Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poweekendowo - przemyślenia


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie marka nie ma tu nic do rzeczy. Liczy sie wielkość. Na codzień poruszam się seicento, bo uznałem, że bezpieczniejsza dla żony będzie renia. To co ludzie wyprawiająwidzać mały samochód wiedzą tylko ci którzy go mają: zajeżdżają drogę, wymuszają pierwszeństwo, trąbią, popychają, spychają, nie wpuszczą przed siebie to poprostu przerażenie w oczach. Mysłałem, że to kwestia seicento, ale rozmawiałem z kolegą który ma TWINGO. Niestety jego obserwacje sa podobne. A najśmieszniejsze jest to, że jak jadę meganką czy on mondeo to od razu zmienia sie do nas stosunek ludzi na drodze. Ale cóż kwestia nie ważne kim jesteś ale co masz. Nawet jak jest to 20 letni GOLF - ale GOLF.

Co do tablic z wawy - hmm. Będę nieobiektywny bo jestem z warszawy. Tak jeździmy popapranie, kombinujemy, wpychamy się. Cóz specyfika miasta. Niestety jak popatrzę na tablice spoza warszawy co potrafią wyczyniać na drodze to też wolę ominąć, puścić bo nie wiadomo co wykombinuje.

Poza tym tablice z warszawy straciły już swój "image". Można je spotkac w całym kraju jako tablice służbowych aut i te cuda które wyczyniają ich kierowcy idą na konto "warszawiaków". Często sam "warszawiak" jest z importu i po przenosinach do "stolycy" odbija mu palma. A jak jeszcze mu sie trochę udało czyli ma służbowe auto lub lepsza pracę to bez kija nie podchodź. I jeździ potem taki misio na warszawskich tablicach i psuje opinie. To tyle.

Edytowane przez Marcin Szymansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje obserwacje nasuwają mi tylko jedno: Młodzi za kólkiem to poprostu TRAGEDIA. Autko od tatusia, albo stary grat, muzyka na maksa i napinka przed kolegami. Niestety taki kraj jaka młodzież. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że zmieniają się przepisy od lutego i młodzi będą musieli mieć oklejony samochód i większe ograniczenia prędkości. Tylko ciekawe czy to coś da, bo jak ktoś ma bogatych rodziców to myśli że ma większe przywileje. Szkoda słów. Panowie ale najlepiej widać kulturę polskich kierowców kiedy wjedziemy do naszego kraju np. z Niemiec, wtedy to dopiero się cyrki zaczynają :)

Edytowane przez klimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ciekawe czy to coś da,

Nic, dokładnie nic. Bo niby kto ma to egzekwować? Policji na drodze nie widać, a jak nawet widać to jest ich tak mało, że prawie ich nie ma, albo siedzą na głównych szlakach komunikacyjnych i gnębią maluczkich.

kiedy wjedziemy do naszego kraju

To prawda, z każdej strony. Nie wiem czemu, ale jak wyjedzie taki gigant za granicę to zaczyna grzecznie jechać, na znaki uważa i nawet trzyma przepisową prędkość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No za granicą każdy jedzie grzecznie bo mandaty są strasznie wysokie, może jakby u nas wprowadzić podobne opłaty to też byłoby inaczej, ale no właśnie jest jedno wielkie ale - my nie mamy tak rozbudowanej sieci dróg jak nasi sąsiedzi i u nas jeździć trzeba dużo wolniej co powoduje irytację wielu naszych rodaków po wjeździe z zagranicy.

Edytowane przez klimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Bo niby kto ma to egzekwować?

Akurat z tym problemu by nie było, gdyby tylko policja była tam gdzie powinna. Tylko u nas jest wszystko załatwiane od dupy strony i patrol stoi nie tam gdzie naprawdę jest niebezpiecznie, tylko w miejscach gdzie można mandaty dawać.

Tak samo straż wiejska, uprawnienia coraz większe ale tylko stoją z foto.

 

Dodano: 03 paź 2011 - 19:40

Niestety jak popatrzę na tablice spoza warszawy co potrafią wyczyniać na drodze to też wolę ominąć, puścić bo nie wiadomo co wykombinuje.

Tablice spod i spoza Warszawy znalazły sobie nową zabawę.

Teraz ich nowym sportem jest zajeżdżanie drogi i hamowanie przed maską.

Powiedział bym, że to zbieg okoliczności gdyby nie 7 takich przypadków (licząc mnie i znajomych) w ciągu ostatniego ~tygodnia.

 

Może mi to ktoś wytłumaczy (i nie tylko mi, bo nie rozumieją tego także moi znajomi spoza Warszawy), czemu kierowcy z blachami spoza (głównie Ci z podwarszawskich miejscowości np. z Pruszkowa czy Wołomina) dostają małpiego rozumu w Warszawie. Jeżdżą tutaj jak po polu, bez kierunkowskazów, ignorując kompletnie znaki i INNYCH kierowców.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!