Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie sa wasze wrazenia z jazdy?

Wyraznie czuje, ze trzyma sie calkiem niezle, ale juz kilka razy mialem sytuacje,

ze przy ostrych szybkich zakretach tyl ucieka na zewnatrz.

Szczegolnie jest to odczuwalne gdy jest mokro, mam wrazenie, ze tyl auta jest bardzo lekki i to wlasnie dla tego.

 

Momentami mam wrazenie, ze gdyby nie ESP to ciezko by bylo tym jezdzic nieco szybciej. <ok>

 

Oczywiscie mowa o bardziej agresywnej jezdzie, a nie o zwyczajnym podrozowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o "bardziej agresywnej" jeździe i dziwisz się że ci tył zarzuca? Wszystko zależy od warunków na drodze, stanu nawierzchni, czy mokro czy sucho, ostrości zakrętu, nachylenia zakrętu, umiejętności i wyobraźni kierowcy. Nie mam megi takiej jak twoja wiec nie mogę się inaczej odnieść do tematu ale nie ma auta które nie zarzuca na ostrym zakręcie. Każde zarzuci tylko to zależy od wcześniej wymienionych czynników.

 

Ps. dziś oddałem krew więc może bredzę ale oby Ci się moja krew nie przydała w przyszłości.

 

[ Komentarz dodany przez: DrNO: 2009-06-05, 00:18 ]

Też bym chciał oddawać, ale już parę lat nie mogę <ok> I móc nie będę mógł ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

jeździć trzeba rozsądnie ale dobrze jak fura nie robi psikusów. odnoszę wrażenie ze pomimo bardzo komfortowego zawieszenia samochód pozostaje pod kontrola kierowcy, ale ja nie jeżdżę aż tak bardzo agresywnie, czasami tylko odrobinę agresywniej gdyż 105km w dci daje odrobinę takiego pola do zabawy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem zadowolony z zestrojenia tego auta. Chłopaki z renault stwierdzili chyba, że skoro pakują ESP to nie ma co się przesadnie starać o mechaniczne zestrojenie auta. W efekcie ESP wkracza do akcji tam gdzie jeszcze daje radę zawieszenie innych aut. No ale tak to jest jak się kupuje samochód wyglądający sportowo, zamiast takiego co ma sportową charakterystykę. Ciekawe jak sobie shirocco z tym radzi, wszak ma podobne wymiary i moce również przy przednim napędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po torze nie jeździłem a na drogach publicznych ciężko jest poszaleć więc za dużo powiedzieć nie mogę. Jeździłem trochę po górskich drogach w okolicach Jeleniej Góry i auto trzymało się drogi bardzo ładnie (dużo lepiej niż moje poprzednie Clio). Zawieszenie bardzo dobrze wybiera wszelkie nierówności (łatki na asfalcie, itd) i koła nie tracą kontaktu z podłożem. Miałem okazję jechać ponad 200 konnym Leonem i tam (w tych samych miejscach) było bardziej nerwowo.

IMO zawieszenie zestrojone jest neutralnie - jest przede wszystkim komfortowo. Do sportu stworzone będzie RS/Cup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Przesiadłem się z Alfy 147 2,0 TS na meganke. Według mnie zawieszenie w megane jest wystarczające do normalnej jazdy. Dużo zależy od opon - ja miałem od nowego Good Year EfficientGrip - były dobre do ok. 20 tyś km - później auto zaczeło "pływać'. Po zmianie na zimowe nowe Vredesteiny Snowtrac 3 - auto spowrotem przykleiło się do jezdni (osobiście polecam; nigdy nie miałem lepszych zimówek). Jednak suche porównanie do Alfy 147 wypada zdecydowanie negatywnie dla Renault. Alfa to była klasa sama dla siebie. Jeździłem też Focusem, w którym zawieszenie było bardzo chwalone, i owszem, złe nie jest ale ALfa to klasa wyżej. Alfa naprawdę pozwalała na sportową jazdę; w megane trzeba zachować umiar i zdrowy rozsądek ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Moim zdaniem, samochód jest zestrojony neutralnie. Zawieszenie jest w miarę komfortowe, przy zachowaniu dobrego prowadzenia. Aczkolwiek mam wrażenie, że podczas pokonywania łuków, z niedużą prędkością, bowiem ok 40-50 km/h, i najechaniu np. na studzienkę tył auta ma tendencję do nerwowego "zabujania się".

 

Być może to wina opon (Mam Michelin Energy Saver 195/65R15). Same opony uważam za świetne, ale być może jest do wina wysokiego profilu.

 

Na zimówkach nie odczułem jeszcze takiego zachowania (GoodYear UltraGrip)

Edytowane przez Reins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale nie mogę się powstrzymać od uśmiechu jak czytam niektóre wpisy w tym temacie. Zupełnie jakbym czytał wyświechtane i oklepane frazesy z "Auto Świat" w relacjach z testów samochodów. Myślałem, że użytkownicy Renault mają więcej wyobrażni niż "golfiarze" w swoich szmelcwagenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!