Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

łożysko do wymiany


Rekomendowane odpowiedzi

Zagdza się - choć podobne nie we wszystkich wersjach. Piasta, z tarczą i łożyskiem w komplecie na dwa koła. Dorwałem w serwisie zamiennik z rabatem 750 zł. Oryginał grubo ponat 1000 zł.

Przeżyłem, płaciłem i płakałem.

Podobno można nabijać jakieś lożyska od Laguny, ale istnieje ryzyko niepowodzenia takiej operacji, a łożysko takie kosztowało 380 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nakrętka koła należy do tgz. samo kontrujących i po każdym odkręceniu należy wymienić ją na nową, to samo dotyczy pierścienia osadczego. Jeśli chodzi o Scenica to jak najbardziej można wymieniać tam same łożyska i nie słyszałem aby było to zależne od wersji :-> Jeśli macie problem z zakupem takowych łożysk w sklepie z częściami sam., proponuję zapytać w jakiejkolwiek hurtowni łożysk. Ja kupuję tylko w takich i tylko wybieram SKF-FAG ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytałem się w kilku sklepach i warsztatach - wniosek jw. czyli komplet z piastą i tarczą albo ryzykowne nabijanie łożyska (które do tanich też nie należało) na starą piastę. Jak ktoś jeździ od święta - może pokombinować. Ja wożę rodzinę i do tego jeżdżę sporo, więc nie ryzykuję. tak swoją drogą to żywotność łożysk chyba dobrana jest tak, by jednocześnie do wymiany kwalifikowały się też tarcze - tak było w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam!podepnę się pod temacik;mam pytanko,czy łożysko z tej aukcji

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=511439022&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.

będzie pasowało do mojego auta?dziś podczas jazdy w środku auta pojawiło się ogromne buczenie i czasem pisk-taki jak w zardzewiałym łożysku-bez względu czy auto jechało na biegu,czy luzie,co jakiś czas słychać pisk i buczenie.Dochodziło to z przodu auta i raczej nie są to paski,gdyż niedawno je wymieniałem.Dotąd buczenie,pojawiało się powyżej 80 km/h,teraz juz przy mniejszej prędkości ciężko wytrzymać,więc obstawiłem łożyska,niechcę zgadywać które z przodu więc wymienię oba.Jeśli ktoś ma jakieś dane dotyczące tego łożyska,to poproszę.Pisałem do sprzedawcy z powyższego linka,jednak,jak wiadomo są święta i jeszcze nie odpisał,chciałbym mieć pewność ,że nie kupię bubla ;-) .

 

dziś już wiem,że to prawe koło,słychać już z niego niesamowite trzaski...zabieram się za wymianę,jest trochę rozbierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzej27r zastanów się czy warto łożysko kupować na allegro ? Lepiej iść do sklepu z łożyskiem w ręku i masz pewność że będzie pasować. Nie musisz płacić za przesyłkę, a w razie pomyłki płacić za nią jeszcze raz. Cena powinna być podobna. A żeby nie wymieniać od razu dwóch łożysk (koszt, czas, dodatkowa robota) podnieś jedno koło na lewarku i zakręć, później z drugim to samo. Jeśli któreś buczy to na pewno to usłyszysz.

Piszę z doświadczenia przy wymianie łożysk w Clio :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrezygnowałem z allegro,zakupiłem łożyska w sklepie,niestety niebyło SNR,a SKF i jakieś tandetne Optimale za 40 zł...o dziwo SKF-y(92 zł) były droższe od SNR..ale to pewnie marża sprzedawcy na to wpłynęła.W każdym razie wymiana jest banalna,jest trochę rozkręcania,by wymontować zwrotnicę,jednak to nie problem.U mnie łożysko w prawym kole poprostu się rozleciało,koszyk został ''zmielony'' 8-).Mi zajęło to ok. 3 godzin oba koła-wszystko ''prawie''zgodnie z instrukcją :mrgreen:

Wymiary łożyska 37x72x37

łożyska SNR,mają oznaczenie Snr GB.12807 (numer kat. zamiennika skf 3596).

16283ec3838fff24.jpg

1-najpierw odkręciłem nakrętkę koła,niechciałem potem się z tym bawić bo niemiałbym czym zablokować tarczy hamulcowej ;-) ,potem odkręciłem 4 śruby mocujące koło,podniosłem auto i wyjąłem koło.

