Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

układ wydechowy


cocker999

Rekomendowane odpowiedzi

potrzebuje konkretnych informacji. Mam peknieta rure wydechowa na "kolanku" (przy koncu ukladu), praktycznie to na samym kolanku. Czekaja mnie też wymiany (stozek strumienica i jak dobrze pojdzie to tlumik remusa) i tu moje pytania:

1) gdzie u kogo można kupić rure taka na kolanko (wyzej opisane). Czy może kupić rure i samemu ją wygiać tylko ze wtedy zmiejszy sie objetoesc rury na zgięciu?

a) jak to połączyć? Tylko spawanie czy obejmami? Jak obejmami scisnać to musi być taka rura zeby jedna weszła w druga a musze polaczyc rure od tlumika koncowego i srodkowego.

2) jak zrobić rure ta od tlumika do tego kolanka? Ma ona dość dziwaczny kształt. Odciać od starego tłumika i przyspawać do tego nowego? (ten stary tlumik tez jest dobry ale za ciezki i rwie mi wieszaki a mam okazje kupic remusa, wiec nie chciałbym go niszczyc - tego starego)

3) co zrobić ze strumienica? Tylko wyciecie mi zostaje a połaczenie to spawanie? Czy jak to rozwiazać? Bo obejmami to raczej ciezka sprawa bedzie?

4) Czy może lepiej jechać do jakiegoś mechanika, dać mu cześci i niech sam nad tym mysli i robi? Choć nie ukrywam, że jeśli obyło sie bez spawania to sam mogłbym to zrobić. :D

Chce pozbierać informacje, bo nie lubie robić nic pochopnie.

 

Proszę doczytać w regulaminie o zasadach pisania postów na tym forum :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cocker999, masz możliwość wykonania tego samodzielnie? Chodzi mi o to czy masz miejsce i narzędzia; spawarka, uchwyty żeby złapać rurę, ewentualnie odpowiednie narzędzia do gięcia rur, żeby takie modyfikacje wykonać samodzielnie? W sumie jak się wie co i jak, i ma się odpowiednie wyposażenie wiele można samemu zrobić, a sprawia to nie złą frajdę.

Jeżeli nie to dudu dobrze Ci radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiem czy sa takie urzadzenia

http://allegro.pl/item645347574_gietarka_do_rur.html bardzo prosta

 

a gdzie moge takie rury kupic

Z tym może być problem, ale zapytaj na składach złomu, szrotach, może mają takie rury ze starych aut. Może nawet znajdziesz odpowiednie kolanko. Nie wiem czy takich rur nie znajdziesz w jakiś składnicach blach i tp, tam gdzie sprzedają blachy, kontowniki, drut zbrojeniowy.

Teraz trzeba wyjąć cały tłumik z rurami rozbić sobie przyrząd, coś w rodzaju imadła tak aby chwycić rurę w 3, 4 miejscach. Po zamontowaniu w takim "imadle", jeżeli potniesz rurę na kawałki nie może się ruszyć. Jak masz takie imadło, montujesz na nim rurę wycinasz uszkodzone elementy, ze starej rury wycinasz dokładnie taki sam element i spawasz wszystko razem, to samo robisz z tłumikiem, czy strumienicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym urzadzeniem to jest problem :D nie mam takiego. Tak własnie myślałem aby na szrotach poszukac. Musze jeszcze skoczyc do mechanika i obadac ile by wzial za pospawanie tego. Bo do tego tez chyba musi być specjalna spawarka? Czy taka zwykła też mozna pospawac? W sumie to najgorzej jest z ta rura od tłumika koncowego do kolanka. Niezle jest tam powyginana. W ostatecznosci moglbym wyciac ze starego tłumika i do nowego przyspawac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIG to szczyt techniki wystarczy zwykły palnik acetylen-tlen pod warunkiem, że wie jak to zrobić i ma się doświadczenie w spawaniu, inaczej można sobie narobić tylko problemów. ;-) W końcu przez lata w taki sposób spawane były prawie wszystkie wydechy, zanim nie rozwinęła się technika MIG/TIG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!