Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniczek krokowy


Mater

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam klopoty z obrotami na cieplym silniku podczas jazdy poprostu faluja po zatrzymaniu samochodu problem ustaje...podjerzewam ze silniczek krokowy zle pracuje zamierzam go zdemontowac i sprobowac wyczyscic tyle ze prosilbym o podpowiedz mianowicie jesli po zdemontowaniu i wyczu=yszczeniu okaze sie ze to jednak nie ma wplywu na obroty to byc moze silniczek jest zepsuty i teraz jak to rozpoznac czy wystapia tam jakies luzy itp. z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki zle to okreslilem...podczas jazdy kiedy "wrzuce luz" w tym sensie kiedy obroty spadna wowczas faluja ale tylko jak sie samochod porusza...kiedy sie zatrzymam wowczas falowanie ustaje tak wiec sobie mysle ze byc moze cos nie tak z silniczkiem jest albo byc moze tez ze impuls dochodzacy do silniczka jest cos nie ten tego...no nie wiem czekam na wasze sugestie pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400-900 mniej wiecej w tym zakresie...gazownik cos tam mi mowil ze to jest spowodowane zlym wlotem powietrza tzn zbyt duzo powietrza dostaje sie do silnika nie wiem jak to sie fachowo nazywa ale zasugerowal mi zebym usunal rure ktora laczy plastik w ktorym znajduje sie filtr powierza z tym dolotem powietrza ale cos mi tu nie pasuej ta jego diagnoza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co.. zmieć mechanika.. takich głupot już dawno na forum nie było.. a był jeden taki (inni wiedzą).

1.400-900 to nie falowanie... od tysiąca w górę to oki :D

2.jeżeli dostaje się lewe powietrze to najbardziej na zimnym było by czuć, kiedy silnik jest na ssaniu i reguluje dopływ powietrza a co innego dostaje- przerabiałem to na własnej skórze

3.może to wina instalacji gazowej ? jak masz ciepły silnik to na bank jeździsz na gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie bo to sie czasami dzieje a czasami nie...nie wiem juz co mam zrobic naprawde...tez jak uslyszzalem to co powiedzial ten MECHANIK to mi sie smieszne wydalo ale dobra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasugerowal mi zebym usunal rure ktora laczy plastik w ktorym znajduje sie filtr powierza z tym dolotem powietrza

tak się składa, że często się stosuje tą metodę. W Clio mam odłączoną tą rurę, jak podłączę to nie ma mocy przy większych prędkościach, oczywiście na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem chyba cos podobnego u mnie w megance, czasami falowały a czasami miałem obroty na około 1700, tak jak by się coś zacinało.

byłem z tym u gazownika i powiedział mi że to wina parownika a dokładniej męmbram w nim znajdujących się ale one są gumowe i nie ma na nich gwarancji a są ze 100 zł tańsze niż cały parownik więc wymieniłem go i jest ok.

Możliwe że u Ciebie też może to być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam parownik nowiutki wymieniony wiec to napewno nie jest wina parownika...

 

[ Dodano: 2009-05-26, 15:28 ]

tak się składa, że często się stosuje tą metodę. W Clio mam odłączoną tą rurę, jak podłączę to nie ma mocy przy większych prędkościach, oczywiście na LPG.

Ja nie mam tego problemu moc jest na kazdym biegu jak i rowniez na wysokich obrotach...chodzi mi tylko o te wahania obrotow na biegu jalowym...tak jak pisalem wczesniej czasem obroty faluja a czasem nie wiec juz nie wiem co moze byc nie tak sprobuje odlaczyc ten aku i pozniej napisze co sie stalo mam nadzieje DOBREGO;)

 

[ Dodano: 2009-05-29, 14:37 ]

no wiec panowie udalo sie:) tak jak myslalem to byl silniczek krokowy...wykrecilem gnojka i przeczyscilem nastepnie odpowiednio ustawilem tloczek zamontowalem spowrotem i włala:P dziala...kamien z serca bo naprawde juz sie wqrzalem na to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Podczas ostatniej wizyty u gazownika wymieniono mi silniczek krokowy od gazu na śrube, bo auto było mułowate i nie bardzo dawało się wyregulować.

I teraz pytanie: jak sprawdzić, czy krokowiec gazowy jest sprawny?

Mój po odpaleniu otwiera się o około 1/3 i tak stoi nawet jak ostro gazuje. Czy tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tak powinno być?
Może tak być, ale nie musi. W instalacji IIgen. silnik krokowy tylko troszkę koryguje skład mieszanki i jeśli nie ma takiej potrzeby to tłoczek sie nie rusza. Tak na prawdę to mieszanka ustawiana jest podciśnieniem przed przepustnicą i zależy od miksera i ustawień reduktora i silniczek krokowy można sobie całkowicie zdemontować. Jeśli po odpaleniu tłoczek się wysuwa, to znaczy ze działa. Po wymianie silniczka na srubę, zmieniłeś IIgen. na Igen czyli taką jak do 125p lub Żuka <ok>

W niektórych instalacjach np. Stag2L lub Mini Lecho, ta cała elektronika i silniczek jest tylko dlatego, że do aut z katalizatorem nie mozna instalować Igen. i faktycznie prawie nic te cuda nie robią, ale są (i to tanie są).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lewy za odpowiedź, choć nie moge się zgodzić z tym, że inst.I gen. to tylko do żuka. W 2000 r. miałem takie w scenicu 1,6 i astrze 1,4 16V. Spisywały się rewelacyjnie i nie było prawie czuć róznicy między benzyną a gazem.

Wracając do tematu, moge spokojnie włożyć krokowca zamiast śruby i zobaczyć co się będzie działo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz.

Pisząc że Igen, to do Żuka miałem na myśli do czego jest teraz ona dedykowana. Do gaźnikowca. W silnikach sterowanych komputerem też da sie zamontować, ale przeglądu juz przejść nie powinien (w normalnych warunkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!