Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zjawisko podczas lekkiego hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za szybką i konkretna odpowiedz, ABS jeszcze działa a Esp kilka dni temu uratowała mi meganke przed barierkami i skałą - było naprawdę gorąco mimo iż prędkość była nieznaczna(50-60km/h)

Czy to jest ten uszkodzony element i czy raczej będzie pasować do mnie do megi 1ph2 (1.9dci Gandtour)

http://allegro.pl/pierscien-abs-koronka-44-zeby-megane-laguna-scenic-i1719119490.html ???

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Twoje auto jest w zestawieniu, do których to pasuje to raczej tak. Zmierz szerokość jakie potrzebujesz, a resztę możesz telefonicznie dogadać. Tańsze to jak w razie czego odsyłać źle zakupione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po strachu i po naprawie. Okazało się że pękła opaska metalowa na osłonie przegubu, smar spod osłony zapaskudził wszystko włącznie z pierścieniem ABSu. Wszystko przemyto założono nową opaske i wszystko działa ^^ ^^ ^^.

Dzwoniłem do dobrego( tak myślałem) sklepu z częściami i powiedzieli mi po podaniu nr vin i innych danych że do mojej Megi nie ma osobno pierścienia ABSu jest tylko cała półoś, zamienniki i oryginały 300 -600pare plnów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie własnie jest to samo ale zdarza sie to tylko przez jakis czas po zapaleniu silnika przy lekkim hamowaniu, pozniej przechodzi. kontrolka abs i esp nie swieci sie wogole, nawet podczas zapalania silnika gdy wszytskie inne kontrolki sie zaswiecaja. czy to tez bedzie ten pierscien abs?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po drugie jeżeli pękł Ci pierścień ABS to musi Ci się zapalić kontrolka ABS i nie ma szans na to żeby w jakiś sposób jak to napisałeś ślizgał się i czujnik ABS to wychwytuje. ABS przy pękniętym pierścieniu nie działa jest wyłączony ponieważ czujnik go nie widzi..

Co Ty piszesz za głupoty. U mnie mam pęknięty pierścień i to pęknięcie jest na szerokość 2x większą niż odległość zęba od zęba. Ostatnio jak wymieniałem klocki to zajrzałem tam i się okazało właśnie że pęknięty, mogłem go palcami ściągnąć bez problemu.

ABS u mnie cały czas działa, czasem przy wolnym toczeniu się kół się załącza i tyle.

W środę wymieniam pierścień (allegro, koszt ok 30zł) i robię kompletną renowację zacisków i tłoczków żeby już przez najbliższy okres tam nie zaglądać.

Jak wymienię to dam znać jak poszło.

 

Dodano: 10 paź 2011 - 00:12

u mnie własnie jest to samo ale zdarza sie to tylko przez jakis czas po zapaleniu silnika przy lekkim hamowaniu, pozniej przechodzi

Ja już to przerabiałem, szukałem po objawach itp.

Niektóre objawy pasują tylko do jednej przyczyny ale wg mnie najlepiej jest się uwalić pod autkiem o obejrzeć na własne oczy, jak jest pierścień pęknięty to zobaczysz to na bank, nawet możesz sobie spróbować palcami go obrócić, jak pęknięty będzie to obrócisz go bez problemu.

 

Dodano: 12 paź 2011 - 23:12

Pierścień ABS wymieniony dziś, przy okazji wymieniono tuleje i sworznie wahacza i końcówki drążków, wyczyszczono zaciski i wymieniono uszczelki tłoczków hamulcowych.

Roboty nie ma z tym dużo i w sumie to nic trudnego.

Jedyne co denerwuje to śruby pozapiekane ze starości, masakra jak się chce je odkręcić ;)

Jutro jedzie autko na zbieżność i mam nadzieje nie dotykać się już do tego przodu.

 

Aha pierścień kupiłem na allegro za 28,5zł z przesyłką a dostałem przez pomyłkę w tej cenie 2 :) :

WYMIARY:

ILOŚĆ ZĘBÓW: 44

ŚREDNICA WEWNĘTRZNA: 75mm

ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 85mm

GRUBOŚĆ: 7mm

Jakby ktoś chciał :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam podobny problem

Byłem z tym u mechanika, powiedział mi że pęknięta jest koronka abs przy prawym kole, zaznaczył że da się to naprawić tylko i wyłącznie w sposób wymiany całej półosi.

Teraz pytanie. Czy wymieniał ktoś w takiej półosi samą koronkę abs-u? Czy da się wymienić samą koronkę abs-u w półosi "nierozbieralnej" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się wymienić sam pierścień ABS bez żadnego problemu. Koszt pierścienia 20-30zł. Wystarczy "uwolnić" zewnętrzny koniec półosi, zbić stary pierścień i nabić nowy (można podgrzać, żeby nie pękł przy zakładaniu). Zmień mechanika, albo uważaj na kanty tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!