Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenika II benz.2,0 16V jakie typy silników ?


witman

Rekomendowane odpowiedzi

waldek708, to wytłumacz mi dlaczego tak odczuwam różnicę między starym SI 140KM, a nowym SII 135KM. Przecież to tylko 5KM :)

Wg. firmy tuningowej po modernizacji softu w moim obecnym SII miałby 148KM i 20Nm więcej dla mnie to wystarczy.

 

A dla ciekawości powiem, że w najnowszym SIII 2,0 16V jest 140KM tak jak było w SI i cały czas mamy do czynienia z tym samym silnikiem F4R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, to wytłumacz mi dlaczego tak odczuwam różnicę między starym SI 140KM, a nowym SII 135KM. Przecież to tylko 5KM
może to tylko subiektywne odczucie?

Może też dlatego,że scenik1 jest na pewno lżejszy od 2ki.Na pewno też gorzej wyciszony i stąd wrażenie lepszych osiągów?

Ja ostatnio dostałem jako auto zastepcze m2 hb z 136konną benzyną to po przesiadce z 150konnego diesla wydawało mi się,że to auto wogóle nie jedzie.Dopiero po zmianie techniki jazdy i patrzeniu się na licznik wiedziałem,że jednak daje radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to tylko subiektywne odczucie?

 

Też bym na to stawiał. Nie wierzę w odczuwalny przyrost osiągów z 5KM. No róznica 5KM byłaby dla malucha, gdyby mu te 21KM podnieśc do 26km, ale nie z 135 na 140.

Po drugie jakby nie było: porównujesz dwa różne (a TYLKO podobne samochody scenic I i II). To też może miec znaczenie.

Być może poddajesz się jakieś autosugestii - tak samo jak Ci, którzy twierdzą, że po zatankowaniu 98 oktanów hohohoh nie będę pisać co im wzrosło i w ogóle.

Odczucia dużo dają. Mój poprzedni samochód miał 101KM. Kupiłem Scenica II 135KM - uhuhu czuło sie power. Każde naciśnię pedału gazu to odczuwalne przyśpieszenie.

Ale po jakimś czasie miałem wrażenie, że jakieś 50KM poszło się paść na łąkę. Auto jakies takie mało zrywne i w ogóle. Aż do czasu jak miałem znów okazję kilka dni pojeździć swoim poprzednim samochodem (ten 101KM, który sprzedałem rodzicom) hehe i znów uwierzyłem w Scenica. Te 101KM to był muł. Jedziesz, ciśniesz - masz wrażenie, że już 100 km/h na liczniki, a tu dopiero ok. 60km/h. Potem znów powrót do swojego scenica 2.0 - i znów odczucie, że "to ma moc" !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima ładnie to opisałeś, ale widzisz ja mam możliwość, aby codziennie pojeździć moim starszym SI 140KM, gdzie po chwili wsiadam do SII 135KM i odczuwam poważną różnicę. SII jest tylko 55kg cięższy od SI.

Mało tego to na majowy weekend jeździłem trochę SI 140KM mojego kuzyna z Sosnowca i miałem takie same odczucia :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie twierdzę, że Scenic I 140KM jeździ gorzej od Scenica II 135 KM. Na pewno jest tak jak piszesz. Ja tylko zwróciłem Ci uwagę, że to są różne samochody (choćby różnica w masie, o której sam napisałeś, być może [trzeba by poszukać danych] mają różne współczynniki Cx [sII wydaje się, że ma większą powierzchnię czołową], czy skrzynie takie same?, czy krzywe charakterystyki silników mają ten sam przebieg? itd) - miałem na myśli, że nie powinno być odczuwalnej różnicy pomiędzy Scenic II (dwa) 135KM, a Scenic II (dwa) 140KM.

