swiece firmy NGK (znam firme, ale czy sa dobre do instalacji z gazem?), a przewody jakiejs nieznanej... Jakiej firmy kupic najlepiej przewody, zeby dlugo pochodzily, bo kolegi brat kupil jakies za 80 zlotych i lecialy iskry zaraz po montazu. Pozdrawiam i prosze o szybka odpowiedz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przewody BOUGICORD http://moto.allegro.pl/item625668591_przew...egane_9_11.html i świece Eyquem-powinienś mieć na silniku naklejkę jakiego typu Eyquemy powinienś zastosować do swojego silnika, jak nie to poszukaj-popytaj.

 

Jeżeli chodzi o trwałość przewodów to na dzień dzisiejszy nie powiem bo samochód więcej stoi niż jeździ, ale kupiłem je bo ktoś je polecił, to samo ze świecami.

 

Wygląda, że wymiana świec i przewodów w Twoim przypadku powinna pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie byly tylko swiece NGK i przewody JANMOR. Wymienilem wszystko.... Krecilem samochod dlugo, dlugo, dlugo, az wkoncu zalapal... Trzymal obroty rowniutko, ale kiedy dodalem gazu - zgasl... Od teraz zapala na dotyk, ale po dodaniu gazu zgasl... Moze skads bierze lewe powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich świecach nie masz iskry?

 

Nie znam się jakoś mocno na samochodach ale sprawdziłbym cewki, ponieważ one lubią paść i jest to kolejna rzecz z kolei w układzie.

Podstawowe sprawdzenie cewki zrobisz omomierzem (mały opór na pierwotnym i kilka kilo ohmów na wtórnym). Jednak w ten sposób nie stwierdzisz czy jest przebicie (najczęstsze uszkodzenie), które ujawni się po przepłynięciu wysokiego napięcia... Musiałbyś jej podać na wejście napięcie plus kilka amperów prądu w impulsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic cewki? Moj kolega cos mowil, ze jego brat tez tak mial i pomogla wymiana przewodow wtryskiwaczy czy jakos tak :mrgreen: Po dodaniu gwaltownie gazu samochod sie dusi, z rury strzela i gasnie... A jesli dodaje gazu leciutko to tez mocno wali z rury - moze ktos mi cos wlozyl do wydechu?? Teraz juz wogole przestal palic znowu - musze odczekac... A moze to naprawde czujnik polozenia walu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!