2-Następnie odłączyłem zacisk hamulca(2 sruby) ,kolejno odpiołem przewód ABS od kostki,niechciałem odkręcać tego czujnika by nic nie uszkodzić ,więc łatwiej było go wypiąć.

3-wykręciłem 2 śruby mocujące zwrotnicę z wspornikiem (tak to się chyba nazywa)amortyzatora

4-odkręciłem nakrętkę mocującą sworzeń drążka kierowniczego,i wybiłem swożeń(miedzianym trzpieniem)

5-odkręciłem śrubę na dole zwrotnicy,i za pomocą długiej rury wybiłem zwrotnicę z mocowania,następnie odłaczyłem całośc od półosi.

6-zdjętą zwrotnicę z piastą i tarczą hamulcową unieruchomiłem w imadle(dałem wkładki aluminiowe,by nic nie porysować,czy skrzywić),odkręciłem 2 śrubki mocujące tarczę do piasty .Następnie ściągaczem rozdzieliłem piastę ze zwrotnicą.I tym sposobem mamy dostęp do łożyska,wystarczy tylko wyjąc pierścień sprężysty i wybić łożysko.(na piaście została jedna część łożyska i to też musiałem zdjąć).łożysko wcisnąłem na prasie u znajomego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy mam problem z Megi I PH I 1996 1,6 90KM otóż z przodu auta dochodzi dziwny szum (jakby opony szumiały) zauważyłem to dopiero kilka dni temu gdyż tym autkiem jeździ żona i mówi że ona już tak ma od dłuższego czasu.

 

Dokładnie sprawa wygląda tak ruszając do 40-50 km/h jest wszystko w miarę ok później zaczyna szumieć tak że przy 90 km/h już zaczyna porządnie drażnić ale powyżej 110-120 km/h jest w miarę ok bo słychać szum powietrza więc można jeździć. Żona mówi że jej to się tak stało i myślała że może to opona (było mało powietrza) ale moim zdaniem to nie jest to.

Opony to Verensteiny kupione (używki) w październiku więc raczej nie mogą być one.

 

Przypuszczam że to łożysko ale odgłos nie kwalifikuje się do tego - "nie trze" - miałem rozwalone z tyłu w Clio i był to inny odgłos klocki raczej też nie bo w święta sprawdzałem i było ok5-6 mm a zrobione zostało może 1 tyś. km.

 

PS. Szukałem tematu na forum i nic nie znalazłem jeśli był ten temat już poruszany to przepraszam i proszę o przekierowanie.

 

Z góry wielki dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłą środę jestem umówiony w serwisie właśnie na wymianę łożysk i tarcz w tylnych kołach wraz z klockami, u mnie piasta = tarcza dlatego od razu wymiana tarcz.

 

tarcze szt 2 - 300,-

łożyska szt 2 - 150,-

klocki - 60,-

wymiana - 200,-

 

przy okazji wymienię jeszcze olej z filtrem i jeden drążek kierowniczy. Niestety zabolało po kieszeni, ale buczenie łożyska doprowadzało mnie do szału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc faktycznie to łóżysko - teraz moje pytanie wymieniać jedno czy dwa. U mnie mechanik powiedział żonie że trzeba dwa.

Łożysko podobno oryginalne koszt 70 PLN taką informację dostałem przez telefon - czy jest to możliwe, bo z tego co piszecie to te łóżyska kosztują więcej czy gościu chce mie wpędzić w maliny i dać jakiś szajs (niestety nie dopytałem się o producenta łóżyska).

Może ktoś wie ile powinien wziąść mechanik za wymianę - bo niestety mnie ciągle w domu nie ma i nie mogę tego zrobić sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..zastanawia mnie to dlaczego on chce wymienić dwa na raz.

bo generalnie powinno się wymieniać oba łożyska,sam wymieniałem z przodu oba mimo,że posypało się jedno.Ceny to w większości miast są od 50-100zł,czyli tak jak napisał bronius.Co do łozysk-SNR,SKF.Daruj sobie optimale,Cx-y i inny szajs.Swoją drogą wolałbym sam wymienić te łożyska jak zapłacić np 100zł za robociznę,50 zł jeszcze można przełknąć.Jak masz kaski nie za dużo wymień jedno łożysko,tylko może sie okazać niedługo,że to drugie zacznie buczeć i kaska leci od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!