Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniczek krokowy


Mater

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam klopoty z obrotami na cieplym silniku podczas jazdy poprostu faluja po zatrzymaniu samochodu problem ustaje...podjerzewam ze silniczek krokowy zle pracuje zamierzam go zdemontowac i sprobowac wyczyscic tyle ze prosilbym o podpowiedz mianowicie jesli po zdemontowaniu i wyczu=yszczeniu okaze sie ze to jednak nie ma wplywu na obroty to byc moze silniczek jest zepsuty i teraz jak to rozpoznac czy wystapia tam jakies luzy itp. z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki zle to okreslilem...podczas jazdy kiedy "wrzuce luz" w tym sensie kiedy obroty spadna wowczas faluja ale tylko jak sie samochod porusza...kiedy sie zatrzymam wowczas falowanie ustaje tak wiec sobie mysle ze byc moze cos nie tak z silniczkiem jest albo byc moze tez ze impuls dochodzacy do silniczka jest cos nie ten tego...no nie wiem czekam na wasze sugestie pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400-900 mniej wiecej w tym zakresie...gazownik cos tam mi mowil ze to jest spowodowane zlym wlotem powietrza tzn zbyt duzo powietrza dostaje sie do silnika nie wiem jak to sie fachowo nazywa ale zasugerowal mi zebym usunal rure ktora laczy plastik w ktorym znajduje sie filtr powierza z tym dolotem powietrza ale cos mi tu nie pasuej ta jego diagnoza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co.. zmieć mechanika.. takich głupot już dawno na forum nie było.. a był jeden taki (inni wiedzą).

1.400-900 to nie falowanie... od tysiąca w górę to oki :D

2.jeżeli dostaje się lewe powietrze to najbardziej na zimnym było by czuć, kiedy silnik jest na ssaniu i reguluje dopływ powietrza a co innego dostaje- przerabiałem to na własnej skórze

3.może to wina instalacji gazowej ? jak masz ciepły silnik to na bank jeździsz na gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie bo to sie czasami dzieje a czasami nie...nie wiem juz co mam zrobic naprawde...tez jak uslyszzalem to co powiedzial ten MECHANIK to mi sie smieszne wydalo ale dobra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasugerowal mi zebym usunal rure ktora laczy plastik w ktorym znajduje sie filtr powierza z tym dolotem powietrza

tak się składa, że często się stosuje tą metodę. W Clio mam odłączoną tą rurę, jak podłączę to nie ma mocy przy większych prędkościach, oczywiście na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem chyba cos podobnego u mnie w megance, czasami falowały a czasami miałem obroty na około 1700, tak jak by się coś zacinało.

byłem z tym u gazownika i powiedział mi że to wina parownika a dokładniej męmbram w nim znajdujących się ale one są gumowe i nie ma na nich gwarancji a są ze 100 zł tańsze niż cały parownik więc wymieniłem go i jest ok.

Możliwe że u Ciebie też może to być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam parownik nowiutki wymieniony wiec to napewno nie jest wina parownika...

 

[ Dodano: 2009-05-26, 15:28 ]

tak się składa, że często się stosuje tą metodę. W Clio mam odłączoną tą rurę, jak podłączę to nie ma mocy przy większych prędkościach, oczywiście na LPG.

Ja nie mam tego problemu moc jest na kazdym biegu jak i rowniez na wysokich obrotach...chodzi mi tylko o te wahania obrotow na biegu jalowym...tak jak pisalem wczesniej czasem obroty faluja a czasem nie wiec juz nie wiem co moze byc nie tak sprobuje odlaczyc ten aku i pozniej napisze co sie stalo mam nadzieje DOBREGO;)

 

[ Dodano: 2009-05-29, 14:37 ]

no wiec panowie udalo sie:) tak jak myslalem to byl silniczek krokowy...wykrecilem gnojka i przeczyscilem nastepnie odpowiednio ustawilem tloczek zamontowalem spowrotem i włala:P dziala...kamien z serca bo naprawde juz sie wqrzalem na to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Podczas ostatniej wizyty u gazownika wymieniono mi silniczek krokowy od gazu na śrube, bo auto było mułowate i nie bardzo dawało się wyregulować.

I teraz pytanie: jak sprawdzić, czy krokowiec gazowy jest sprawny?

Mój po odpaleniu otwiera się o około 1/3 i tak stoi nawet jak ostro gazuje. Czy tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tak powinno być?
Może tak być, ale nie musi. W instalacji IIgen. silnik krokowy tylko troszkę koryguje skład mieszanki i jeśli nie ma takiej potrzeby to tłoczek sie nie rusza. Tak na prawdę to mieszanka ustawiana jest podciśnieniem przed przepustnicą i zależy od miksera i ustawień reduktora i silniczek krokowy można sobie całkowicie zdemontować. Jeśli po odpaleniu tłoczek się wysuwa, to znaczy ze działa. Po wymianie silniczka na srubę, zmieniłeś IIgen. na Igen czyli taką jak do 125p lub Żuka <ok>

W niektórych instalacjach np. Stag2L lub Mini Lecho, ta cała elektronika i silniczek jest tylko dlatego, że do aut z katalizatorem nie mozna instalować Igen. i faktycznie prawie nic te cuda nie robią, ale są (i to tanie są).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lewy za odpowiedź, choć nie moge się zgodzić z tym, że inst.I gen. to tylko do żuka. W 2000 r. miałem takie w scenicu 1,6 i astrze 1,4 16V. Spisywały się rewelacyjnie i nie było prawie czuć róznicy między benzyną a gazem.

Wracając do tematu, moge spokojnie włożyć krokowca zamiast śruby i zobaczyć co się będzie działo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz.

Pisząc że Igen, to do Żuka miałem na myśli do czego jest teraz ona dedykowana. Do gaźnikowca. W silnikach sterowanych komputerem też da sie zamontować, ale przeglądu juz przejść nie powinien (w normalnych warunkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!