Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

progi w megi


Mati20ck

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,mam problem,zaczynaj mi sie sypac progi pomalutku,a dokladniej po stronie kierowcy zrobila sie dziura o dlugosci okolo15 cm,i mam zamiar ja zreperowac,ale zbytnio sie wiem jak sie to tego zabrac,jak blache dac itd.na co ja zamontowac,szukalem troszke i nie nie znnalazlem,moze macie jakies linki z instrukcjami,albo zdjeciami???z gory dzieki za pomoc.pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ja musze wymienic 2 progi bo się sypią oraz nadkole do wycięcia bo łapie rdza koszt tego z malowanie to 1tys u znajomego .Lepiej to zrobic , gdyż na trasie jak zlapiesz gume to nie bedziesz mial oco poniesć auta bo progi ci będą sie sypac miałem taki problem w fordzie :) i tu też taki mam dlatego musze to zrobic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Mati20ck napisał(a):
witam wszystkich,mam problem,zaczynaj mi sie sypac progi pomalutku,a dokladniej po stronie kierowcy zrobila sie dziura o dlugosci okolo15 cm,i mam zamiar ja zreperowac,ale zbytnio sie wiem jak sie to tego zabrac,jak blache dac itd.na co ja zamontowac,szukalem troszke i nie nie znnalazlem,moze macie jakies linki z instrukcjami,albo zdjeciami???z gory dzieki za pomoc.pzdr.

 

Słuchaj jak nie wiesz jak do tego się zabrać to wogóle nie próbuj bo zeszpecisz autko. Ogólnie można wyciąć ten dziurawy element i wstawić do czoła nową blaszką 1,5mm ni i oczywiście zaspawać punktowo a nie spawem ciągłym gdyż jest duże prawdopodobieństwo że ci powygina blache. Więc radzę Ci daj go do blacharza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalatwilem juz ta sprawe,progi wyczyściłem elegancko,polmalowalem farbą anty korozyjnąitd. a tą dziure co mialem obok progu na tym laminacie to zakleiłem matą szklana i żywicą ,wytarłem papierem ściernym i wyszpachlowałem,pożniej lakier i gotowe,wyszło wszystko super i bez pomocy blacharza,kasa zaoszczędzona i czegoś przy okazji się nauczyłem,w sobote wrzuce fotki autka to ocenicie jak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati20ck, czyś ty zwariował mata i żywica na progi, mam nadzieję że nie chcesz go teraz sprzedać.

 

Druga sprawa - czy mata szklana+ żywica wytrzyma napięcia działające na autko i ew. podnoszenie samochodu raczej nie a na pewno popęka i wtedy dalej będzie rdzewieć próg. Istnieje też sposób na piankę montażową w progi nie próbowałeś??

 

Trzecia sprawa - czy kolega widział podciągi czy są całe a z doświadczenia wiem że już ich troszkę "brakuje". A jak już była dziura to trzeba wymieniać przynajmniej reperaturkę progu.

 

Mati20ck orientowałeś się ile by cię kosztowała naprawa u blacharza. Podam ci moje koszty (gdzie człowiek jakieś3-4 lata temu wg. blacharza robił progi i zrobił ja na zasadzie ma ładnie wyglądać i trzymać się do sprzedaży) - 2 x reperaturka progu= 150 PLN + wymiana i lakier oczywiście akryl + zabezpieczenie podłogi ~500 PLN = ~650 za kpl (jutro lub w niedzielę odbieram autko) więc nie są to aż tak duże koszty a przynajmniej pewnie i bezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jeszcze raz wam opisze to co zrobiłem z fotką przykładową,którą ściągnąłem z netu,bo chyba niedokładnie to wszystko opisałem,próg został wyczyszczony dokładnie i pomalowany farbą antykorozyjną,a ta dziura obok progu,nie wiem jak to się dokłanie nazywa(no może troszkę przesadziłem,przecięcie jakby o szerokości do 0,5cm i długości około 15) to zakleilem dwoma warstwami maty szklanej z żywicą oczywiście z zakładkami około 2cm.i wyszło to bardzo twarde i schludne,później szpachla i lakier, pracuję w fabryce zniczy i tam robią formy do świec gipsowych z maty i żywicy i tyle co te formy przeszły to masakra i są całe nie popękane ani nic,upadki z regałów,ze stołów z gipsem itd.,stąd mój pomysł na mate i żywicę,na takim przecięciu powinno to bez problemu wytrzymać kupe czasu.Jutro mam wolne także zrobię pierwsze fotki megi i tych progów to sami ocenicie jeszcze raz mam nadzieję że bardziej pozytywnie :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-07-03, 23:22 ]

Misiek 1979 ta mata z żywicą wytrzyma,jest bardzo twarda a zarazem elastyczna,cieżko ją złamać,rozmawiałem też z kolegami co sie zajmują żywica i mówią że to wytrzyma, samochód zawsze podnoszę na końcach belki zawieszenia,a o piance montażowej szczeże mówiąc zapomniałem i nie próbowałem a to dobry pomysł,a co do roboty u blacharza to z chęcią bym oddał ,ale siostra bierze ślub,kupiłem prezent i sie spłukałem z kasy troche:(a koszta około 800zł

post-15002-1246654919_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!