Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brutalna Megane!!


nicpon

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Podeszwa obuwia (oprócz ubioru) tu też ma znaczenie - gumowa zwiększa szanse pokopania.

Najgorzej kiedy występuje duża jonizacja powietrza.

Dobrze przed wyjściem z auta potrzeć łapą o skórę - ja wykorzystuję kierownicę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Może wiedzą one kto się nadaje na kierowcęa kto nie :mrgreen:

Różnie można to interpretować i wszystkie punkty widzenia zależą od miejsca siedzenia.

Kto się nadaje na kierowcę a kto nie :(

Jedni powiedzą, że mają przyjemność z jazdy, inni jeżdżą tylko po to by zapewnić chlebek sobie i rodzinie. Nigdy te punkty widzenia nie będą zbieżne. Jedne są dla przyjemności inne z obowiązku. I raczej dyskusja na ten temat jest i tak obarczona błędem statystycznym, więc nie ma potrzeby kopi kruszyć.

Temat jest o brutalności auta wobec kierowcy, nieistotne czy się nadaje czy też nie. Ważne jak tej brutalności zapobiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radek-sląsk, albo sie napiłeś albo mataczysz się w zeznaniach. 2 posty wyżej pisałeś, co zacytowałem:

Może wiedzą one kto się nadaje na kierowcę a kto nie

No wiec jak to się ma do ostatniej wypowiedzi :mrgreen:

Czyż to nie Ty próbujesz uhumanitarnić maszyny :(

za dużo chyba oglądałeś film pt: Terminator :( takie pojęcie w naszym świecie chyba jest nie na miejscu

Proszę te słowa najpierw zastosować do swoich wypowiedzi.

Masz sposób na pokonanie "kopania" prądem to go podaj, nie masz takiego to zaprzestań polemiki nie na temat.

Ja sposób podałem w innym temacie, tu go powtórzę.

Złapać za grot kluczyka przy wysiadaniu i nim dotknąć do konstrukcji nadwozia. (śruby zamka, element zamka na słupku)

Iskra przeskoczy do kluczyka (ostatnie miejsce połączenia) ale kluczyk tego nie poczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kupienia są takie paski do uziemienia auta. Pasek jest wykonany z gumy z wtopionymi kabelkami. montuje się w metalowy element auta i ciągnięty jest po ziemi. Takie rozwiązanie było dość popularne w autach produkcji FSO. Cały czas jest stosowane w samochodach do przewożenia substancji łatwopalnych.

Przeskok iskry może spowodować zapłon par paliwa podczas tankowania.

Mnie też czasem kopie, gdy wychodzę z Megi i otwieram garaż.

Myślę że te kilka słów zakończy tą burzliwą dyskusję Panów z osobistymi przytykami

A tak wygląda rozwiązanie tego problemu

http://allegro.onet.pl/pasek-antystatyczny...1292736018.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadzam się z Krzychem że wina leży po stronie elektryki auta i złej ingerencji w nią a nie po stronie ubrania.

Zastanawiam się jak mam się do nich odnieść w moim przypadku. Po stronie elektryki nigdy nie ingerowałem w samochód (zmieniłem żarówki rurkowe na diody - jedyne co zmieniłem :mrgreen:), a od czasu do czasu Megi mnie kopnie, jak jestem w konkretnym rodzaju ubrania. W moim przypadku akurat ubranie ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamykam drzwi popychając szybę palcem u góry w rogu i wtedy nie widać tłustych śladów :mrgreen:

Ewentualnie można popchnąć przez klamkę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę dorzucić swoje spostrzeżenia w tym temacie... Było kilka okresów w trakcie całej mojej "motoryzacyjnej historii" w których każde wysiadanie z samochodu odbywało się z fajerwerkami. Powiem więcej. Gdy już udało mi się jakoś zamknąć drzwi bezboleśnie, uziemiał mnie w trakcie zamykania bramy jej metalowy hak (niezła psychoza - miałem uraz do wszystkiego co metalowe 8-) ). Z czasem zauważyłem, że clou stanowi to, w co byłem ubrany w trakcie jazdy samochodem, a konkretniej rodzaj materiału. Pewniakiem była tu kurtka z poliestru - praktycznie 100% szansa na obrażenia od błyskawic :mrgreen: . Kolejnym materiałem który upodobał sobie zadawanie mi bólu jest naturalna bawełna (czyli wszelkie t-shirty latem), choć tu istnieją już pewne szanse na bezbolesne rozstanie zarówno z Meganką jak i bramą. Myślę, że pewną rolę może tu odgrywać również obecność pokrowców na fotelach (notabene najczęściej syntetycznych lub bawełnianych). Sam z kolei, odkąd wyrzuciłem pokrowce i podróżuję w swetrze, płaszczu lub naturalnej, skórzanej (a'la zamsz) kurtce, nie oberwałem ani razu.

Tyle moich obserwacji. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja troszeczkę dodam od siebie: zauważyłem, że im bardziej brudna i/lub mokra jest moja meganka, tym mniej kopie. Przestałem więc ją myć z zewnątrz (oczywiście raz na jakiś czas się jej należy) i problem został wyeliminowany. Polecam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!