Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II jaki silnik dla mnie najlepszy??


malowany

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy więc witam.

Temat ogólnie cięzki, i podobny do tych na forum, ale stwierdziłem ze jest jednak inny więc pytam :mrgreen:

Cały czas sie lubuję w Renault, miałem Twingo, teraz Scenic I

i mam zamiar kupić Renault Megane Kombi (rocznik około 2005 lub trochę nowszy) lecz nie wiem z jakim silnikiem.

Rocznie nie robię dużo, bo z 15 tys wiec nie wiem czy na pewno diesel..

Zastanawiam się nad 1.6 16V Kombi, jednak chcialbym mieć auto, które będzie dynamicznie i w łatwy sposób na trasie będzie się wyprzedać nim. Nie wim czy taki silnik wystarczy 105KM. 1.6 16V i czy on jest dobry?

Moze ty pytania sa głupie, ale nei znam się na samochodach, a z dieslem nie miałem do czynienia nigdy??

czy warto diesla przy takim przebiegu rocznym jaki ja robię??

Moze ktoś zna dobrze sprawę porównania Scenica z Megane Kombi?? czy bedzie mi coś ze Scenic'a brakować??

Oto kilka moich pytań, mam nadzieję, ze nie odeślecie mie do zakładki szukaj (trochę poczytałem już na forum, ale wolę aby ktoś potrafił odpowiedzieć na mój temat)

Pozdrawiam

Piotr

 

Jako nowy, zacznij od poczytania regulaminu i zasad pisania postów :!:

 

[ Dodano: 2009-05-11, 08:17 ]

A co jest zle w tym poscie?? Nie przesadzaj... a regulamin przeczytany. Zrażasz na samym początku już do tego forum, a tak nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypowiem sie na temat diesla, bo mam takiego:) diesla zawsze warto bo zaobaczysz jak jezdzi sie i tak paliwo nie ucieka :mrgreen: jesli diesla to 1,5 105 KM lub 1,9 130 KM, lepszy 1,9 bo bardziej dynamiczny, osobiscie wzialbym 1,9. a co do megane kombi a scenik to jest roznic, zalezy przedewszystkim gdzie bedziesz jezdzil, scenic jest obszerniejszy, wiekszy bagaznik, 5 oddzielnych foteli, wyzszy, ale przez to nieco gorzej sie go prowadzi, bardziej rodzinny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnei to dzieki za wypowiedzi :mrgreen: i przydatne linki, na dzisiejszy dzień po przeczytaniu troszkę o dieslu i przy małej jezdzie jaką robię, bo w sumie to tylko po miescie jezdzę i raz w miesiącu trasa do tesciów Poznań <--> Wlocławek dlatego dla mnie bedzie chyba lepsza benzyna.

Ciekawy artykuł przeczytałem, moze komuś się przyda : http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/ne...ci-swiat,921809

Teraz jestem w fazie poszukiwania Megane II Kombi 1.6 16V, jak cos ciekawego wypatrzę to zapytam Was, zebym nie wtopił siana w coś trefnego ;)

Pozdrawiam

Piotr z Poznania

Ogólnie to zapoznaj się z zasadami pisania postów w regulaminie forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten artykuł jest mocno tendencyjny :mrgreen:

Facet porównuje zakup tylko nowego auta - zgadza się cena jest większa i niweluje skutecznie oszczędności z jazdy, ale w używanych różnica w cenie jest już dużo mniejsza. Po drugie sprytnie nie wspomniał, że diesel ma prawie dwukrotnie większy moment obrotowy. Oczywiście w Twoim przypadku (przebieg roczny) rozsądnym wyborem jest benzyna... polecam tak tylko z ciekawości i dla porównania przejechać się dieselm, jak będziesz miał okazję podczas poszukiwań ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że dobrze wybrałeś, ja wcześniej robiłem duże przebiegi to kupiłem diesla a następny będzie 1,6 16V benzin bo nie przekraczam 15 tyś rocznie więc nie ma sensu. Faktem jest że dci jest bardziej elastyczny, ale nie róbmy tragedii bo benzyną też da się fajnie jechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sedan z 1.6 16v z 2006 roku. Autko w cztery osoby zbiera się całkiem nieźle. Po załadowaniu 4 osób + bagaż + 2 rowery na dach spalanie w granicach 8l/100 jeśli nie przekracza 120km/h.

Jak szukałem diesła to róznica w cenie między dieslem a benzyną pozwalała na zakup albo 2 letniego diesla, albo rocznej benzyny. Diesel był około 6 do 10 tyś droższy z rocznika 2006 od benzyny. Zależało to od ceny benzyny Benzyna była między 45000 a 49000 tyś, diesel od 54000

Mi przy 15 kkm rocznie wyszło, że diesel odrobi 10 tyś róznicy w cenie po 100 kkm, czyli dla mnie 5 lat czyli jak będę żegnał się z tym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz samej kalkulacji cenowej ważna jest też charakterystyka wykresu mocy i momentu obrotowego porównywanych silników, a co za tym idzie elastyczność i frajda z jazdy. Ja bym się tym kierował - lubisz wkręcać auto na obroty, czy wolisz mieć spory zapas w prawie każdym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek305, ja nie mam uprzedzeń ani do benzyny ani do diesla. Tym razem chciałem nie za duże auto z fajnym, mocnym silnikiem. Doładowany diesel też mógłby być, zwłaszcza, że przy podobnych mocach mają zauważalnie większy moment. Tyle tylko, że cena jest jakby astronomiczna - aktualnie w cenniku za 2.0 dCi jest 10 tys więcej niż za 2.0 TCE. A że jest to 20 tys. więcej niż ja w swoim czasie zapłaciłem za moją, i że wtedy max. dostępny był 1,9 dCi 130, to już w ogóle nie wspomnę. Przy zakupie używanego auta wygląda to już nieco inaczej.

Ale chciałem też mieć auto z silnikiem, który można wkręcić powyżej 4500 rpm i który fajnie przy tym zabuczy (mój na razie nie buczy, ale planuję zaprzyjaźnić się z wydechem z MIII RS, jak będzie dostępny).

Ekonomiczność większych diesli to też aktualnie nieco przereklamowana sprawa. Mam toledo III 1,9 tdi (105 km), które przy najoszczędniejszej jeździe jaką umiem mu zafundować (stała prędkość 100 km/h na dość długim odcinku), spaliło 5,2 l/100 km. MIII w takich samych okolicznościach, na tej samej trasie (ta jazda to był horror, ale nie miałem wyjścia) spaliła 6,6. Toledo w warszawskich korkach spala do 9l/100 km. Meganka aktualnie pokazuje 11,4.

 

Podsumowując - każdy typ silnika ma swoje wady i zalety, cena zakupu jest tylko jedną z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybrałem kopciucha jak się to kiedyś nazywało, bo lubię.

Pierwszy był kiedy jeszcze cena paliwa znacząco się różniła.

Na początku była benzyna z instalacją gazową i nikt by nie przekonał inaczej.

Trochę przypadkowo przejechałem ponad dwa tysiące kilometrów Passatem 1.6D jakoś z końca lat osiemdziesiątych i nawróciłem na diesla :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!