Bo czy np. zmniejszenie przyspieszenie 0-100km/h o przykładowo 2 dziesiąte sekundy jesteś w stanie odczuć? Albo przyspieszenie 80-120km/h o może sekundę, jak nie tylko pół? W mojej ocenie nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

Witman, czy udało się coś ze zwiększeniem mocy w Scenicu?

mam ten sam problem, czyli mój nowy scenic 2.0 wydaje mi się sporo słabszy niż stary z 1999r

Problem mam też ze skrzynia, przy 120km mam już 3tys obrotów na 6 biegu i jest dość głośno. Czy u Ciebie też tak jest?

pzdr Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem trochę dolot powietrza skracając go o prawie 70% oraz zmieniłem sposób zasysania - wlot jest bezpośrednio za grillem. Daje to też dodatkowy efekt wpychania powietrza podczas jazdy, a przede wszystkim zasysane powietrze jest bardziej chłodne.

Sprawdziłem to badając ciśnienie w kolektorze ssącym i temperaturę zasysanego powietrza.

Przez to auto zrobiło się żwawsze lecz nadal brakuje mu takiej dynamiki jaka była w moim starszym S1. Odnośnie samego sterowania (elektroniki) to niewiele da się zrobić może magicy od softu i map nie potrafią, a Ci u których byłem potrafią tylko turbo podkręcać :-) czyli łatwy szmal.

Myślałem też o lekkim doładowaniu poprzez "elektryczne turbo" 0,2 bara bez większych modernizacji i rycia przy silniku, ale i w tym temacie jest mało znawców i sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daje to też dodatkowy efekt wpychania powietrza podczas jazdy
JAki ma to efekt na obroty biegu jałowego gdy wrzucasz luz jadąc dość szybko. Czy wpychane powietrze nie powoduje w takim przypadku falowania obrotów na LPG?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma żadnego wpływu na wolne obroty przy wyrzuceniu biegu to nie instalacja podciśnieniowa tylko sekwencja, a tu nie ma takich problemów :-)

A tak na marginesie to inżynierowie Renault nie popisali się z dolotem powietrza w S2, cały układ dolotu ma prawie 3m długości, szkoda że nie poprowadzili go przez bagażnik ;-)

Przy tak długim dolocie i temperaturze powietrza na zewnątrz +33`C i rozgrzanym silniku temp. powietrza w kolektorze ssącym dochodziła do +65`C :!: oczywiście na postoju. Toteż stojąc we Wrocławskich korkach przy tych upałach S2 robi się naprawdę słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, czy możesz pstryknąć jakieś fotki z przeróbek?

Jęsli chodzi o długość dolotu, to ma to złe i dobre strony. Dłuższy dolot, ma dobry wpływ na moment obrotowy przy niewysokich obrotach. Krótszy dolot pozytywnie wpływa na moc przy wysokich obrotach. Coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tej małej przeróbce odczuwam poprawę dynamiki w całym zakresie.

Do skrócenia dolotu użyłem rury o średnicy 6cm i długości od 50 do 80cm (rurę można rozciągać) do kupienia w każdym sklepie moto.

Z fabrycznego dolotu wyciągnąłem tłumik szumów ssania (2) w miejsce którego podłączyłem rurę, a drugi koniec zamocowałem do fabrycznego wlotu powietrza (7), który przeniosłem bezpośrednio za grill, aby zasysał chłodne powietrze z zewnątrz.

WAŻNE ! W rurze skracającej dolot na jej końcu jest filtr powietrza zrobiony ze specjalnej maty filtracyjnej. Zamiast tego można założyć filtr stożkowy przy wlocie.

Nadmienię jeszcze, że po tej zmianie silnik pracuje poprawnie i nie wzrosła głośność pracy pomimo ominięcia dwóch tłumików szumów ssania w dolocie. Być może delikatnie spadło spalanie, ale to można sprawdzić po dłuższej eksploatacji. Na razie przejechałem około 2500km w tym trasa 1800km.

Dodam, że w SI był podobnie krótki dolot, a funkcję tłumika szumów ssania (rezonatora) pełniła rura ze specjalnego materiału, który nie nagrzewał się od silnika.

Porównywałem ostatnio mojego starego SI i SII pod względem temperatury powietrza w kolektorze ssącym przy rozgrzanym silniku, różnice były spore na niekorzyść SII w którym winny jest bardzo długi dolot.

post-16747-1279004726_thumb.jpg

post-1-1279004726_thumb.jpg

post-1-1279004727_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!